شناسهٔ خبر: 45142344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای ایلام هفته جاری بارانی است

ایلام - ایرنا - رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: ریزموج هایی از امروز تا اواسط هفته آسمان استان ایلام را در بر می گیرد.

صاحب‌خبر -

مجتبی مهین پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ریزموج از اواخر وقت امشب تا ساعاتی از فردا فعال است و با خروج این سیستم ریزموج دیگری از روز دوشنبه در استان ایلام فعال می شود.

وی افزود: این سیستم ها دارای هسته سرد هستند که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتمال بارش برف دور از انتظار نیست و در مناطق گرمسیری هم بارش ها به صورت باران است.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: اوج بارش ها در نیمه شمالی استان بیشتر از نواحی جنوبی و گرمسیر است هرچند  این سامانه ها از پتناسیل بارشی قوی برخودار نیستند و ریزش های آنها ضعیف است.

میهن پرست اضافه کرد: اما بر اساس نقشه های ماهواره ای یک سامانه بارشی موثر با هسته سرد از اواخر هفته جاری وارد استان می شود که بر اساس مطالعه داده های فعلی همراه با بارش برف و باران در نواحی مختلف استان است.

وی افزود: اطلاعات تکمیلی در مورد این سامانه طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

از ابتدای سال آبی جاری ( ابتدای مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال بعد) شهرستان های آبدانان با ۳۱۷ ملیمتر بیشترین بارش و مهران با ۱۵۱ میلیمتر کمترین دریافت نزولات جوی را ثبت کرده اند.

مقدار بارش های جوی در شهرستان ایلام هم در سال زراعی جاری تاکنون ۲۰۵ میلیمتر بوده است.

استان ایلام پاییز و دی ماه کم بارشی را پشت سر گذاشت و براساس پیش بینی های هواشناسی بارش ها در بهمن و اسفند نزدیک به نرمال خواهد بود.

نظر شما