شناسهٔ خبر: 45141988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کمیته مساجد جزء کمیته های پیشتاز ستاد دهه فجر در کردستان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، با اشاره به فعالیت کمیته های مختلف ستاد گرامیداشت دهه فجر در کردستان، کمیته مساجد این ستاد را از کمیته های پیشتاز برشمرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات امروز (27دی ماه) در جلسه کارگروه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کردستان که با حضور اعضای کارگروه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایام الله دهه مبارک فجر از آن جهت که ایام رهایی کشور از استعمار داخلی و استکبار خارجی است، در تاریخ انقلاب اسلامی قابل توجه و نقطه عطف آن به شمار می رود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر گرامیداشت این ایام عنوان کرد: گرامیداشت دهه فجر وظیفه شرعی و قانونی همه ماست چرا که همه ما مدیون نظام و انقلاب اسلامی هستیم و بنا بر همین وظیفه بایستی در بیان دستاوردها به سهم خودمان نقش آفرینی کنیم.

وی همچنین گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی خوبی برای بیان دستاوردهای نظام و آشنایی نسل جوان با ماهیت انقلاب، افکار و آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و عقبه های نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام سادات با اشاره به فعالیت کمیته های مختلف ستاد گرامیداشت دهه فجر در کردستان، کمیته مساجد این ستاد را از کمیته های پیشتاز برشمرد و افزود: کمیته مساجد از کمیته های اصلی ستاد است چرا که از صدر اسلام و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد همواره نقش آفرین بوده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر فعال کردن کارکردها مساجد اضافه کرد: تلاش برای مردمی کردن برنامه های گرامیداشت دهه فجر، رونق فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد، ترویج ارزش های انقلابی و مسجدی، بیان دستاوردهای نظام و ... از جمله مواردی است کهدبایستی در دستور کار کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر باشد.

وی با بیان اینکه کردستان به تعبیر مقام معظم رهبری، استانی فرهنگی و سرزمین مجاهدت های خاموش است، یادآوری کرد: چشم انداز ما بایستی تبدیل شدن کردستان به قطب قرآنی کشور باشد چرا که عقبه قرآنی استان، وجود اساتید در حوزه عرفان و قرآن، قاریان، حافظان، نویسندگان، پژوهشگران، خادمینف فعالان و هنرمندان قرآنی می طلبد این چشم انداز بیش از پیش در استان به منصه ظهور برسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بر ضرورت تدوین کتاب کردستان و انقلاب اسلامی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: جای جای کردستان گواه رشادت و دلاورمردی های مردمان این سرزمین است که لازم است تیم پژوهشی در گروه های مختلف برای تدوین کتاب انقلاب اسلامی و کردستان دست به کار شوند.

حجت الاسلام سادات در خاتمه بر تجلیل از خادمین مساجد، تجلیل از خبرنگاران و نشریات فعال در حوزه انقلاب اسلامی، تکریم خانواده های شاهد، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه های مجازی، بیان دستاوردهای انقلاب در رسانه ملی و برگزاری وبینارها و نشست های مجازی با حضور صاحبنظران در حوزه انقلاب اسلامی برای نسل جوان به عنوان دستورکارهای کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر تاکید کرد.

بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه های گرامیداشت تبلور یاب

در ادامه معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با بیان اینکه دهه فجر شاخص هویت ملی، دینی و انقلابی ایران اسلامی است، گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای بیان مولفه‌های گام دوم انقلاب است.

سامان احمدی اظهار کرد: کردستان استان مزین به مجاهدت های خاموش است که بایستی همین مهم به عنوان بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه های گرامیداشت دهه فجر تبلور یابد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مساجد و مکان‌های مذهبی در کردستان ظرفیتی برای کار فرهنگی و مسجدی است، گفت: تعدد مساجد و اماکن مذهبی در کردستان نشان از این دارد که مردم این دیار از منظر فرهنگی و دینی جایگاه قابل توجه‌ای دارند و به واسطه تاثیرگذاری آن و بینش مردم، ظرفیت و پایگاه خوبی برای گرامیداشت برنامه‌های متناسب با دهه فجر است.

وی با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های دهه فجر در سطح کانون های مساجد استان و مؤسسات قرآنی زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: 10 محفل انسی با قرآن به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در سطح 10 شهرستان استان در بستر فضای مجازی پیش بینی شده است.

احمدی، برگزاری مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی مرتبط با ایام االله دهه فجر، تجلیل از روحانیون و فعالان قرآنی، تجلیل ازروزنامه نگاران و نشریات فعال، برگزاری همایش منطقه ای شعر مرد میدان، سرکشی از روحانیون و طلاب عضو کانون های مساجد استان، اجرای برنامه مشاعره پیرامون انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره مندی از بستر فضای مجازی، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، طنین گلبانگ الله اکبر در مساجد استان در شب 22 بهمن، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن در صورت برگزاری همگام با سایر هموطنان را از دیگر برنامه های ستاد کانون های مساجد استان در گرامیداشت دهه مبارک فجر برشمرد. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغازشده و در مساجد رشد و توسعه‌یافته است، عنوان کرد: باید برنامه‌هایی اجرایی در این ایام بیشتر با محوریت مساجد برگزار شود. 
 
کامل گلباغی، جلب و جذب جوانان و نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت های مردمی به منظور تقویت انگیزه و نشاط در بین مردم، برنامه ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم را از دیگر وظایف و ماموریت های کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر اعلام کرد.

گلباغی، همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های مساجد بیان کرد: معرفی کانون های برگزیده این طرح در ایام الله دهه مبارک فجر و پایان مرحله دوم فهما، توزیع کمک های مومنانه در بین خانواده های نیازمند و طلاب و روحانیون، ثبت فعالیت های کانون های مساجد با محوریت دهه مبارک فجر در سامانه بچه های مسجد از جمله برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گرامیداشت دهه فجر امسال است.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای کمیته های فرهنگی، هنری و مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان برنامه ها و پیشنهادات خود را در راستای هر چه بهتر برگزار شدن دهه مبارک فجر امسال اعلام کردند.

انتهای پیام

نظر شما