شناسهٔ خبر: 45139820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام در هفته‌ای که گذشت؛ تفحص ۴۰ شهید سرافراز و آبی شدن وضعیت کرونا

ایلام - ایرنا - هفته گذشته معراج شهدای استان ایلام در شهرستان مهران با حضور جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح شد و در این آیین ۴۰ شهید تفحص شده در مناطق عملیاتی استان ایلام مورد تکریم قرار گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  پیکر پاک و مطهر این ۴۰ شهید سرافراز دفاع مقدس از فروردین امسال تا حدود یک ماه پیش در مهران و مناطق عملیاتی چنگوله و قلاویزان تفحص شد.

۴۰ شهید تازه تفحص شده به عملیات های عاشورا ۲ و والفجر سه مربوط می‌شود و از یگان‌های لشکر ۴۱ ثارالله، لشکر ۱۷ علی بن‌ابیطالب و تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان است.

هفته گذشته همچنین روند کاهشی کرونا در استان ایلام ادامه ادامه یافت و این استان بر اساس رنگ‌بندی‌های جدید در وضعیت آبی قرار گرفت.

این بهبود نسبی وضعیت باعث سهل‌انگاری و ساده‌انگاری وضعیت بین مردم این استان شده و مسوولان هشدار می‌دهند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در این استان کاهش یافته است.

برگزاری رزمایش تعدیل روشنایی و اصلاح رمز ارزها، کاشت نهال در اراضی جنگلی استان ایلام توسط هیات‌های ورزشی، انهدام ۷۴۴ هزار عدد تسلیحات دوران دفاع مقدس و افزایش جایگاه گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام در بازارهای داخلی از دیگر اخبار مهم استان ایلام در هفته گذشته است.

پیکر پاک ۱۲۰ شهید دفاع مقدس امسال در کشور تفحص شد

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امسال ۱۲۰ شهید سرافراز دفاع مقدس با کار جهادی گروه های جستجو در کشور تفحص شد.

به گزارش ایرنا، سردار ناصر سعیدی روز سه شنبه در مراسم افتتاح معراج الشهدای مهران و تکریم ۴۰ شهید تازه تفحص شده اظهار داشت: کار جهادی، داوطلبانه و مخلصانه گروه های جستجوی شهدای دوران دفاع مقدس منجر شد که تاکنون ۵۴ شهید و حدود ۲۰۰ جانباز و مجروح به کشور تقدیم کنند.

کاوش در جبهه میانی برای تفحص شهدا ادامه می‌یابد

فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودین جبهه میانی گفت: کاوش برای تفحص شهدا توسط گروه‌های با انگیزه و مخلص با قدرت در جبهه میانی ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا گل محمدی روز سه شنبه در مراسم افتتاح معراج الشهدای مهران و تکریم ۴۰ شهید تازه تفحص شده، اظهار داشت: ماموریت جبهه میانی در خصوص تفحص شهدا از بالای خانقین کردستان عراق هم مرز با استان دیاله عراق شروع می شود و تا مرز استان واسط با الاماره در منطقه چیلات ادامه دارد.

معاون استاندار: استفاده از ماسک در ایلام کاهش پیدا کرده است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در استان ۹۵ درصد بود اما طی ۲ روز گذشته این میزان بشدت کاهش یافته است که می‌تواند خطر و آسیب جدی در خصوص اوج گرفتن دوباره کرونا به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز چهارشنبه در قرارگاه عملیاتی کرونای استان ایلام ضمن قدردانی از همراهی مردم، اظهار داشت: هفته گذشته روند کرونا در استان به سمت مطلوب شدن پیش رفت اما این موضوع به منزله پایان کرونا و سهل‌انگاری از سوی مردم نیست.

معاون استاندار: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایلام کاهش یافته است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی توسط مردم کاهش یافته که این موضوع بسیار خطرناک است و می تواند فاجعه آفرین باشد.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در جلسه استانی ستاد کرونا از مردم خواست: از حضور در اجتماعات، دورهمی ها، تفرجگاه ها، آرامستان ها و سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در هنگام حضور در اماکن عمومی رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را مد نظر داشته باشند.

تفرجگاه‌ها و آرامستان‌ها مکان‌های اصلی شیوع کرونا در ایلام هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر عدم حضور مردم در اجتماعات و دورهمی‌ها، گفت: تفرجگاه‌ها و آرامستان‌ها همچنان مهم‌ترین مکان‌های شیوع کرونا در این استان هستند.

محمد نوذری روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کمیته امنیتی و اجتماعی مقابله با کرونا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دقت، اهتمام و جدیت مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک، عدم حضور در اجتماعات به ویژه آرامستان‌ها و تفرجگاه ها نباید از بین برود.

