شناسهٔ خبر: 45141531 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازگشت مربیان امتحان پس داده ممکن است فرصت جبران را از ذوب آهن بگیرد

رجب زاده: به اندازه کافی به کادرفنی ذوب آهن فرصت داده شده است/ باید از مربیان نسل جوان و چهره های جدید استقبال کرد و آنها را به کار گرفت

پیشکسوت ذوب آهن در مورد شرایط این تیم صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مهدی رجب زاده با اشاره به وضعیت کنونی تیم ذوب آهن و نتایج ضعیف این تیم زیر نظر رحمان رضایی اظهار دشات: متاسفانه از قبل از شروع فصل این مشکلاتی که در باشگاه وجود داشت یک مقدار از قبل شروع شد و اختلاف نظر‌هایی در باشگاه وجود داشت و در ادامه اگر این فصل را در نظر بگیریم قبل از امضای قرارداد رحمان رضایی با باشگاه خیلی رایزنی‌هایی انجام شد و در انتخاب گزینه‌ها تقریباً می‌شود گفت اختلاف نظرهایی وجود داشت ولی در نهایت رضایی انتخاب شد و بعد از آن تغییراتی را در هیات مدیره شاهد بودیم ولی در ادامه دیگر شاهد تغییراتی نبودیم و مجموعه به ثبات نسبی رسید.

وی افزود: به نظر من به لحاظ اینکه اکثر مربیان فوتبال ما جوان هستند و ورود کردند و مدیران به مربیان جوان اعتماد کردند به نظرم انتخاب خوبی بود ولی در نهایت عملکرد هر مربی است که در آینده نشان می‌دهد که انتخاب خوبی بوده یا نه. به نظرم با آن شرایط جوی که در آن هستیم و این پوست اندازی که در مربیان شکل گرفت اتفاقی بود که همه روی آن متفق بودند و تمرکز کردند و به سمت آن رفتند و حالا اکثر تیم‌ها در لیگ برتر و لیگ یک آن را در پیش گرفتند.

رجب زاده در مورد زمان داده شده به کادرفنی کنونی ذوب آهن گفت: به نظر من در 6-7 هفته به بعد می‌شود عملکرد یک مربی را آنالیز کرد و به نظرم باشگاه ذوب آهن مثل همیشه از سرمربی خود حمایت کرد و فرصت کافی در اختیارش قرار داد. سوای بحث داوری که مورد اعتراض همه تیم‌ها است شرایط  فنی را باید سنجید و در نظر گرفت. ذوب آهن چند بازی از داوری واقعاً ضربه خورد ولی این مشکل برای همه تیم‌ها وجود دارد و تیم‌های آلومینیوم، سایپا، فولاد و... معترض هستند. از نظر فنی بخواهیم بسنجیم تیم در ساختار دفاعی، عمق دفاع، ارسال از کناره‌ها، مالکیت توپ، بازیسازی و خلق موقعیت مشکل داریم و کلا به نظرم ذوب آهن شرایطی دارد که در آن پیشرفتی آنچنان به چشم نمی‌خورد.

پیشکسوت ذوب آهن در رابطه با حمله رحمان رضایی به کربکندی هم گفت: آقای کربکندی یکی از اعضای هیات مدیره و سخنگوی باشگاه است و وظیفه دارد مصوبات هیات مدیره را به اطلاع مخاطبان و رسانه ها و هواداران برساند و تصمیم شخصی خودش نبوده است. کربکندی یکی از پیشکسوتان محترم و شریف فوتبال اصفهان است که مورد احترام است. این اختلاف به وجود آمده از قبل وجود داشت و اینجا خودش را به شکل علنی نشان داد. من نمی‌خواهم کسی را متهم کنم و خودم را می‌گویم. ما باید همانطور که الگوی‌مان مولا علی (ع) است و دم از اخلاق و جوانمردی و پهلوانی در فوتبال می‌زنیم احترام بزرگتر و موسپید کرده‌های یک عرصه را نگه داریم و مطرح شدن این مباحث به نظرم اتفاق جالبی نبود.

رجب زاده در مورد اولتیماتوم باشگاه به رضایی هم خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها در دنیا تا یک زمانی فرصت می‌دهند و تحمل می‌کنند. اگر دقت کنید سولسشیر هم در منچستر یونایتد در آستانه اخراج بود و اولتیماتوم گرفته بود که بازی بعد را پیروز شد و الان تیمش صدر جدول است. در زمان های مختلف به نظرم به آقای رضایی فرجه داده شده است ولی متاسفانه عدم نتیجه گیری باعث شده تیم تحت فشار قرار بگیرد. در باشگاه های دیگر دیدید که بعضاً هفته پنجم - ششم سرمربیانشان را تغییر دادند و این هفته هم دوباره تغییراتی انجام شد. اینها اصول حرفه ای است و به نظرم فرصت کافی در اختیار او قرار داده شده است و حتی زودتر باید به فکر چاره می‌افتادیم.

وی در مورد مطرح شدن نام هایی مثل منصوریان و اینکه فرصت دوباره به او تصمیم درستی است یا نه هم گفت: این ها سیاست‌های کلان باشگاه است. من به عنوان یک فردی که از بدنه خود ذوب آهن هستم و یک ذوب آهنی هستم تصمیماتی است که نمی‌توانم ورود کنم و جلسات مختلفی در این خصوص گذاشته می‌شود و در نهایت تصمیم گیری می‌شود ولی نکته‌ای که باید توجه کرد این است که در انتخاب سرمربی باید به عقبه هر فرد و نتایج و عملکردش در سال‌های اخیر توجه شود تا با یک انتخاب اشتباه دوباره ذوب آهن دچار مشکل نشود و به شرایطی برنخورد که فرصت جبران از دست برود.

پیشکسوت ذوب آهن در مورد اینکه حضور یکی مثل خودش که حکم نویدکیا برای سپاهان را در ذوب آهن دارد به عنوان سرمربی گفت: من از همان زمان که قرار بود مربیان جوان روی کار بیایند نه صرفاً شخص محرم نویدکیا به طور کلی حمایت کردم و عقیده داشتم باید مربیان جوان روی کار بیایند و به آنها فرصت داده شود. در مورد مدرک مربیگری یادم است آقای گل محمدی هم ابتدای کارش در صبای قم به همین شکل شروع کرد و الان یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران است و این فرصت باید در اختیار نسل جدید قرار داده شود.

نظر شما