شناسهٔ خبر: 45145388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ؛

در شرایط کرونایی موضوع نماز را به عنوان برنامه اولویت دار، با قوت دنبال می‌کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در شرایط کرونایی موضوع نماز را به عنوان برنامه اولویت دار، با قوت دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علیرضا کاظمی در دیدار سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در آموزش و پرورش  باید بر روی کیفیت آن کار کنیم پیش اجلاسیه‌های نماز است زیرا در فضای عمومی مدارس تاثیرگذار است.

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی اولین سالی است که رشته امور تربیتی در کارگروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم تصویب و با تیم تحقیقاتی قوی واحدهای درسی این رشته با رویکردهای جدید فناورانه تدوین شده است.

کاظمی گفت: امسال 8 هزار نیروی پرورشی سهم حوزه ما شد و در حوزه اعتبارات نیز رشد خوب و 60 درصدی و در حوزه افزایش سقف اعتبارات نیز رشد 50 درصد را در حوزه پرورشی و فرهنگی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: کار بسیار بزرگی در سازمان دانش‌آموزی رقم خورده است؛ بعد از 21 سال از شکل گیری این سازمان، بازمهندسی و بازبینی فرایندها، نمادها و نشان‌ها، محتواها و ساختار سازمان متناسب با ارزش‌های انقلاب، اهداف سند تحول و دوره‌های تحصیلی است که در دهه فجر رونمایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در زیست بوم جدید امروز به جذاب ترین، متنوع‌ترین و پربرنامه‌ترین برنامه‌های وزارتخانه تبدیل شدیم زیرا فعالیت‌های قبلی را تعطیل نکردیم و با اقتدار و با کیفیت بیشتر آنهارا ادامه و توسعه دادیم؛ مانند بسته‌ای که با 30 برنامه برای عفاف و حجاب طراحی کردیم.

وی ادامه داد: در بحث نماز نیز به عنوان برنامه اولویت‌دار، برنامه‌های گذشته را با قوت دنبال می‌کنیم چراکه معتقدم که شرایط مجازی و کرونا یک فرصت است. ما از برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه استقبال و حمایت خواهیم کرد تا نقش مهم آموزش و پرورش در آن راستا ایفا شود.

*مشارکت بیش از 4 هزارو 800 نفر در مسابقه« در مسیر نور»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث جنگ نرم و افسران جنگ نرم قرارگاه قرآن، عترت و نماز را راه‌اندازی کردیم و 5 پایگاه ویژه نماز داریم که باید برای تامین محتوای این قرارگاه‌ها تلاش کنیم همچنین تولیدات دانش‌آموزی را نیز در این قرارگاه‌ها به طور روزانه بارگذاری می‌کنیم.

 محمدرضا مسیب‌زاده افزود: دوره سواد رسانه‌ای و مسابقات کتابخوانی در حال برگزاری است، و حدود 18 هزار اثر  به دبیرخانه مستقل دانش‌آموزی در استان یزد برای اجلاس نماز ارسال شده که در حال داوری است.

وی از ارائه پیشنهاد برگزاری اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی تا قبل از پایان سال خبر داد و تصریح کرد: هیات‌های اندیشه ورز را در مدارس تشکیل دادیم، جلسات توسعه شورای اقامه نماز در استان‌ها را نیز به صورت منظم برگزار کردیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار موضوع جذب و ساماندهی ائمه جماعات را داشتیم و پرداخت حق القدم ائمه را برعهده مدارس در استان‌ها گذاشتیم که بسیار اتفاق بزرگی است.

وی افزود: طرح توسعه و تقویت بحث نماز را نیز به مدارس ابلاغ کردیم و همچنین 4 هزارو 800 نفر در مسابقه در مسیر نور شرکت کردند.

* میدان تولید محتوای نماز را باید توسعه دهیم

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این جلسه با تقدیر از کارنامه درخشان حوزه پرورشی و فرهنگی اظهارکرد: فعالیت‌های انجام شده نشان از زنده بودن آموزش و پرورش دارد؛ ما در شرایط دشواری هستیم که دشمن برای از بین بردن فرهنگ ما فعالیت می کند بنابراین باید در این راستا، تهاجمی و تدافعی عمل کنیم.

سید احمد زرهانی افزود: دانش آموزان باید فعال باشند و قدرت نوآوری، برنامه ریزی، اجرایی داشته باشند بنابراین هرچه بیشتر کارها به دانش‌آموزان واگذار شود و ما نیز نقش نظارتی داشته باشیم بازده بهتری خواهیم داشت لذا باید دانش‌آموزان بتوانند در انتشارات و تولید فکر مشارکت داشته باشند.

وی فعال بودن و میدان‌دار بودن بچه‌ها را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: باید بانک اطلاعات گویندگان و پژوهشگران نماز داشته باشیم تا بتوانیم میدان تولید محتوا را توسعه دهیم چراکه باید فضای مجازی را غنی‌تر کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به کتابخوانی اشاره کرد و افزود: نباید جامعه جوان خود را با رکود فرهنگی روبرو کنیم باید در این زمینه نیز کار شود تا بتوانیم حرکت کتابخوانی را زنده نگه داریم.

گفتنی است؛ در این جلسه تفاهم نامه همکاری  بین معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امضا شد.

نظر شما