شناسهٔ خبر: 45140726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسانه به جای دفتر باشگاه محل مراودات ذوبی‌ها/ مدیران سکوت طولانی را در پیش گرفتند

وضعیت نائب قهرمان اسبق آسیا یعنی ذوب‌آهن این روزها انقدر عجیب شده که دیگر کنش‌های این تیم بجای حل درون خانوادگی در رسانه‌ها نقل محافل شده است و اگر فکری به حال این تیم نشود، می‌تواند از گزینه‌های جدی سقوط به دسته پائین‌تر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهریور ماه سال جاری بود که خبر سکانداری مدیرفنی سابق ذوب‌آهن جهت هدایت این تیم در فصل جدید مخابره شد.

خبری که پس از نتایج و تجربه فصل گذشته ذوب‌آهن در ذهن‌ها مبنی بر آن بود که مدیران سبزپوشان در سال جاری به‌دنبال پوشاندن نقاط ضعف خود هستند تا این تیم به شرایط ایده‌آل سال‌های قبل خود بازگردد.

خروجی سنگین تر از ورودی

با شروع فصل نقل‌ و انتقالات لیست خروجی ذوب‌آهن با ترافیک سنگینی مواجه شد، ۱۳ تن از بازیکنان تأثیرگذار فصل گذشته سبزپوشان از جمع این تیم جدا و ۸ بازیکن جدید به این تیم اضافه شدند که بر روی کاغذ نشان دهنده تحرک کم این مجموعه در فصل نقل‌وانتقال بود.

ذوب‌آهن هفته نخست لیگ برتر را با اتفاقات داوری عجیب آغاز کرد، اتفاقاتی و اشتباهاتی که به گواه کارشناسان تأثیر بسزایی در کسب نتایج این تیم داشت تا در هفته‌های نخست ذوب‌آهن بدون حضور در میانه جدول به سمت انتهای آن سوق پیدا کند.

این روند رو به افول ذوب‌آهن با سرعت کم و به شکل سینوسی ادامه‌دار بود تا در نهایت در پایان هفته یازدهم این تیم صرفا ۷ امتیاز کسب کند؛ پس از کسب نتایج ضعیف ذوب‌آهن طرز برخورد و صحبت سرمربی تیم ذوب‌آهن نیز در جایگاه خودش جالب بود.

دعوای رسانه‌ای ذوبی‌ها 

رحمان رضایی در هفته‌های اخیر در کنفرانس‌های خبری پیش و پس از بازی جدای از آن که در مورد بحث فنی تیمش پاسخگویی نمی‌کند، صحبت‌ها و خواسته‌های خود را نیز که جایش در دفتر باشگاه است به شکل علنی و جلوی اصحاب رسانه مطرح می‌کند، در این بین انتظار می‌رفت که باشگاه ذوب‌آهن به این طرز برخورد سرمربی خود واکنشی نشان دهند اما این باشگاه هیچ صحبت و یا عکس‌العملی به این موضوع نشان نداد.

هفته گذشته بود که باشگاه ذوب‌آهن سرانجام پس از گذشت ۱۱ هفته از بحران ذوب‌آهن در فصل جاری واکنش نشان داد و مسؤولان این تیم با دادن اولتیماتوم به رضایی، شرایط جدیدی را در این تیم ایجاد کردند.

شمارش معکوس برای خروج رحمان

پس از صدور اولتیماتوم از جانب باشگاه و اعلام آن توسط کربکندی سخنگوی مجموعه، رحمان رضایی واکنش عجیبی به آن نشان داد و از کلمه پدرخوانده برای کربکندی استفاده کرد، رضایی عنوان کرد که دادن اولتیماتوم جهت تضعیف کار وی صورت گرفته و خرابکاری است، همچنین وی اعلام کرده بود که خیرخواهی برای ذوب‌آهن در این تصمیم اتخاذ نشده.

پس از آن نیز کربکندی واکنش نشان داد و اعلام کرد که پاسخ سرمربی تیم خود را به موقع خواهد داد و تصمیمی که جهت دادن التیماتوم اتخاذ شده نظر جمعی باشگاه بود و وی به صورت انفرادی این تصمیم را نگرفته است.

