شناسهٔ خبر: 45144263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اداره کل محیط زیست استان مطرح کرد:

نبود زیرساخت عاملی برای بی‌تمایلی سنگ‌شکن ها برای خروج از حریم شهر بجنورد

اعظم قهرمانی

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: نبود زیرساخت های عاملی برای بی تمایلی سنگ های شکن ها برای خروج از حریم شهر بجنورد است.

صاحب‌خبر -

هراتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۵ واحد سنگ شکن در این استان فعالیت می کنند، اظهارکرد: از این تعداد سه واحد در حریم شهر بجنورد و مابقی چسبیده به حریم این شهر قرار دارند.

وی تاکیدکرد: واحدهایی که در حریم شهر قرار دارند باید از خارج و در فاصله مناسب طبق استاندارد قرار گیرند.

هراتی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شهر پاکی از لحاظ هوا داشته باشیم باید واحدهای سنگ شکن چسبیده به حریم شهر نیز در فاصله دورتری قرار گیرند چراکه بالاخره فعالیت آن ها بر روی کیفیت هوای شهر تاثیرگذار است.

وی افزود: اما برای اینکه این واحدها از مکان های فعلی خود خارج شوند در مکان جدید باید زیرساخت های لازم برای ادامه فعالیت همچون راه دسترسی، برق و آب نیز ایجاد شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی چند سال گذشته تعدادی از سنگ شکن هایی که در حریم شهر قرار داشتند نقل مکان کرده ولی در حریم چسبیده به شهر قرار گرفتند که علت آن نیز بحث زیرساخت ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز هم هوای بجنورد برای گروه های حساس سالم نبود، گفت: طی هفته گذشته هوای شهر بجنورد از کیفیت لازم برخوردار نبوده و ناسالم بوده است.

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی افزود: آلودگی هوا طی چند روز اخیر به علت فعالیت سنگ شکن ها نبوده و یکی از عوامل تاثیر گذار موضوع غباری است که با تردد خودروها ایجاد شده است.

وی توضیح داد: بعد از بارندگی هفته اخیر گل و لایی ها خشک شده و گرد و خاک آن با تردد خودروها در هوا ایجاد شده و غبار ایجاد شده ناشی از همین موضوع است.

انتهای پیام

نظر شما