وضعیت کرونا در هفت شهرستان ایلام آبی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هفت شهرستان این استان در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند و چهار شهرستان باقیمانده نیز زرد هستند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در جلسه استانی ستاد کرونا اظهار داشت: شهرستان ‌های ایلام، بدره، چرداول، سیروان، ملکشاهی، مهران و هلیلان آبی و آبدانان، ایوان و دره‌شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آموزش دانش آموزان کلاس اول و دوم از اول بهمن در ایلام حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام‌ گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی کرونا، دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی از اول بهمن ماه بصورت حضوری در مدارس حضور خواهند یافت.

رضا زینی وند مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان این ۲ پایه تحصیلی در مدارس مناطق پر جمعیت استان به صورت گروه بندی در مدارس حضور می یابند.

اهداف طرح غربالگری شهید سلیمانی در ایلام محقق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اهداف مورد نظر در طرح غربالگری محله به محله شهید سلیمانی در کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا در این استان محقق شده است.

دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مهم ترین هدف طرح شهید سلیمانی را قطع زنجیره انتقال کرونا و افزایش پروتکل های بهداشتی ذکر کرد و افزود: رهگیری و رصد فعال به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه و کاهش میزان بستری حداقل ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه از دیگر اهداف طرح شهید سلیمانی است.

۸۰ درصد مردم ایلام در طرح شهید سلیمانی غربالگری کرونا شدند

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۸۰ درصد مردم این استان در طرح غربالگری محله محور شهید سلیمانی مورد پایش و رصد قرار کرونا گرفتند.

سرهنگ علی مریدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح سلامت محور شهید سلیمانی از ۱۱ آذرماه تاکنون، ۱۲ هزار و ۳۱۴ نفر از افرادی که مورد غربالگری قرار گرفته اند، دارای علائم بالینی ابتلا به کرونا بوده اند.

۷۴۴ هزار عدد تسلیحات دوران دفاع مقدس در ایلام منهدم شد

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: از ابتدای سال ۸۵ تا پایان سال گذشته در مجموع ۷۴۴ هزار عدد انواع مین و گلوله‌های جنگی عمل نکرده دوران دفاع مقدس در این استان کشف و منهدم شده است.

جوهر نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بروز جنگ‌های متعدد در اقصی نقاط جهان و آثار و بقایای ناشی از کاشت انواع مین‌های جنگی همواره از مشکلات کشورهای درگیر بوده است که ایران نیز به دلیل هجوم دشمن بعثی و بروز جنگ هشت ساله از این قاعده مستثنی نیست.
وی افزود: کشورهای مختلف در طول قرن گذشته، هزینه سنگینی را برای پاکسازی میادین مین پرداخت کرده‌اند که در این میان ایران با پاکسازی حدود ۶۲۳ کیلومتر مربع بیشترین سهم را در جهان به خود اختصاص داده و تحقق این امر در شرایطی بدست آمده که از هیچ‌گونه کمک بین‌المللی نیز برخوردار نبوده است.

اعتراضات اخیر آمریکا رسوایی لیبرال دموکراسی غرب بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: اعتراضات و حرکت جدید در آمریکا جز رسوایی لیبرال دموکراسی غرب چیزی به دنبال نداشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نمازگزاران ایلامی در مصلی شهر ایلام اظهار داشت: مکر آنها به خودشان بازگشت و وحشی گری به کنگره آمریکا برگشت خورده است.
وی اضافه کرد: در فتنه ۸۸ عوامل استکبار جهانی برای کشته سازی در ایران تبلیغات وسیعی به راه انداختند.

اعتبار طرح‌های جهش تولید در ایلام ۲۷ هزار میلیارد تومان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: میزان اعتبار و سرمایه‌گذاری پروژه‌های جهش تولید این استان در بخش‌های مختلف پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نفت و گاز، صنعت و معدن، آب و خاک و کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و گردشگری، ۲۷ هزار میلیارد تومان است.

رحمت‌الله قیصوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در سال جاری خاتمه یافته‌ و بخش دیگری در دست ساخت است، افزود: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام از مهمترین پروژه‌هایی است که در راستای جهش تولید با ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی هفته‌های اخیر به بهره‌برداری رسید.

۱۶ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آب و خاک ایلام اختصاص یافت

مدیر آب، خاک، فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سه پروژه مهم آب و خاک این استان در حوزه احداث سامانه‌های نوین آبیاری و شبکه‌های فرعی مدرن اختصاص یافته است.

اسماعیل گوهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار به سه طرح احیای اراضی ایلام و خوزستان، طرح احداث شبکه‌های فرعی آبیاری رودخانه‌های مرزی و سامانه گرمسیری و احداث سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص دارد.

۱۷۰ میلیارد ریال برای راه دسترسی به بازارچه مرزی چیلات هزینه شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال در طول سه سال گذشته برای تکمیل راه دسترسی به بازارچه مرزی چیلات دهلران هزینه شده است.

احمد کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات دولت سال گذشته مجوز بازارچه مرزی چیلات را به واحد گمرکی تغییر داد تا از این طریق کالا و مسافر به کشور عراق تردد داشته باشند.