در این فرصت جدید آمده است که اگر رضایی ۱۵ امتیاز از ۵ بازی بعدی خود کسب کند پاداش می‌گیرد و اگر زیر ۱۱ امتیاز به دست آورد باید جمع سبزپوشان را ترک کند؛ این در حالیست که تا این لحظه ۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز از دست رفته و چنانچه ذوب‌آهن بازی بعدی خود را با پیروزی پشت سرنگذارد این شانس مجدد رحمان نیز زیر سؤال می‌رود.

گروه قوی و برنامه‌ریزی صحیح شکل نگرفت

محمود یزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون وضعیت کنونی تیم ذوب‌آهن اظهار داشت: پیش از آغاز رقابت‌های لیگ جاری اتفاقات خاصی برای تیم پدید آمد که باعث شد نا بسمانی‌ها ایجاد شود، لازم بود که یک گروه قوی با برنامه ریزی صحیح اوضاع نابسامان باشگاه را تصحیح کنند.

پیشکسوت فوتبال تشریح کرد: پس اینکه لیست خروجی بازیکنان تیم ذوب‌آهن پربار شد لازم بود که مربی انتخاب شود که تجربه بالای داشته باشد به دلیل اینکه فرد با تجربه ارتباطات خوبی با بازیکنان دارد و همین ارتباطات می‌توانست کمک کند که بازیکن جدید و خوبی به تیم اضافه شود؛ بهتر بود در چنین شرایط گروه فنی قوی در مجموعه شکل گیرد تا بتواند کمک حال اعضا کادرفنی باشد.

وی افزود: پس از خروج بازیکنان و تحت هر عقیده سرمربی جدید معرفی شد، شرایط ایده‌آل در این مجموعه ایجاد نشد، مدیرعامل باشگاه نیز شرایط جسمانی مناسبی نداشت و تمام تلاشی که صورت گرفت که تیم تشکیل شود توسط شخص سرمربی انجام شد، در مصاحبه‌های اولیه که سرمربی داشت نشان دهنده گله‌مندی و خواسته‌های بود که وی مطرح می‌کرد و به نظرم توجه خاصی به این درخواست‌ها نشد، تیم ذوب‌آهن در سطح تیم‌های بالا جدولی و حامی نام ذوب‌آهن بسته نشد و پس از آن دلایل عدم کسب نتیجه گیری دلایل غیر فنی معرفی شد.

ورود دلالان به بدنه ذوب‌آهن

یزدخواستی افزود: کمکی به رضایی نشد که بتواند بازیکنان درخواستی‌اش به تیم اضافه شود و وی نیز با ترکیب فعلی وارد رقابت‌ها شد و در این بین با بدشانسی هم مواجه شد؛ ذوب‌آهن اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارد و حواشی‌های نیز کنار تیم ایجاد شد، زمانی‌ که مربی دست تنها باشد قطعا دلالان کنار وی حاضر خواهند شد و از همین طریق سبب می‌شوند که بازیکنانی که از لحاظ مالی برای آنان مفید است به بدنه تیم افزوده شود، پس از کسب نتایج نسبتا ضعیف باشگاه توسط سخنگویش اولتیماتومی را به رحمان رضایی داد که با پاسخ صحیحی از جانب سرمربی همراه نبود و از ادبیاتی استفاده شد که به نظرم اشتباه بود و باعث شد شرایط وخیم‌تر شود.

کارشناس فوتبال ادامه داد: این اولتیماتوم از لحاظ روحی روی بازیکن و مربی فشار خاصی را ایجاد می‌کند و بهتر بود که در چنین شرایطی صحبت‌ها خارج از رسانه‌ها انجام می‌شد و وی پاسخگوی عملکرد فنی خود می‌بود؛ آینده ذوب‌آهن در صورتی که هرچه زودتر تصمیم‌گیری خوبی اتخاذ شود می‌تواند خوب و روشن باشد، اگر تغییرات زودتر ایجاد می‌شود می‌توانست موج همدلی را با خود همراه داشته باشد.

وی در پایان افزود: باشگاه ذوب‌آهن نیز سکوت طولانی انجام داد، یکی از اختیارات مدیرعامل این است که تغیر و تحولات را در تیم شکل بدهد اما شاهد بودیم که مدیریت این مجموعه تغییراتی را در بدنه تیم ایجاد نکرد؛ اکنون باید ذوب‌آهن هرچه زودتر تصمیم‌گیری کند زیرا زمانی که می‌بینند نظری روی یک مربی ندارند و نتایج خوبی نیز  کسب نشده به شکل دوستانه مشکلات موجود را برطرف کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۲۰/

نظر شما