شناسهٔ خبر: 45142054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

رئیس هیئت کبدی استان :

برنامه محوری و ساختارمندی دو اصل مهم در مدیریت هیئت کبدی استان همدان

نشست هم اندیشی و بررسی موانع توسعه رشته کبدی در استان همدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان و به نقل از هیئت کبدی ،رئیس هیئت کبدی استان همدان ضمن تاکید بر برنامه محوری و ساختار مندی هیئت کبدی استان بیان داشت: برنامه محوری و ساختار مندی دو اصل مهم در پیشبرد اهداف هیئت در دوره جدید است و همه مسئولین کبدی بر آن تاکید دارند.
سید مصطفی موسوی با اعلام این مهم گفت :اعتقاد داریم زمانی در هیئت اثرگذار خواهیم بود که امور به دست افراد علاقه مند و باانگیزه سپرده بشه و بر اساس برنامه های تدوین شده پیش برویم.
وی ادامه داد :بر این اساس و در راستای هدفمند نمودن فعالیت ها، مسئولین کمیته ها و روسای اکثر شهرستان‌ها منصوب شده و برنامه‌های پیش‌بینی شده کبدی استان در حال انجام است.
رئیس هیئت کبدی استان با اشاره به تدوین برنامه راهبردی و عملیات چهار ساله هیئت بیان داشت با توجه به اینکه از شروع به کار هیئت زمان زیادی نگذشته و نیز به منظور توسعه و پیشبرد اهداف کبدی در دو بعد قهرمانی و همگانی برنامه چهار ساله تدوین شده است تا بر اساس آن اهداف هیئت کبدی ترسیم و پیگیری گردد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود پتانسیل های قهرمانی در استان همدان در این رشته مفرح ورزشی می توان با استفاده از پتانسیل های موجود کبدی استان همدان به قطب کبدی در کشور تبدیل کرد.
موسوی با تاکید بر کم هزینه بودن رشته کبدی و با توجه به اینکه این ورزش به وسیله خاصی نیاز ندارد می‌توان آن را در تمام روستاها و مناطق کم برخوردار گسترش داد و ورزشکاران می توانند به طور حرفه ای و در سطح قهرمانی در آن فعالیت داشته باشند.
موسوی در ادامه با تشریح شرایط ورزشی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا بیان داشت در حالی که اکثر رشته های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند از فرصت به دست آمده استفاده نموده و با بررسی ساختار های ورزشی کبدی در استان سعی در ترمیم و برطرف نمودن معایب و مشکلات آنها نمودیم.
وی با اشاره به دعوت دو بازیکن همدان به اردوی تیم ملی بیان داشت حتی با توجه به تعطیلی فضاهای ورزشی در ایام کرونا و نیاز بازیکنان به تمرین و حفظ آمادگی جسمانی عزیزان دعوت شده با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به صورت انفرادی اقدام به تمرین نمودند.
رئیس هیئت کبدی استان بیان داشت با توجه به اینکه ورزش کبدی خصوصاً در قهرمانی نیازمند فضاهای استاندارد برای انجام تمرینات و حضور در مسابقات می باشد لذا از مسئولین محترم تقاضا مندم تا مجوزهای لازم را برای انجام تمرینات و حفظ آمادگی با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای استاندارد را صادر نمایند.
سید مصطفی موسوی ضمن تاکید بر لزوم انجام فعالیت های ورزشی با توجه به شرایط قرنطینه خانگی بیان داشت با توجه به الزام هموطنان عزیز به ماندن در خانه به منظور پیشگیری از شروع کرونا و نیز در راستای ترویج فرهنگ ورزش و حفظ شادابی خانواده در خانه را برای اعضای برگزار نمود.
آموزش عمومی، اصل انکار ناپذیر توسعه کبدی
رئیس هیئت کبدی استان، آموزش را اصل مهم و انکار ناپذیر توسعه کبدی دانست و گفت: با توجه به شرایط فعلی و عدم برگزاری دوره های آموزشی به صورت حضوری کمیته آموزشی هیئت کبدی با برگزاری دوره‌های مختلف به صورت مجازی سعی در افزایش سطح دانش علاقمندان بازیکنان و داوران این رشته مفرح را دارد.
موسوی با اشاره به ایجاد ارتباط با دستگاهها و جلسه با مسئولین استان و شهرستان ها بیان داشت در طی این مدت به شهرستان‌های استان سفر نموده و با فرمانداران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان ها در راستای توسعه ورزش کبدی دیدار و گفتگو انجام شده است.
توسعه همکاری های بین دستگاهی با هدف عمومی سازی کبدی و توسعه کبدی استان
وی در ادامه گفت: با سازمان‌های مختلف از جمله شهرداریها، شوراهای شهر، دانشگاه‌ها و نیز آموزش و پرورش برای معرفی ظرفیت‌های هیئت کبدی و توسعه همکاری‌ها در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ هستیم
سید مصطفی موسوی با اشاره به اهمیت و جایگاه استعداد یابی بیان داشت استان همدان در رشته کبدی دارای قهرمانانی در سطح ملی و بین المللی می باشد لذا برای اینکه هیئت کبدی برای این قهرمانان جانشین های شایسته را معرفی نماید اقدام به استعدادیابی در سطح استان نموده که امیدواریم با تفاهم نامه هایی که انعقاد می شود بتوانیم بیش از پیش در جذب بازیکن و معرفی قهرمانان ملی و بین المللی را به جامعه کبدی موفق باشیم.
