شناسهٔ خبر: 45140881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وضعیت ۱۰شهرستان مازندران همچنان قرمز کرونایی است/ ضرورت پرهیز مسافران از سفر به مناطق شمالی

گروه استان‌ها ــ با توجه به اینکه تقریباً همه استان‌های کشور در وضعیت بهبود برای کاهش شیوع ویروس کرونا قرار دارند، ولی متاسفانه به دلیل سفر مسافران به استان اکنون ۱۰شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مازندران استانی گردشگرپذیر بوده که متاسفانه به دلیل برخورداری از این ویژگی در ایام کرونایی، به استان مرگ برای سفر در ایام کرونایی تبدیل شده است.

متاسفانه به دلیل اینکه مسئولان ملی و استانی به دلایل نامعلوم و تعارفات نمی‌خواهند ورودی‌های مازندران مسدود شود، کرونا همچنان در مازندران جولان می‌دهد و این استان به تک استان دارای وضعیت قرمز در کشور تبدیل شده و اکنون 10 شهرستان از 22 شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی است.

اگرچه صنوف و ادارات استان با کاهش ظرفیت نیروهای خود فعالیت دارند، ولی متاسفانه ورود غیر اصولی و کنترل نشده خودروهای غیربومی سبب افزایش شیوع کرونا در مازندران شده است.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران، به دلیل وضعیت قرمز و نارنجی، فعالیت در تمامی مدارس استان به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

بر اساس اعلام پلیس راه مازندران، از روز چهارشنبه، 24 دی ماه ترافیک در محورهای منتهی به شمال افزایش چشمگیری داشته و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نیز گواه این مدّعاست که سیل جمعیّت برای گذران تعطیلاتی که در پیش است، روانه مازندران شده، امّا اینکه چرا مسئولان استان مازندران در این باره موضوع منفعلی دارند، پرسشی است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

در این بین اما شاید بیش از هر پدیده و پیامدی، موضوع و معضل صدور برگه‌های تردّد در فرمانداریِ شهرستان‌ها و استان‌های مختلف، قابل تأمل و بررسی باشد؛ مجوزهای قانونی که با شرایط موجود و با این شیوه، تنها در کشور ما امکان صدور داشته و چون همیشه، علاوه بر ایجاد امّا و اگر در قانون و مصوبات، با توجّه به وجود رانت‌ها و روابط، برای دور زدن آن نیز به‌کار می روند.

نبود و کمبود امکانات پزشکی و درمانی در شهرستان ها و نیاز به دریافت این خدمات در کلان‌شهرهای مرکزی دو استان گیلان و مازندران و پایتخت، عدم تفویض اختیار به مدیران کل و نبود محاکم قضایی مرجع و عدم توسعه متوازن خدمات در استان سبب شده که متقاضیان بسیاری در فرمانداری‌ها تجمع یافته و به دنبال دریافت برگه تردد برای رفع مشکل خویش باشند.

10 شهر قرمز کرونایی در مازندران

شهرستان‌های نکا، ساری، قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، بابل، فریدونکنار، آمل، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند.

به گفته سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، چند مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در استان داشتیم و هفته آینده پاسخ آزمایشات، نتیجه را مشخص می‌کنیم.

در حالی که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، این استان در حال ورود به پیک سوم بیماری است، اما به نظر می رسد با شرایط موجود در محورهای ورودی مازندران و ترافیک قابل توجّه آنها، مازندران در حال ورود به تعطیلات پایان دی ماه باشد.

طبق آخرین بروز رسانی رنگ بندی کرونایی کشور در نقشه نرم افزار ماسک، هم اکنون در استان مازندران شهرستان‌های نکا، ساری، قائم‌شهر، سوادکوه، بابل، فریدونکنار، آمل، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند.

انتهای پیام/س

نظر شما