شناسهٔ خبر: 45140553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

خط و نشان قاطع سرلشکر باقری برای آمریکایی ها

تسنیم : رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر دشمنان جمهوری اسلامی نیت سوئی نسبت به منافع ملی، مسیرهای تجارت دریایی و سرزمین ما داشته باشند، با اقدام موشکی مورد هدف قرار گرفته و منهدم خواهند شد.

صاحب‌خبر -

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۵ سپاه که در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد؛ اظهار کرد: رزمایش های ۱۵ روز اخیر و تا ۵ روز آینده که در زمان فشرده و تقریباً همزمان انجام می شود، نشان دهنده آمادگی فوق العاده نیروهای مسلح در تمامی ابعاد زمینی ،هوایی، دریایی و پدافند هوایی و موشکی است.

 وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه با اجرای  عملیات ترکیبی  و شلیک  موشک در کلاس های متنوع گفت: برگزاری رزمایش گسترده پیامبر اعظم (ص)۱۵ نشان دهنده این است که قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در برد های کوتاه ،متوسط و بلند با تمام قوا آماده دفاع از میهن اسلامی ،منافع ملی و اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

 سرلشکر باقری انتخاب اهدافی در فاصله بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر در جنوب دریای عمان و ابتدای اقیانوس هند را معنادار توصیف و تصریح کرد : انتخاب انبوهی از موشک های دوربرد برای اهداف دریایی نشانگر این است که اگر دشمنان جمهوری اسلامی نیت سوئی نسبت به منافع ملی، مسیرهای تجارت دریایی و سرزمین ما داشته باشند، با اقدام موشکی مورد هدف قرار گرفته و منهدم خواهند شد.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۵ را نشان دهنده قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در صیانت از  منافع ملی توصیف و تاکید کرد: هر چند قصد انجام هیچ تهاجمی را نداریم اما با این رزمایش‌ها اعلام می کنیم چنانچه هر متخاصمی نیت سوئی نسبت به کشور ما داشته باشد ، با تمام توان و در کمترین زمان مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.

رزمایش موشکی سپاه پاسخی به یاوه‌گویی‌ها دشمن است

همچنین ایسنا نوشت؛ سردار اصغر عرب پور، در خصوص رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ و آزمایش انواع موشک‌ها توسط سپاه پاسداران در کویر مرکزی ایران، اظهار کرد: در چند روز اخیر آمریکایی‌ها و افراد وابسته به آنان مرتب اعلام می‌کردند که نیروهای آمریکا در منطقه بیشتر شده و احتمال تعرض آنان به حریم مرزهای ایران افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل چند رزمایش پشت سر هم توسط ارتش و سپاه انجام شد که روز گذشته هم سپاه پاسداران اقتدار خود را با آزمایش موشکی به نمایش گذاشت.

وی افزود: این رزمایش موشکی سپاه پاسخی بود به یاوه‌گویی‌های دشمن که دیگر جرات نکنند ایران اسلامی را تهدید کنند، چراکه ایران ترسی از آمریکا ندارد و آمادگی کامل هم برای هرگونه مقابله‌ای وجود دارد. البته یکی از مهم‌ترین پیام‌های رزمایش موشکی سپاه دادن اطمینان خاطر به مردم است که نیروهای مسلح ایران همواره امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان می‌آورند.

جانشین قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: قدرت دفاعی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و این کشورها تهدید جدی برای کیان جمهوری اسلامی ایران نیستند. ایران همواره اعلام کرده که تجهیزات نظامی که دارد برای دفاع است و قصد تعرض به هیچ کشوری را ندارد، اما اگر دشمن قصد تعرض به خاک کشور را داشته باشد با قدرت دفاعی ایران روبرو خواهد شد.

عرب پور تصریح کرد: البته ادعا نداریم که سلاح‌هایمان از سلاح‌های ناتو و غرب پیش رفته‌تر است، اما انگیزه، جسارت و اراده سربازان ایرانی بیشتر از دشمن است. نسبت به گذشته پیشرفت نظامی ایران چشمگیر بوده و روز به روز باید این پیشرفت ادامه یابد تا هیچ کشوری جرات نکند به ایران تجاوز کند.   

نظر شما