شناسهٔ خبر: 45149122 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

گجت ها و ابزارهای هوشمند

سونی از لنز سبک FE 35mm F1.4 GM رونمایی کرد

سونی از لنز FE 35mm F1.4 GM رونمایی کرده است که ۱۴ المان در ۱۰ گروه دارد، در برابر نفوذ آب مقاوم است و از سیستم فوکوس خودکار سریع استفاده می کند.

صاحب‌خبر -

سونی به تازگی از سی و نهمین لنز فول فریم مانت E سری GM که با نام Sony FE 35mm F1.4 GM شناخته می شود رونمایی کرده است. کاربران دوربین بدون آینه ی سونی سالها است میتوانند از لنز باکیفیت FE Zeiss 35mm F1.4 استفاده کنند که توانایی انجام انواع کارها را دارد؛ ولی براساس گزارش Digital Photography Review و به نقل از بیانیه ی سونی، لنز FE 35mm F1.4 GM قابلیت های FE Zeiss 35mm F1.4 را بهبود می بخشد. لنز جدید سونی کوچک تر است و وزنش به ۵۲۴ گرم می رسد؛ یعنی کم تر از وزن ۶۳۰ گرمی لنز FE Zeiss 35mm F1.4؛ البته قرار است عرضه ی این لنز زایس در کنار لنز GM ادامه داشته باشد.

لنز FE 35mm F1.4 GM دارای فرمول اپتیکال پیچیده است که ۱۴ المان را در ۱۰ گروه جای می دهد؛ از جمله المان XA (به شدت کروی)، المان ED (پراکندگی بسیار کم) و آلمان Nano AR Coating II. سونی می گوید این لنز تصاویر واضحی ثبت می کند و به شکل مناسب توانایی کنترل انحراف کروماتیک طولی (Longitudinal Chromatic Aberration) دارد. انحراف کروماتیک طولی، بیانگر زمانی است که در دیافراگم های وسیع، حاشیه ی سبز و بنفش در تصویر ایجاد می شود.

سونی از حضور حداقل فاصله ی فوکوس ۲۷ سانتی متر و حداکثر بزرگنمایی ۰٫۲۳ برابر در Sony FE 35mm F1.4 GM خبر می دهد. عملکرد لنز جدید سونی در تصاویر ثبت شده توسط Digital Photography Review قابل مشاهده است.

لنز دوربین,لنز سبک FE 35mm F1.4 GM سونی

سونی در FE 35mm F1.4 GM از دو موتور فوکوس خودکار خطی XD (به شدت داینامیک) استفاده کرده است و کارشناس Digital Photography Review که شانس کار با لنز داشته، سیستم فوکوس خودکار آنرا  «به طرز حیرت انگیزی سریع» توصیف می کند.

اگر بیشتر به فوکوس دستی علاقه دارید می توانید سراغ رینگ فوکوس خودکار بروید که پاسخ دهیِ خطی دارد. Digital Photography Review می گوید چرخاندن رینگ فوکوس به مقدار مشخص حتی با سرعت متفاوت، در هر بار باعث می شود به نتیجه ی مشابهی برای فوکوس دسترسی پیدا کنید. FE 35mm F1.4 GM کلیدی قابل شخصی سازی برای فوکوس دارد و با کیفیت ساخت بالایی تولید شده است. سونی می گوید این لنز در برابر نفوذ آب مقاومت نشان می دهد.

لنز Sony FE 35mm F1.4 GM قرار است در اواسط فوریه ی ۲۰۲۱ (اواخر بهمن ۱۳۹۹) با قیمت ۱۴۰۰ دلار در بازار عرضه شود.

نظر شما