شناسهٔ خبر: 45140679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار ویژه دزفول:

زمین‌های دولتی راکد در دزفول بازپس گرفته می‌شوند

دزفول- فرماندار ویژه دزفول گفت: زمین و امتیازات دولتی که در این شهرستان پنج سال راکد و بلااستفاده مانده باشند، بازپس گرفته خواهند شد و در راستای ایجاد اشتغال به افراد جدید واگذار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمندپور صبح امروز شنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول که در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هرگونه امتیاز و زمین دولتی که در راستای ایجاد اشتغال در شهرستان دزفول به افراد ارائه شده باشد ولی به مدت پنج سال از آن استفاده نشده است، پس گرفته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز یک مورد بازپس‌گیری زمین از یکی از شرکت‌های معروف این شهرستان در حال انجام است.

فرماندار ویژه دزفول به وجود ۴۱ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ سال در دزفول اشاره کرد و گفت: زمین این واحدها نیز اگر پنج سال از دریافت آن گذشته باشد و اقدام مثبتی برای بهره‌برداری انجام نداده باشند نیز خلع ید می‌شود و به فرد دیگری واگذار می‌شود؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذار جدید تمام هزینه‌های صورت گرفته توسط سرمایه‌گذار قبلی را عودت خواهد داد.

فرهمندپور در ادامه با بیان اینکه تعامل و همکاری فرمانداری با شرکت‌هایی که اقدام به جذب نیروی غیربومی می‌کنند به هم خواهد خورد، افزود: قطعاً در ارائه خدمات و رفع مشکلات این واحدها با آنها همکاری‌های خوبی انجام نخواهد شد و در مقابل واحدهایی که در زمینه جذب نیروی بومی عملکرد خوبی دارند، به صورت شایسته مورد حمایت فرمانداری و سایر دستگاه‌ها قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با انتقاد از بی‌توجهی و حضور نیافتن برخی مسئولان در جلسات شورای اشتغال، عنوان کرد: جلسات این شورا بسیار ناراحت‌کننده است چرا که مسئولان اهتمامی نسبت به حضور در این شورا ندارند و این در حالی است که هیچ کاری از اشتغال مهم‌تر نیست.

فرماندار ویژه دزفول اشتغال را مهم‌ترین و اولین مطالبه و دغدغه مردم برشمرد و گفت: چرا وقتی مسئولان از اصلی‌ترین مطالبه مردم اطلاع دارند، نسبت به حضور در این جلسه اهتمام ندارند؛ درد و هم و غم همه ما باید اشتغال باشد چرا که اگر اشتغال ایجاد شود، معیشت فرد تأمین خواهد شد و بزهکاری کاهش و میزان امنیت نیز افزایش می باید؛ بنابراین شورای اشتغال باید فعال‌ترین شورای شهرستان دزفول باشد.

فرهمندپور با بیان اینکه با مدیرانی که در چنین جلسات مهمی حضور نیابند، برخورد قانونی می‌شود؛ در ادامه گفت: مسئولان داعیه‌دار اشتغال هستند اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و حتی برای این جلسه نیز ارزش قائل نیستند تا با حضور خود از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها با خبر شوند.

وی با انتقاد از همکاری نکردن برخی از بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی، افزود: برخی مسئولان نیز فقط چوب لای چرخ کارفرما و تولیدکننده می‌گذارند؛ از سویی برخی صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی نیز در مقابل درخواست‌های به حق و قانونی بانک‌ها کوتاهی می‌کنند که این دو موضوع باید برطرف شود.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به مقوله اشتغال دارد، اظهار کرد: دولت تسهیلات خوبی را برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته است اما مسئولان پیگیر این موضوعات نیستند.

فرهمندپور در خصوص مشاغل خانگی نیز گفت: غیبت نماینده سازمان غذا و دارو در جلسه کارگروه این مشاغل باید بررسی و پیگیری شود چرا که حضور نماینده این سازمان برای رفع برخی ابهامات که مانع اجرای برخی مشاغل خانگی می‌شود، ضروری است.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: در حال حاضر سه بازارچه مشاغل خانگی در سه نقطه شهر در حال احداث است که پیشنهاد می‌شود غرفه‌های این بازارچه‌ها در اختیار مشاغل باشد نه شخص، تا با چرخشی شدن این روند افراد زیادی فرصت ارائه تولیدات خود را داشته باشند.

نظر شما