شناسهٔ خبر: 45139773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرانه فضای سبز دوگنبدان به ۱۲.۷ متر مربع رسید

گچساران- ایرنا-  شهردار دوگنبدان گفت: سرانه فضای سبز در این شهر هم اکنون به۱۲.۷ متر و مربع افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

مسعود ظفری  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان سرانه فضای سبز شهری از هشت متر مربع در سال ۹۶ به ۱۲.۷ مترمربع افزایش یافته است.

وی بیان کرد:  در این مدت ۶۷هزار اصله نهال در این شهر غرس شد. 

ظفری تصریح کرد: ساخت بوستان های شهری، توسعه فضای سبز در محله ها و باز پیرایی بوستان ها نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز در شهر دوگنبدان داشته است.

وی اظهار داشت: تلاش می شود با ساخت پارک های جدید سرانه فضای سبز در شهر دوگنبدان افزایش یابد.

ظفری گفت: شهر صنعتی و نفت خیز دوگنبدان یک میلیون و ۲۷۰ هزار متر مربع فضای سبز دارد و این میزان فضای سبز در پارک‌های عمومی، کودک، جنگلی و فضای سبز حاشیه معابر ایجاد شده است.

وی ابراز کرد: هم اکنون این شهر دارای ۵۷ پارک محله‌ای به مساحت ۵۸۶ هزارو ۲۰۹ متر مربع است.

ظفری ادامه داد: از پارک های احداث شده در این شهرستان ۲۹۷ هزارو ۶۶۵ متر مربع چمن می باشد.

وی گفت: ۱۴پارک محله ای به مساحت ۱۱۶ هزارو ۲۵۸ متر مربع از سال ۹۶تاکنون در این شهرستان ساخته شده که از میزان مساحت این پارک ها ۶۴ هزارو ۸۸۰ متر مربع چمن می باشد. 

شهردار دوگنبدان پارک پونه به مساحت ۳۰هزارو ۷۰۶ متر مربع، پارک بهمن بیگی به مساحت چهار هزارو ۳۰۰ متر مربع، پارک بهارستان به مساحت ۱۴ هزارو ۹۶۴ متر مربع، پارک مهرورزی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، پارک محروم شیخ خواجه زاده به مساحت ۱۲ هزارو ۳۱۳ متر مربع  را از مهمترین پارک های جدید ایجاد شده در این شهر دانست.

وی تصریح کرد: هم اکنون پنج پارک به مساحت ۴۶هزارو ۵۱۹ متر مربع در این شهر در دست اجراست. 

ظفری ادامه داد: پارک شهید رجایی به مساحت پنج هزار متر مربع، پارک بزرگمهر با چهار هزار متر مربع مساحت، پارک سی دستگاه به مساحت هشت هزارو ۳۱۹ متر مربع، پارک مفاخر  با ۲۶ هزار متر مربع  و پارک شهرک معلم با سه هزارو ۲۰۰ متر مربع از پارک های در دست شهرداری دوگنبدان است.

شهر ۱۰۰ هزار نفری دوگنبدان در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.


 

نظر شما