شناسهٔ خبر: 45142131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

سیاستهای کلان شهرسازی در اصفهان مانع تحقق هوای پاک است

اصفهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که سیاست شهرسازی و بلندمرتبه‌سازی در اصفهان اصلاح نشود، آلودگی هوا هرساله به همین منوال در روزهای سرد ادامه دار خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسات مختلف نمایندگان مجلس پیرامون آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: نمایندگان مجلس به همراه مسئولان دولتی و دادگستری استان اصفهان در سال‌های گذشته اجازه ندادند که در پالایشگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت استفاده شود و این پافشاری برای بقیه صنایع نیز باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی از سیاست‌های کلان در شهرسازی مانع از تحقق هوای پاک می‌شود، تاکید کرد: با شروع بلندمرتبه‌سازی در یک شهر، انسان‌های بسیاری در یک زمین کوچک محدود می‌شوند و به شکل طبیعی این امر در ایجاد ترافیک، آلودگی صوتی، مسائل روحی و روانی و هوای ناسالم تأثیر دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پدیده وارونگی در ایام زمستان و هوای سرد تشدید می‌شود به یقین وزش باد و بارش باران در رفع این آلودگی مؤثر است اما لازم است قوانین مصوب درباره کاهش آلودگی نیز اجرا شده و سیاست‌های اشتباه اصلاح شود.

لزوم تغییر سیاست شهرسازی و اصلاح بلندمرتبه‌سازی‌ها

وی با بیان اینکه تا زمانی که سیاست شهرسازی و بلندمرتبه‌سازی اصلاح نشود، اوضاع به همین منوال ادامه دار خواهد بود، تاکید کرد: درواقع نباید شهر را در ارتفاع گسترش داد بلکه باید در طول و عرض گسترش داد و در غیر این صورت مسئولان می‌توانند شهرک‌هایی با فاصله‌های نزدیک برای مدیریت جمعیت طراحی کنند.

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: تأثیر صنایع آلاینده بر آلودگی هوا مبتنی بر استفاده از سوخت مازوت و نه گاز است و بر این اساس باید بررسی‌های لازم در این ارتباط انجام شود ضمن اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با کاهش آلایندگی وسایل نقلیه از جمله اتوبوس‌ها، کامیون و تریلی انجام شود.

نظر شما