تقویت زیرساخت ها رمز موفقیت هر رشته ورزشی است
موسوی در ادامه به اهمیت زیرساخت های ورزشی در گسترش ورزش قهرمانی اشاره و افزود توسعه زیرساخت های ورزش از ضروریات فعالیت‌های ورزشی است و بدون داشتن زیرساخت‌های مناسب رسیدن به قله‌های افتخار کار بسیار دشواری می باشد.
وی گفت جهت توسعه ورزش کبدی، هیئت استان نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌ها داشته به طوری که با پیگیری های صورت گرفته و دیدار با مسئولین استانی مجوز ساخت خانه که کبدی در تویسرکان و ملایر اخذ و نیز ساخت مجدد خانه کبودراهنگ بر اساس استاندارد هایی که پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مسئولین فنی اداره کل، در حال انجام است.
دفتر جدید هیئت استان در هفته آینده افتتاح میشود
رئیس هیئت کبدی استان ادامه داد از دیگر اقدامات هیئت کبدی برای توسعه ورزش کبدی و انسجام بخشی به فعالیت ها تعیین محل جدید دفتر هیئت و تجهیز آن جهت انسجام بخشی به فعالیت های هیئت استان بوده است.
سید مصطفی موسوی با تاکید بر لزوم رشد همه جانبه رشته کبدی و جذب استعدادهای مناسب از علاقمندان گفت کمیته های تخصصی سرکل کبدی، کبدی ساحلی و کبدی روستایی و عشایری در یاختار هییت پیش بینی شده و مسئولین آن منصوب شده اند تا در تمام گرایش های این رشته ورزشی برنامه ریزی داشته باشیم.
سفر به شهرستان ها و دیدار با ورزشکاران، مربیان و داوران کبدی
سید مصطفی موسوی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت مسائل و مشکلات در ارائه راه حل و برطرف نمودن آن بیان داشت یکی از برنامه‌های هیئت کبدی سفر به شهرستان ها و تشکیل جلسات با ورزشکاران مربیان و داوران رشته و آشنایی با مسائل روز و مشکلات آنها بود که کمک شایانی به برطرف نمودن مشکلات نموده است.
وی همچنین ادامه داد در این سفرها از بین افراد شایسته و علاقمند و با دقت، از میان ورزشکاران شهرستان ها برای مدیریت هییت شهرستان و کمیته های استانی انتخاب نمودیم.
رئیس هیئت کبدی استان ضمن تاکید بر گسترش ورزشی کبدی و معرفی استان همدان در عرصه های مختلف ملی و بین المللی بیان داشت در راستای اعتلای ورزش کبدی و معرفی استان در سطح کشور، برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله می‌توان به اعلام آمادگی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری پس از اخذ مجوزهای لازم در دو بخش آقایان و بانوان اشاره نمود.
وی در پایان بیان داشت هیئت کبدی مقدمات لازم برای برگزاری مسابقات کبدی در دهه فجر را فراهم نموده و در صورت موافقت فدراسیون کبدی و اخذ مجوزهای لازم به زودی و در دهه فجر این مسابقات و برنامه ها برگزار خواهد شد.
نظم و برنامه محوری در هیئت کبدی شایسته تقدیر است
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در نشست ارکان هیئت کبدی استان گفت هیئت کبدی همدان به صورت حرفه ای مدیریت میشود و نظم و برنامه محوری در این هیئت شایسته تقدیر است
عباس قهرمانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی چند ماه گذشته گفت چشم انداز روشنی را برای این رشته ورزشی قابل تصور است.
وی در پاسخ به درخواست ورزشکاران برای بازگشایی محل تمرین گفت رشته کبدی در دسته بندی ستاد مبارزه با کرونا جزء رشته های پربرخورد آمده است ولی با وجود این مجددا پیگیر اخذ مجوز برای تمرین تیم خواهیم بود
وی برگزاری مسابقات استانی برای ایجاد انگیزه ورزشکاران را بسیار مهم دانست و گفت برای ارائه مجوز تمرین و برگزاری مسابقات استانی تلاش میکنیم مجوزهای لازم را از ستاد مقابله با کرونا دریافت کنیم.
قهرمانی ورزشکاران کبدی را افتخار ورزش استان دانست و افزود :مربیان، ملی پوشان و داوران کبدی استان در تمام مسابقات بین المللی نماینده دارند و این نشان از توان بالای کبدی کاران است.
معاون ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن تشکر از کادر مدیریتی جدید هیئت کبدی استان گفت علیرغم وجود محدودیت های کرومایی و دشواری فعالیت در این ایام، خوشبختانه هیئت کبدی بسیار خوش درخشید و با برنامه ریری دقیق فعالیت های خودشون را ادامه دادند.
در ادامه هر یک از ورزشکاران، روسای کمیته های تخصصی و عمومی و رویای هییت کبدی شهرستان ها به طرح مشکلات و موانع پیش روی حوزه خود پرداختند و تصمیمات مقتضی گرفته شد.
در پایان در راستای تکمیل کادر مدیریتی هیئت کبدی استان رضا بربط به عنوان رئیس کمیته روستایی و عشایری، سعید سرکبود به عنوان رئیس کمیته سرکل کبدی، رضا پیری به عنوان رئیس کمیته کبدی ساحلی، امید صالحی به عنوان رئیس کمیته انضباطی و حدیث قنبری به عنوان نایب رئیس کمیته بدنسازی و آمادگی جسمانی هیئت کبدی استان منصوب شدند.

نظر شما