شناسهٔ خبر: 45143949 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در مراسم چهلمین روز شهید فخری‌زاده؛

رضائی: شهید فخری‌زاده با خودباوری حوائج جامعه اسلامی را برطرف می‌کرد / بلندی: ساختار دانشگاه‌ها مناسب با رفع نیاز‌های کشور نیست

مراسم چهلمین روز شهادت مظلومانه فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان و بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری بسیج اساتید و بسیج کارمندان این دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم چهلمین روز شهادت مظلومانه محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان و بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری بسیج اساتید و بسیج کارمندان این دانشگاه و همچنین مرکز معنا برگزار شد.
 
حامد فخری زاده، فرزند شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان در این مراسم گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های شهید فخری زاده این بود که علم و فلسفه و عرفان را در هم تنیده بود و در تمام امور کاری و زندگی با این سیره فعالیت هایش را پیش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده یک شخصیت فراجناحی و ولایت مدار بود، افزود: شهید فخری زاده پرورش یافته همین آب و خاک بود و در هیچ کشور و دانشگاه خارجی تحصیل نکرده است.

احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز با بیان اینکه خوشحالم که دانشگاه تربیت مدرس میزبان این مراسم است، گفت: دانشگاه تربیت مدرس به سهم خود در توسعه علم و دانش در ایران اسلامی نقش داشته و با مجاهدت‌هایی که صورت گرفته شهدا و دانشمندان بزرگ و مؤثری را در سرنوشت این کشور تربیت کرده است.
 
همچنین حجت الاسلام رضایی، رئیس ستاد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه تربیت مدرس، ضمن اشاره به ویژگی‌های مشترک و ممتاز شهید فخری زاده و آیت الله مصباح، افزود: آیت الله مصباح و شهید فخری زاده تجسم عینی دعای «والسابقین الیه فی قضاء حوائجه» در دعای عهد هستند. در واقع دغدغه شهید فخری زاده و آیت الله مصباح، این بود که ببینند حاجت امام جامعه و حاجت جامعه اسلامی چیست؟
 
وی بیان کرد: شهید فخری زاده باخودباوری به دنبال علم نافع بود تا حوائج جامعه اسلامی را برطرف کند.

بلندی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز به دغدغه مقام معظم رهبری درباره علم و فناوری اشاره کرد و افزود: علم وفناوری سر آغاز استقلال فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است. با این وجود ما نیازمند علم و فناوری هستیم؛ اما مساله مهم این است که این علم و فناوری باید بومی باشد.

وی ضمن انتقاد از ساختار حاکم بر دانشگاه ها، گفت: ساختار موجود به گونه‌ای تعریف شده که در جهت رفع نیاز‌های کشور نیست؛ بلکه در راستای مقاله پروری و ایجاد مقاله است.

گفتنی است، در این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهید فخری زاده از برگزیدگان دوره معنا یا نخستین رویداد آنلاین معرفتی- تخصصی، با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

نظر شما