شناسهٔ خبر: 45141454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرمربی تیم فوتسال ملی‌حفاری:

به دنبال ساختن آینده فوتسال بانوان حفاری هستیم/ داوران قوانین جدید را پیگیری کنند

پریسا زنگنه منش

سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری با اشاره به داوری دیدار تیمش برابر نامی‌نو اصفهان و عدم آگاهی داور به قوانین جدید، گفت: انتظار می‌رود داوران حواس‌شان را بیشتر جمع کنند و بهتر است که آگاهی بیشتری نسبت به قوانین جدید پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

مینا بارانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پیروزی تیمش در هفته اول لیگ برتر فوتسال بانوان کشور مقابل نامی‌نو اصفهان، اظهارکرد: تغییرات زیادی در تیم داشتیم و هفت هشت بازیکن جدید و بعضا زیر ۲۱ سال به تیم اضافه شدند. هدف از جوانگرایی نیز اعتماد به جوانان و ساختن آینده تیم فوتسال دختران ملی‌حفاری در کنار باتجربه‌های تیم است.

وی عنوان کرد: باتوجه به این‌که برای حضور در لیگ، دیدار تدارکاتی نداشتیم، می‌دانستیم بازی سختی داریم. نامی‌نو نیز تیم خوبی بسته بود و چند بازیکن خوب از جمله گلزن فصل قبل پالایش نفت آبادان و دو ملی‌پوش را به خدمت گرفته بود، ضمن این‌که تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته بودند. این تیم در نیمه اول ملی‌ حفاری را بسیار اذیت کرد و ما در این نیمه تلاش کردیم محتاط بازی کنیم زیرا باتوجه به تغییراتی که داشتیم، بازیکنان‌مان هنوز به هماهنگی لازم نرسیده بودند. در نیمه دوم نیز با تغییر در سیستم بازی و ارزیابی نقاط ضعف حریف، متوجه شدیم از چه فضاهایی می‌توانیم به گل برسیم و در نهایت با سه گل برنده این دیدار شدیم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری با اشاره به داوری این دیدار، گفت: روز گذشته در دیدار ما با نامی‌نو یک اتفاق پیش آمد و در نیمه اول اشتباه صد درصدی بازیکن نامی‌نو تنها با یک کارت زرد مواجه شد؛ بازیکن تیم ما دروازه‌بان را دریبل ‌زد و سپس دیگر بازیکن نامی‌نو که درون دروازه رفته بود، توپ را با دست از درون دروازه خارج کرد که داور یک پنالتی به سود ما اعلام کرد و در حالی که باید بازیکن حریف را هم اخراج می‌کرد، او را با کارت زرد جریمه کرد. طبق قانون جدید این کار بازیکن نامی‌نو اخراج داشت اما نمی‌دانم شاید داور تمرکز نداشت که او را اخراج نکرد. البته داور این دیدار یک داور بین‌المللی بود و نباید چنین اتفاقی می‌افتاد.

وی ادامه داد: ما بازی را بردیم اما اگر بازی در شرایط حساس بود و گره‌کار در دو دقیقه پایانی بازی بود و چنین اتفاقی می‌افتاد، چه؟ وقتی داوران بین‌المللی ما دچار چنین اشتباهاتی می‌شوند، خدا به سایر داوران رحم کند. ما بازی را بردیم و این‌ها را می‌گویم چون شاید در بازی‌های بعد چنین اتفاقی تکرار شود و انتظار می‌رود که داوران حواس‌شان را بیشتر جمع و به چنین مواردی بیشتر توجه کنند. می‌دانم سخت است و خیلی از قوانین تغییر کرده است اما باید نسبت به قوانین جدید آگاهی پیدا کنیم. خود ما قبل از این‌که وارد مسابقات شویم، یک مدرس داوری را دعوت کردیم تا قوانین جدید را برای بازیکنان‌مان توضیح دهد. به هر حال این‌ها قوانینی هستند که لازم است بدانیم و ای کاش داوران‌مان هم چنین مواردی را بیشتر پیگیری کنند تا در مسابقات بتوانند تصمیم خوبی بگیرند و در چنین صحنه‌هایی جسارت داشته باشند. بحث من تنها داور دیدار ما و نامی‌نو نیست و این موارد را کلی می‌گویم و بهتر است که آگاهی بیشتری نسبت به قوانین جدید پیدا کنند.

بارانی در ادامه نیز با بیان این‌که حفاری امسال نیز حرف برای گفتن دارد، گفت: در اولین گام می‌خواهیم در تمام دیدارهای‌مان با ارائه یک بازی زیبا به برتری برسیم و به مرحله بعد صعود کنیم و بعد نیز برای رسیدن به قهرمانی برنامه‌ریزی خواهیم کرد. فعلا هفته اول مسابقات را پشت سر گذاشته‌ایم و بازی‌های سختی را پیش رو داریم. در هفته دوم باید به مصاف سایپا برویم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که با تمام توان بازی کنیم. این دیدار برای ما بسیار مهم است و می‌خواهیم در یک بازی خوب و با کسب نتیجه دلخواه از زمین خارج شویم.

وی عنوان کرد: فصل گذشته نیز به ویژه در نیم‌فصل دوم عملکرد بسیار خوبی داشتیم و مرحله گروهی با قهرمانی برای ملی‌حفاری همراه بود. اما متأسفانه با همه‌گیری کرونا و تعویق در مسابقات و این‌که در نهایت برای حضور در ادامه رقابت‌ها تمرینات‌ آن‌چنانی نداشتیم، نتوانستیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم. تلاش‌مان را می‌کنیم امسال بتوانیم این عنوان را به دست آوریم.

انتهای پیام

نظر شما