شناسهٔ خبر: 45141699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

مردم در عزاداری ایام فاطمیه (س) پروتکل بهداشتی را رعایت کنند

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: آحاد مردم به ویژه هیات مذهبی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درایام عزاداری فاطمیه(س) همت داشته باشند چون حفظ جان واجب عقلی و شرعی اما عزاداری مستحب است.

صاحب‌خبر -

عباس رضایی روز شنبه در حاشیه حضور ویدیو کنفرانسی خود در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، افزود: اگر چه نفس عزاداری برای حضرت فاطمه (س) به عنوان بزرگ بانوی اسلام و الگو و اسوه زنان عالم، امری مستحب است و همه علاقه‌مند به حضور در این مراسم هستند ولی در عین حال باید سلامت را حفظ کرد زیرا حفظ جان به عنوان یک واجب شرعی و عقلی لازم است.
وی با اشاره به نگرانی‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دغدغه‌هایی در این جلسه مطرح که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی چه بسا در بهمن و اسفند شاهد موج جدید افزایش ابتلا و فوتی‌های بیماری کرونا باشیم.
استاندار اصفهان با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص گرامی‌داشت ایام دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر و روز ۲۲ بهمن از روزهای بزرگ، ملی و تاریخی ملت ایران است و بی‌شک همه خواهان شکوه مراسم‌ این ایام و حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن هستند.
وی اضافه کرد:  امسال به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، مراسم‌ راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال به دلیل قطع زنجیره کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری به صورت موتوری و خودرویی و سخنرانی‌های این ایام نیز به صورت مجازی و از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما خواهد بود.
رضایی همچنین در خصوص تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی به صورت ۲ روز در هفته و اختیاری است و تصمیم‌گیری برای حضور کادر اجرایی و فرهنگیان در حوزه اختیارات وزیر آموزش و پرورش است‌.

بر پایه آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان   دستکم ۳۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، از این تعداد ۷۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

نظر شما