شناسهٔ خبر: 45142135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار کاشان خبر داد:

اعطای ۳۰۰ تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم بضاعت کاشانی

کاشان - فرماندار کاشان گفت: بیش از ۳۰۰ تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم بضاعت و فاقد امکانات آموزشی شهرستان کاشان اعطا شد.

صاحب‌خبر -

علی اکبر مرتضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع کرونا و افزایش آموزش‌های مجازی در کشور اظهار داشت: با توسعه آموزش‌های مجازی فعالیت معلمان نیز نسبت به قبل افزایش یافته است چراکه برخی از آنها حتی تا پاسی از شب نیز مشغول آموزش به دانش آموزان هستند.

وی یکی از مهمترین مشکلات دانش آموزان و معلم را سرعت پایین اینترنت در کاشان دانست و ابراز داشت: به این منظور و برای افزایش سرعت و بهره‌مندی بیشتر شهروندان کاشانی لازم است با تعامل دستگاه‌های مربوطه مثل مخابرات و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی شاهد افزایش سرعت در فضای مجازی باشیم.

فرماندار کاشان با اشاره به بضاعت محدود بعضی از دانش آموزان در تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای آموزش‌های مجازی گفت: با اقدامات انجام شده بیش از ۳۰۰ تبلت و گوشی هوشمند تهیه و در اختیار دانش آموزان کم بضاعت و فاقد امکانات آموزشی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی همانند یک تیغ دو لبه است، تصریح کرد: در زمینه استفاده بهینه از فضای مجازی و جلوگیری از تأثیر اثرات سو و مخرب این فضا باید اقدامات فرهنگی و آموزشی لازم انجام شود.

آموزش سواد رسانه و فعالیت در فضای مجازی برای خانواده‌ها و دانش آموزان ضروری است

مرتضایی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی آگاهی و آموزش سواد رسانه و فعالیت در فضای مجازی برای خانواده‌ها و دانش آموزان ضروری است، خاطرنشان کرد: در این زمینه همچنین لازم است تا توسط والدین نظارت بیشتری بر فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی انجام گیرد.

وی با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش بیان داشت: در این زمینه مدارس کاشان آموزش‌های مؤثری انجام داده‌اند که نتیجه آن در طولانی مدت کاهش آمار بیکاری و توسعه مشاغل فنی و خدمت‌رسان است.

فرماندار کاشان با بیان اینکه لازم است آموزش‌های لازم در مدارس و دانشگاه‌ها منطبق بر نیازهای جامعه انجام شود، گفت: این موضوع در دانشگاه‌ها اهمیت بیشتری دارد و به همین منظور چند سالی است که پایان نامه‌های دانشجویان مطابق بر نیازهای محلی شهرستان کاشان تهیه می‌شود که با توسعه این اندیشه می‌توان زمینه برای پیشرفت شهر و کشور خود را مهیا کنیم.

تجهیز ۱۵۰ مدرسه کاشان به شیرهای پدالی

وی همچنین از تجهیز ۱۵۰ مدرسه شهرستان کاشان به شیرهای پدالی خبر داد و ادامه داد: شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان به جای هر ماه، هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۹۰ مصوبه به تصویب رسیده که ۸۰ درصد آن اجرایی شده است.

نظر شما