شناسهٔ خبر: 45141419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول کانون فرهنگی زانست سقز خبرداد:

برگزاری کلاس‌های آموزش و تفسیر قرآن کریم برای خانم‌های خانه‌دار

دیاکو رشیدزاده از برگزاری کلاس‌های آموزش و تفسیر قرآن کریم برای خانم‌های خانه‌دار و بدون تحصیلات در سقز خبر داد.

صاحب‌خبر -

دیاکو رشیدزاده مسئول کانون فرهنگی زانست شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: کانون فرهنگی تبلیغی زانست در سال ۹۷ بعد از اخذ مجوزهای شروع به فعالیت کرد.

 

وی افزود: این مجموعه در حال حاضر دارای ۳۰۰ عضو فعال در تمامی ردههای سنی است.

 

وی عنوان کرد: از شاخص‌ترین فعالیت‌های این مرکز برگزاری کلاس‌های آموزش و تفسیر قرآن برای خانمهای خانهدار و بدون تحصیلات دانشگاهی یا ابتدایی، برگزاری اردوهای فرهنگی و بازدید از مکان‌های مقدس دینی ویژه کودکان بی بضاعت و برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای زنان و مردان جوان است.

 


رشیدزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام کرونا اظهار کرد: در اوایل گسترش ویروس کرونا، تلاش این مجموعه جهت بسیج و تشکیل گروه های مختلف برای سم پاشی سطوح و شناسایی خانواده های آسیب پذیر بوده است.

 

وی در خصوص فعالیت آموزشی اذعان داشت: کانون فرهنگی یاد شده در زمان تعطیلی مراکز آموزشی و فرهنگی این مرکز تمامی کلاس‌های خود را به فضای مجازی منتقل کرد و فعالیت های خود را آنجا ادامه داد.

 


رشیدزاده در خصوص ارتباط این کانون فرهنگی با مساجد گفت: با توجه به همسویی اهداف مراکز فرهنگی و تبلیغی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی با مساجد کشور همبستگی و وحدت مناسب و قابل توجهی بین این دو مرکز وجود دارد به‌ویژه اینکه ظرفیت و امکانات این مراکز فرهنگی تبلیغی تاحدی گسترده تر از مساجد است.

 

وی گفت: با توجه به فعالیت مراکز زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی این کانون‌ها فاقد درآمد یا برخورداری از امکانات ویژه ای جهت پیشبرد اهداف خود هستند به‌ویژه در زمان ایام کرونایی به دلیل هزینه دار بودن بسیاری از فعالیت های ذکر شده این کانونها با مشکلات عدیده‌ایی مواجه شدند و می‌طلبد مورد حمایت مسوولان قرار گیرند

پایان پیام/713

نظر شما