شناسهٔ خبر: 45145930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد؛

فاطمیه امسال بدون دسته روی و اجتماع/ فرصت‌سازی موسسات قرآنی در بحران‌های کرونایی

حجت‌الاسلام خادمی گفت: در عزاداری فاطمیه امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی جلسه محوری، دسته روی و اجتماع عمومی برگزار نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با برگزاری مراسم فاطمیه اظهار داشت: در شرایط کرونایی علی رغم اینکه شرایط در مقایسه با قبل بهتر و شهرها از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شده اند، اما مردم همچنان باید رعایت اصول بهداشتی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما برای خانواده ها این است که مجالس عزاداری را به صورت خانوادگی در منازل برگزار کنند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که مبلغ، مداح و روضه خوان خانم و آقا را به منازل اعزام کند.

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: برخی از هیئت ها حائز شرایط و دارای اماکن مناسب با سقف استاندارد مورد تایید علوم پزشکی هستند، که اقدام به برگزاری مراسم خواهند داشت و مکلف اند همه اصول و نکات مورد نظر را رعایت کنند که نظارت بر این هیئت ها انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان داشت: در فاطمیه امسال باتوجه به محدودیت های کرونایی جلسه محوری، دسته روی، اجتماع عمومی برگزار نمی شود.

وی همچنین از اعزام 170 مبلغ آقا و 30 مبلغ خانم برای اعزام به مکان های در نظر گرفته شده خبر داد و گفت: با حضور مبلغان در این مکان ها هیچ گونه تجمعی برگزار نمی شود، بلکه فرد به صورت چهره به چهره یا بعد از زمان های نماز در مسجد به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زهرا (س) می پردازند.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه براساس آمار اعلام شده از سمت علوم پزشکی خراسان شمالی 90 درصد مردم نکات بهداشتی را رعایت دارند، گفت: یک از دستورالعمل های تعریف شده برای مبلغان تاکید بر رعایت اصول بهداشتی است، علاوه بر اینکه ائمه جماعت در مساجد نیز این نکته را مدنظر دارند.

وی بیان داشت: اعزام مبلغان و برگزاری مراسمات عزاداری از روز جمعه آغاز شده است و تا یکشنبه که همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) ادامه خواهد داشت، که ائمه جماعت در مساجد بعد از نماز مغرب و عشا در زمان کوتاهی به ذکر مصیبت می پردازند.

این مقام مسئول در رابطه با فضاسازی شهری عنوان داشت: در سال جاری شرایط بهتر شده و در مرکز استان 700 بنر و پلاکارد توسط سازمان تبلیغات اسلامی به شهرداری برای نصب تحویل داده شده که در سایر شهرستان ها نیز به همین صورت است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا عدم برگزاری این مراسمات به سبک قبل از ایام کرونا در روند ترویج فرهنگ ائمه می تواند موثر باشد، گفت: عقیده مردم نسبت به مناسک عقیده ای عمیق است و سطحی نیست و از کودکی به آنها آموزش داده می شود.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه در روزهای کرونایی برخی از افراد در کنار تمام مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده است، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده اند، گفت: یک موسسه قرانی در حوزه مواسات، آموزش به خانواده ها برای ایجاد اشتغال، راه اندازی مرکز نیکوکاری محسنین را فراهم کرده است و تعطیلی را پیش نگرفته است.

وی گفت: کرونا اجتماعات محرم، رمضان، اعتکاف وفاطمیه را تحت تاثیر قرار داده است، که قطعا با رفع کرونا جامعه عنایت بیشتری به مناسک خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما