شناسهٔ خبر: 45141714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش ۱۲ دفتر انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت درپی بیانیه اخیر تشکل‌های اصلاح‌طلب؛

عده‌ای به‌دنبال نمک ریختن بر زخم داغ‌دیدگان سانحه هوایی و تغییر جایگاه جلاد و شهید هستند

در قسمتی از این بیانیه آمده است: عده‌ای خود را انجمن اسلامی می خوانند، اما اسلام‌شان در حد چند برگ قرآن بر سر نیزه است که به وسیله آن بتوانند اصل اسلام را بزنند. اتفاقات را تحریف کنند و برای فرار رو به جلو دست به هر ترفندی بزنند. اتفاق سهوی را عمدی نشان داده در حالیکه آنچه عمدی به وسیله پدرخوانده‌هایشان دارد بر سر ملت میآید را کتمان می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۱۲ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کشور در واکنش به بیانیه اخیر برخی تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب در ایام سالروز وقوع سانحه هواپیمایی نوشتند: نان و آب عده‌ای در نمک ریختن بر زخم داغ‌دیدگان سانحه هوایی و تغییر جای جلاد و شهید است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

غم از دست دادن عزیز و پاره تن سخت است و از آن جانکاه‌تر اگر در اثر یک اشتباه این اتفاق بیفتد. از آن غمبارتر زمانی‌ست که ببینی یک عده برای رسیدن به مقصود خود در مقابل عده‌ای دیگر چونان تشنگان به خون از این شرایط سو استفاده کرده و به ناراحتی داغدیدگان کاری ندارند و فقط حال نامساعد داغدیده را ابزاری می‌کنند تا به اهداف خود برسند.

در حالیکه همه ما ناراحت از اتفاقی که پرپر شدن هموطنان و مهمانان ما را در پی داشت هستیم، عده‌ای اسلام را سر نیزه کردند و با چاشنی خون ریخته شده عزیزانمان ابزاری درست کردند که اقتداری را بزنند که همین خانواده‌ها و فرزندان‌شان سالیان سال از آن بهره برده و جوانان‌شان را بزرگ کردند.

عادت گروه‌هایی شده که به جای اینکه به تک تک ملت ایران از جمله خانواده‌های داغدیده پاسخ بدهند که چرا باید در چنین شرایط اقتصادی که فشارش را بر گرده اکثر اقشار جامعه من جمله مستضعفین آورده و این نتیجه روی کار آمدن عده‌ایست که همین گروه‌ها با نام اسلام از آن‌ها حمایت کردند؛ دو قورت و نیم‌شان باقی باشد و فرار رو به جلو کنند. البته وقتی پدرخوانده‌هایشان اینگونه هستند از اینان چه توقعی‌ست.

عده‌ای خود را انجمن اسلامی می خوانند، اما اسلام‌شان در حد چند برگ قرآن بر سر نیزه است که به وسیله آن بتوانند اصل اسلام را بزنند. اتفاقات را تحریف کنند و برای فرار رو به جلو دست به هر ترفندی بزنند. اتفاق سهوی را عمدی نشان داده در حالیکه آنچه عمدی به وسیله پدرخوانده‌هایشان دارد بر سر ملت میآید را کتمان می‌کنند.

حادثه تلخ بود، اما به چه دلیل بود؛ جز به خاطر اشتباهی که به دلیل حفظ امنیت این مرز و بوم و مقابله با دشمنان قسم خورده تک تک این ملت اتفاق افتاد. نمی‌گوییم مقصر پیدا نشود و مجازات درخور نباشد؛ منتهی نان و آب عده‌ای در نمک ریختن بر زخم داغدیدگان و تغییر جای جلاد و شهید با جریانی از تحریفات بی سر و ته است؛ گویا لذت شان در این مقوله تعریف شده...

عده‌ای که معلوم نیست داغ محرومیت و فشار اقتصادی چشیدند و همچنان در قبال آن سکوت پیشه کردند و کارشان شده کمین کردن تا حادثه‌ای رخ دهد یا خونی ریخته شود و آن را پیراهن عثمانی کنند تا ضربه و عقده شخصی خودشان را وارد کنند و اصلا اهمیتی برایشان ندارد آنانکه از آن حادثه ضربه خوردند چه حالی دارند.

آیا اصلا سری به خانواده‌های داغدیده حادثه هواپیما زدند؛ خود یا پدرخوانده‌هایشان؟ یا اصلا این حائز اهمیت نیست؛ مهم این است در این شرایط امن که حاصل زحمات و خون‌های ریخته شده جوانان دلسوز اسلام و ایران است بنشینیم و قلم فرسایی کنیم و خوش خوشان اقتداری را نشانه رویم که اگر نباشد اینان مهلت قلم دست گرفتن پیدا نمی‌کنند چه برسد به نوشتن خزعبلاتی که با یک نام اسلام میخواهند خوش آب و رنگ نشان‌شان بدهند.

اینان فهمیدند ارادت ملت ایران به اسلام و قرآن را و میخواهند با همین نقاب جلو بیایند تا بلکه به اهداف خود برسند و الا چهره واقعی خودشان را که کسی پذیرا نیست؛ اما هنوز نفهمیدند ملت ایران که الان به اینجا رسیده و در مقابل تهدیدات خارجی و داخلی قد علم کرده در دهان اسلامی که فقط اسمی است و اقداماتش بویی از اسلام نبرده خواهند زد و نه پدرخوانده‌هایشان غلطی می‌توانند بکنند و نه دشمنان این ملت...

والسلام علی من التبع الهدی

رونوشت:
انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی آزادیخواه دانشگاه شهید بهشتی
انجمن اسلامی پیشرو دانشگاه تربیت مدرس

نظر شما