شناسهٔ خبر: 45142322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در البرز:

بصیرت از ارکان بیانیه گام دوم انقلاب است

کرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بصیرت یکی از ارکان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی پیش از ظهر شنبه در نشست راهبران اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب که با حضور مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: صدیقه طاهره (س) الگوی بشریت و تمام انسان‌ها هستند و همه انسان‌ها می‌توانند به اندازه وسعشان از ایشان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه آنچه از زندگی زهرای مرضیه (س) بسیار حائز اهمیت است وظیفه، شناخت وظیفه و اقدام به موقع آن است، تصریح کرد: هر کدام از ما در هر جایگاهی باید بدانیم چه وظیفه‌ای داریم و به موقع نسبت به آن اقدام کنیم و زهرای اطهر (س) این مهم را به خوبی به ما فهماندند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: حضرت زهرا (س) در قالب خطبه معجزه‌گونه‌ای که مطرح کردند این موارد را تذکر دادند که اگر حاکمیت دین، احکام الهی و وحی از جامعه برداشته شود و تنها به دست بشر بیفتند در آن جامعه هرج و مرج ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر ساختار حاکمیت، الهی نباشد، توحید در جامعه قطعاً مستقر نخواهد شد.

خطاب عام بیانیه گام دوم به مردم است

آیت‌الله حسینی‌همدانی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب که شامل خطاب خاص، عام و اخص است، گفت: خطاب عام آن مردم را در برمی‌گیرد و بندبند خطاب خاص بیانیه برای جوانان است، همچنین خطاب اخص وظایف هر گروه را تشریح و به آن پرداخته است.

وی بیان اینکه گفتمان‌سازی در جامعه یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیانیه گام دوم انقلاب است، ادامه داد: راه این گفتمان‌سازی به فرموده رهبر فرزانه انقلاب به عنوان یکی از بهترین مدل‌ها مدل جنگ است، در طول هشت سال دفاع مقدس به جنگی مبتلا بودیم که تمام افراد در تمام قشرها در آن حضور داشتند و هر کسی نقش خود را به درستی ایفا کرده است.

امام جمعه کرج اظهار کرد: اگر هر فردی در جامعه نقش خود را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی درک کند، مهم‌ترین قسمت کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

نتیجه نهایی بیانیه گام دوم روی کارآمدن دولت حزب‌الهی جوان است

وی تصریح کرد: نتیجه نهایی بیانیه تغییر وضعیت نظام و آمدن دولت حزب‌الهی جوان بر سر کار است، چراکه وقتی دولت، حاکمیت و ساختار حاکمیت دینی شکل بگیرد، در بستر آن به خوبی کارها انجام می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه دولت حزب‌الهی مهم‌ترین رکن است، چراکه دولت انقلابی می‌تواند حزب‌الهی نباشد، خاطرنشان کرد: اخیراً اگر دقت کرده باشیم، رهبر انقلاب «مدظله» بحث دولت جوان، حزب‌الهی و انقلابی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: گوینده بیانیه گام دوم انقلاب شخصیتی است که عمری را در راه اهداف انقلاب و اهل بیت (ع) سپری کرده و در مدیریت اجرایی کشور سابقه طولانی دارد و بیش از ۳۰ سال رهبریت جامعه را بر عهده داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فردی حکیم و فقیه هستند، گفت: حکمت ایشان در بزنگاه‌های نظام فهمیده می‌شود و اگر به موقع گفته نمی‌شود، تبعات جبران‌ناپذیری در برداشت.

وی با اشاره به بصیرت ایشان در شناخت دشمن بیان کرد: ما در بحث جنگ باید بصیرت داشته باشیم، حرکت دشمن را رصد کنیم و بدانیم که چه اقداماتی را می‌خواهد انجام دهد و برای هر کدام از اقدامات راهکار پیشگیرانه داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه بصیرت در بیانیه گام دوم انقلاب حائز اهمیت است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) چند سال زودتر رخدادها را تشخیص می‌دادند و فرمودند، گورباچف و کمونیسم از میان می‌رود و این مهم نشانگر بصیرت امام راحل بود.

آمریکا رو به افول است

وی ادامه داد: بصیر فردی است که تشخیص می‌دهد آمریکا رو به افول است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تاریخ ایران و جهان را به خوبی مسلط هستند، گفت: همچنین فردی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب دست به قلم شده و با توجه به آنچه در گذشته رخ داده برای آینده مسیر متقنی را ترسیم کرده و راه تمدنی که در پیش روی ما است و باید به آن برسیم را به رشته تحریر در آوردند و برای آینده ما رسم کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان خیلی واقع‌بینانه و امیدآفرین در این بیانیه قلم زده‌اند، در عین حال صراحت و صداقت در بیانیه در نظر گرفته شده و مشکلاتی را که در طول سال‌ها حل نشده است بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز متذکر شد: دو سال از مطرح شدن بیانیه گام دوم انقلاب گذشته است اما هنوز به شکل جدی به آن پرداخته نشده و به آن عمل نشده است.

نظر شما