شناسهٔ خبر: 45139792 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پربیننده‌ترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس در سال ۲۰۲۰

سرویس استریم نتفلیکس یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش ویدیو در سراسر دنیا است که نه‌تنها میزبان فیلم‌های و سریال‌های متعددی می‌شود که آثار و عناوین انحصاری جذابی هم تولید می‌کند.

صاحب‌خبر -

وقتی در سال ۱۹۹۷ یک بازاریاب به نام مارک راندولف تصمیم گرفت برای ارسال و به اشتراک‌گذاری دی‌وی‌دی‌ها و نسخه‌های فیزیکی فیلم‌های سینمایی یک شرکت خصوصی را تاسیس کند، تصور نمی‌کرد کمتر از سی سال بعد مجموعه محلی او به یکی از غول‌های سرگرمی دنیا تبدیل شود. شرکت آقای راندولف با ۳۰ کارمند و کمتر از ۱۰۰۰ عنوان سینمایی فعالیت خود را در منطقه سانتاکروز ایالت کالیفرنیا آغاز کرد. ده سال بعد، نتفلیکس یک میلیارد بار عناوین سینمایی را به مردم فروخته بود.

با آغاز دهه ۲۰۱۰ میلادی، نتفلیکس با میلیون‌ها کاربر در کانادا و ایالات متحده و سایر نقاط دنیا، به یک سرویس پخش آنلاین عناوین سینمایی و سریالی تبدیل شد. آن‌ها تصمیم گرفتند تجارت خود را گسترش دهند و صرفا به بازپخش عناوین سایر استودیوهای سینمایی مشغول نباشند. بنابراین استودیوهای خود را تاسیس کردند تا عناوین انحصاری این سرویس استریم ساخته شود. نتفلیکس حالا چندین سال است که به پخش فیلم‌ها و سریال‌های انحصاری خود می‌پردازد.

در دورانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، هواداران سینما که فرصت حضور در سالن‌های سینما را نداشتند، تصمیم گرفتند همه آن‌چه دوست دارند را از نتفلیکس دنبال کنند. اتفاقی که باعث شد این سرویس استریم میلیون‌ها کاربر جدید آشنا داشته باشد و حتی افزایشی تاریخی در نرخ سهام خود تجربه کرد. بنابراین سال ۲۰۲۰ یکی از بهترین سال‌های تاریخ نتفلیکس بود و این حقیقتی است که غیرقابل انکار به نظر می‌رسد.

در ادامه می‌توانید با پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید. آثاری که نه‌تنها در نوع از خود بهترین‌ها هستند بلکه به سریال‌هایی محبوب، پربیننده و قدرتمند هم تبدیل شده‌اند.

The Queen’s Gambit | گامبی وزیر

نمره منتقدان: ۱۰۰ از ۱۰۰

والتر تویس، رمان‌نویس آمریکایی، در سال ۱۹۸۳ کتابی منتشر کرد که حالا می‌توانید بهترین اقتباس سینمایی ممکن از آن را تماشا کنید. این مینی سریال که مدتی پیش از سرویس استریم نتفلیکس منتشر شد تنها ۷ اپیزود دارد که تماشای متوالی آن‌ها کمتر از هفت ساعت زمان می‌خواهد. «گامبی وزیر» یک روایت بی‌بدیل و باورنکردنی از شطرنج ارائه می‌دهد. اگر تصور می‌کنید شطرنج در بهترین حالت ورزشی است که هیجانش را حذف مهره‌های سیاه و سفید خلاصه می‌کند، احتمالا «گامبی وزیر» نگاه شما به این ورزش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

داستان این سریال درباره دختری به نام بث هارمون است که در یک یتیم‌خانه زندگی می‌کند. او که پدر و مادرش را از دست داده، رویاهای بزرگی در سرش دارد اما مشکل اساسی این است که شرایط حتی شبیه به آن‌چه او برای رسیدن به حداقل‌ها نیاز دارد هم نیست. بث در عین حال که درگیری‌های عاطفی و روانی بسیاری دارد به داروهای آرامش‌بخش و نوشیدنی‌های الکی هم اعتیاد پیدا می‌کند. اما استعدادی درون بث می‌درخشد که تنها روی صفحات شطرنجی و مهره‌های سیاه و سفید خودش را نشان می‌دهد.

The Last Dance | آخرین رقص

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

پس از انتشار مستند «آخرین رقص» بسیاری از منتقدان سینمای مستند اعتقاد داشتند احتمالا هر مستند ورزشی‌ای که قرار باشد در آینده به بهترین عنوان این زیرژانر تبدیل شود، کار بسیار دشواری دارد. به اعتقاد بیشتر منتقدان، «آخرین رقص» بهترین مستند ورزشی تاریخ است. این مستند که با همکاری سرویس استریم نتفلیکس و شبکه تلویزیونی ورزشی ESPN ساخته شده دوران طلایی مایکل جردن، اسطوره دنیای بسکتبال، در باشگاه شیکاگو بولز را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. مایکل جردن، استفن کری و باراک اوباما از افراد شناخته‌شده‌ای هستند که در این مستند حضور دارند.

مستند «آخرین رقص» یکی از معدود عناوین مستندی است که در لیست پربیننده‌ترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس می‌درخشد.

Money Heist | سرقت پول

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

سریال‌های غیرانگلیسی‌زبان به سختی می‌توانند مخاطبان بسیار زیادی پیدا کنند و در سطح جهانی دیده شوند. اما سریال اسپانیایی La casa de papel یا همان Money Heist که آن را با عنوان «سرقت پول» هم می‌شناسیم، حالا به یکی از شناخته‌شده‌ترین سریال‌های غیرانگلیسی‌زبان چند سال اخیر تبدیل شده است. سریالی که با داستان هیجان‌انگیز و شخصیت‌های دوست‌داشتنی، راه چند ساله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کرد و امروز هم‌رده بسیاری از سریال‌های محبوب جهان شناخته می‌شود. فصل چهارم این سریال یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ بود.