نماینده ایلام:مجلس به دنبال یکسان‌سازی نرخ ارز و بازتوزیع درآمد آن است

نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درباره نرخ ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۰، گفت: نظر مجلس بر واحدسازی نرخ ارز است به طوری که بتوان درآمد حاصل از آن را بین اقشار آسیب‌پذیر بازتوزیع کرد.

علی‌اکبر بسطامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تخصیص ارز ۴۲ هزار ریالی برای کالاهای اساسی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: نظر مجلس در این خصوص تعیین نرخ واحد است و آن هم اینکه درآمدهای حاصل از آن بین دهک‌های پایین جامعه توزیع شود.

ایلامی‌ها ۳۰ هزار میلیارد ریال سهام عدالت دارند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: سرمایه افراد دارای سهام عدالت در این استان بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

قدرت فیض‌الهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع افراد مشمول سهام عدالت در استان ۵۲۴ هزار و ۷۵۴ نفر هستند که ۲۳۲ هزار و ۱۹۰ نفر آنها روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند.

کاهش نرخ به معنای حذف بیکاری در ایلام نیست

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کاهش نرخ بیکاری در ایلام به معنای حذف کامل بیکاری نیست اما جایگاه استان از نظر ایجاد اشتغال در سال جاری بهبود پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: ایلام در کاهش نرخ بیکاری رتبه اول کشور را کسب کرده است و در اعلام این نرخ مسوولان استان هیچ گونه دخل و تصرفی نداشته اند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام: فلر واحد الفین با پایداری تولید کاهش می یابد

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام با تاکید بر اینکه پتروشیمی ایلام خود را متعهد به رعایت حقوق شهروندی و حفظ مسائل زیست‌محیطی می‌داند، گفت: فلر واحد الفین با پایداری و نرمال‌سازی تولید و راه‌اندازی، کاهش یافته و به تدریج به پایان می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی ایلام، حسن نجفی سمنانی اظهار داشت: واحد الفین پتروشیمی ایلام در راستای تعهد خود به حفظ طبیعت منطقه و عرصه‌های زیستی، تحت لیسانس استون و وبستر با برترین فناوری روز دنیاست.

جایگاه گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام در بازارهای داخلی ارتقا یافت

رییس امور پیمان های شرکت پالایش گاز ایلام از ارتقا جایگاه گوگرد تولیدی این شرکت در سطح بازارهای داخلی خبر داد و گفت: در سال جهش تولید، گوگرد به عنوان یکی از فرآورده‌های ویژه در این پالایشگاه از ابتدای امسال بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، رضا شیرخانی روز پنجشنبه افزود: با توجه به کیفیت و خلوص بالای گوگرد تولیدی در این پالایشگاه و به منظور جلوگیری از آسیب به محیط زیست حین فرآیند تولید، عرضه آن عمدتا بصورت دانه بندی شده انجام می شود.

ستاد اجرایی فرمان امام در پایانه مرزی مهران استراحتگاه دائمی می‌سازد

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) گفت: احداث یک مجموعه استراحتگاه خدماتی ، رفاهی، فرهنگی و پشتیبانی به صورت دائمی در پایانه مرزی مهران در دستور کار ستاد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مجتبی ابراهیمی روز یکشنبه در کمیته اربعین استان ایلام در مرز مهران اظهار داشت: این استراحتگاه دائمی در طول سال به زائران ایرانی و عراقی که از این پایانه تردد خواهند کرد خدمات ارائه می‌دهد و بیشترین فعالیت آن در ایام راهپیمایی اربعین است.

۶ میلیون اصله نهال در ایلام کاشت می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۶ میلیون اصله نهال در ۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تا نیمه اول اسفندماه کاشته می شود.

به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز سه شنبه در حاشیه نهال کاری هیات ورزشی های همگانی استان اظهار داشت: این نهال کاری در قالب طرح های زراعت چوب، توسعه جنگل، جنگل کاری اقتصادی مشارکتی و بادشکن زنده در حاشیه جاده ها و مزارع انجام می گیرد.

رزمایش تعدیل روشنایی و اصلاح رمز ارزها در ایلام آغاز شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: رزمایش ۲ روزه تعدیل روشنایی و اصلاح انشعابات و رمز ارزها در این استان آغاز شد.

هادی شیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سومین رزمایش بازسازی شبکه های توزیع برق استان ایلام در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود.
وی یادآور شد: با توجه به مشکلات پیش آمده در تامین گاز کشور و نیز در راستای صرفه جویی در مصرف برق و جهت تامین برق مطمئن این اقدام فراگیر در سراسر استان همزمان با دیگر مناطق کشور انجام می شود.

ایلام رتبه نخست جذب اعتبارات دهیاری ها را در کشور دارد

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام گفت: این استان امسال با تزریق بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به دهیاری ها، رتبه نخست کشور را از نظر میزان اعتبارات این حوزه دارد.

سیدحسینعلی موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبارات برای دهیاری ها در راستای توسعه و کمک به زیرساخت‌های روستایی و مهاجرت معکوس به ایلام اختصاص یافته است.

نظر شما