شناسهٔ خبر: 45148533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام به کنگره ملی «عقیق و ارغوان»

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و استاندار ایلام به مناسبت برگزاری کنگره ملی «عقیق و ارغوان» به میزبانی استان ایلام پیام مشترکی صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین«الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اندیشه‌های انسانی و میراث معنوی و مذهبیِ کهن سرزمین ایران اسلامی، در طول روزگاران، با هنرهایی اصیل و ارزشمند به عنوان ودیعه‌ای قدسی، حفظ، منتقل و متعالی شده است و حماسه‌ی حسینی علیه السلام در طول چهارده قرن، چشمه‌ای زایا و منبع ناب الهام، برای بهترین آفرینش‌های هنری و ادبی بوده است.  

 

شعر به عنوان ترجمان لحظه‌های جوشش عشق و شهود همواره فصل مشترکی  روشن، برای فرهنگ و ادبیات اقوام ایرانی بوده و بستری برای تعمیق فرهنگ دینی و آموزه‌های حسینی فراهم کرده است.  

 

کنگره‌ی فاخر و ملی اربعین در آیینه‌ی شعر اقوام ایرانی"عقیق و ارغوان" همچون چاووشی خوش سوار و مرکبی راهوار برای خیل عظیم زائران حسینی و شاعران اربعینی است، تا در منزلِ امن عاشقی، یعنی دروازه‌ی عتبات عالیات و قدمگاه خادمان سالار شهیدان - ایلام قهرمان- آرام بگیرد.   

اکنون‌ که کاروان بی قرارِ این سوگواره به منزلگاه دوم رسیده، امید است با جوشش ذوق شاعران جای جایِ ایران زمین و کوشش مدیران فرهنگی استان ایلام، سپهر ادبیات عاشورایی از مطلعِ زرّین آفتاب حسینی، پرفروغ‏ شود.

 

از این رو، به نوبه‌ی خود، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از تلاش‌های ارزشمند همه‌ی عاشقانِ مکتب سیدالشهدا (ع) و دست‌اندرکارانِ خدوم این رویداد بزرگ فرهنگی تقدیر می‌کنیم و استمرار و تعالی آن را از بارگاه الهی خواستاریم.
 

«الله‌نور کریمی‌تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام و «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام

 

گفتنی است، کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی «عقیق و ارغوان» به میزبانی استان ایلام و از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می شود.

پایان پیام/92

نظر شما