شناسهٔ خبر: 45139745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین استقبال از چهار شهید گمنام در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- آیین استقبال از پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس روز شنبه با حضور خانواده شهدا، مسوولان و مردم در فرودگاه شهید صدوقی یزد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این مراسم معنوی در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بنحو باشکوهی برگزار شد .

در این آیین، سرهنگ منصور زارع مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در خصوص برنامه‌های تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا گزارشی ارایه کرد .

همچنین برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی در رثای شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام حسین (ع) صورت گرفت و  یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شد .

در ادامه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ امروز مراسم معنوی وداع با شهیدان در جوار قبور شهدای گمنام در تکیه امیرچخماق انجام و مراسم تشییع خودرویی در روز یکشنبه ۲۸ دی‌ماه از ساعت هشت صبح از باغ موزه دفاع مقدس در جوار پارک آزادگان صفاییه آغاز می‌شود.

پیکر مطهر شهدا برای تدفین به دانشگاه علم و هنر در بلوار دانشجو و صداو سیمای مرکز یزد و ۲ شهید دیگر به بافق منتقل می‌شود، شهیدی که در دانشگاه علم و هنر تدفین می‌شود مربوط به عملیات محرم و ۱۹ سال سن دارد و ۲ شهیدی که قرار است در مسکن مهر بافق تشییع و تدفین شوند یکی ۱۸ سال و دیگری ۲۰ سال سن دارند.

تعدادی شهدای گمنام مدفون در استان یزد ۱۷۰ نفر است.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب‌ کرد و ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.

نظر شما