شناسهٔ خبر: 45144657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حرکت 6 هزارو500 شهروند هندوراسی به سمت آمریکا

حدود شش هزار و 500 شهروند هندوراسی شامگاه گذشته به سمت آمریکا حرکت کردند که باعث درگیری‌های کوچکی بین نیروهای امنیتی هندوراس و مهاجرانی شد که قصد عبور از مرزها به سمت گواتمالا را داشتند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حدود 6 هزار و 500 شهروند هندوراسی ‌به سمت آمریکا حرکت کردند که باعث درگیری‌های کوچکی بین نیروهای امنیتی هندوراس و مهاجران شد.

 

حدود شش هزار و 500 شهروند هندوراسی شامگاه گذشته -جمعه- به سمت آمریکا حرکت کردند که باعث درگیری‌های کوچکی بین نیروهای امنیتی هندوراس و مهاجرانی شد که قصد عبور از مرزها به سمت گواتمالا را داشتند. 

 

گروه‌هایی از هندوراس به رغم بازداشت صدها نفر از جمله خانواده‌های دارای کودکان توسط پلیس گواتمالا به عبور از مرزها ادامه دادند. 

 

«الجاندرا مینا»، سخنگوی اداره مهاجرت گواتمالا گفت: «حدود شش هزار و 500 نفر از شهروندان هندوراس به سمت شمال حرکت کردند و بین سه هزار تا سه هزار و 500 نفر عملا وارد گواتمالا شده‌اند.» 

 

یک افسر پلیس هندوراس اعلام کرد که پنج هزار نفر از طریق یک بزرگراه با پای پیاده از ایست بازرسی عبور کردند. این در حالی است که وزارت امنیت هندوراس به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداد.

 

بایدن وعده برخورد انسانی در پرونده مهاجرت را داده است. 

 

منبع: ایلنا

نظر شما