سریال La casa de papel یا همان Money Heist یک عنوان اسپانیایی بود که براساس زمان پخش چهار فصل دارد. فصل اول و دوم آن توسط یک شبکه اسپانیایی پخش شد و به حدی از محبوبیت رسید که سرویس استریم نتفلیکس حق پخش و تولید آن را خریداری کرد. فصل سوم در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و فصل چهارم هم مدتی پیش به هواداران عرضه شد. با این حال هواداران پرشمار سریال «سرقت پول» اعتقاد دارند فصل چهارم از مسیر اصلی داستان فاصله زیادی گرفته است.

داستان سریال درباره شخصی به نام پروفسور است که همراه با ۸ نفر برای سرقت از کارخانه چاپ اسکناس وارد عمل می‌شوند. این ۸ نفر برای اینکه هویتشان حتی برای همدیگر هم ناشناس بماند، اسم شهرهای مختلف را برای خودشان انتخاب می‌کنند. آن‌ها پس از چند ماه تمرین موفق می‌شوند در همان ابتدای شروع سرقت وارد ساختمان اصلی کارخانه چاپ اسکناس شوند و ۶۷ نفر را گروگان می‌گیرند. اما هدف آن‌ها فقط پول‌های موجود در کارخانه نیست و به دنبال پول‌های چاپی هم هستند.

Ozark | اوزارک

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

منتقدان باور دارند سریال «اوزارک» در حقیقت همان سریال «افسارگسیخته» است که توسط نتفلیکس منتشر شده و تغییرات بسیاری در داستان آن ایجاد شده است. این الگوبرداری دقیق که بدون هیچ شکستی ادامه پیدا کرده تاکنون برای سه فصل و ۳۰ اپیزود منتشر شده  و یکی از بهترین سریال‌های ساخته نتفلکیس لقب می‌گیرد. فصل سوم این سریال در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ بود.اگر به سریال‌های جنایی که درام قدرتمندی هم دارند علاقه‌مند هستید، سریال «اوزارک» یکی از بهترین گزینه‌های شما است.

در این سریال می‌توانید داستان یک برنامه‌ریز مالی به نام مارتی بیرد را تماشا کنید که پس از برخورد با بحرانی بزرگ در برنامه پول‌شویی یک کارتل مواد مخدر مکزیک به سرعت خانواده‌اش را از حومه شیکاگو به محلی برای تفریحات تابستانی در اوزارکس در ایالت میزوری منتقل می‌کند. او باید بدهی‌اش را به رییس کارتل پرداخت کند.

در این زمینه بخوانید:

ناشناخته‌ترین فیلم‌های کارگردانان شناخته‌شده که باید تماشا کنید

۲۰ فیلم برتر ۲۰ سال قرن ۲۱ام که باید تماشا کنید

موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱

۲۰ انیمیشن برتر ۲۰ سال قرن ۲۱ام که باید تماشا کنید

Tiger King | ببر پادشاه

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰

یکی دیگر از مستندهای سرویس استریم که در سال ۲۰۲۰ فرصت حضور در لیست پربیننده‌ترین سریال‌های این مجموعه را پیدا کرد، سریال «ببر پادشاه» است. افراد بسیاری وجود دارند که از نگهداری و بازی با گربه‌سانان غول‌پیکر لذت می‌برند. بنابراین مراکز نگهداری از این حیوانات و باغ وحش‌های مستقلی وجود دارند که برای جذب این حیوانات رقابت هستند. مستند «ببر پادشاه» با جزییاتی جذاب و مثال‌زدنی تلاش می‌کند تا اطلاعات جالبی درباره یکی از حوادث باورنکردنی دنیای این حیوانات ارائه دهد.

این مستند که براساس حوادث واقعی ساخته شده، تلاش می‌کند رقابت میان جو اگزاتیک و کارول باسکین را روایت کند. دو تاجر حیوانات گربه‌سانانی مانند ببرها که در نهایت بایکدیگر درگیر می‌شوند.

Space Force | نیروی فضایی

نمره منتقدان: ۳۸ از ۱۰۰

سریال «نیروی فضایی» یکی از سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. تعدادی از بهترین بازیگران کمدی آمریکا به یک عنوان جذاب و خنده‌دار تبدیل شده که می‌تواند برای فصل‌های متعددی ساخته شود. اما واقعیت این است که «نیروی فضایی» با عبور از بسیاری از خطوط قرمز آمریکایی، به یک سریال هنجارشکن تبدیل شده که البته هنجارشکنی آن هم ریشه در ایده اصلی ساخت آن دارد.

نتفلیکس برای ساخت سریال Space Force با گرگ دنیلز به توافق رسید. او تهیه‌کننده اجرایی سریال محبوب و مشهور The Office یا همان «اداره» بود و در کنار او، استیو کارل هم حضور داشت. کارل به عنوان ستاره اصلی سریال «اداره» یکی از بهترین کمدین‌های آمریکایی است که این شانس را پیدا کرده بود تا یکی از دو خالق سریال «نیروی فضایی» باشد. بنابراین هواداران ژانر کمدی انتظار بیشتری از سریال پیدا کردند. در کنار کارل و دنیلز، لیسا کودرو هم حضور دارد. او به دلیل هنرنمایی فراموش‌نشدنی‌اش در سریال «دوستان» شناخته می‌شود.

نظر شما