شناسهٔ خبر: 45139456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد: تمام قوانین مصوب کشور پیوست فرهنگی داشته باشد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مطالبه جدی از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این است که اجازه ندهد هیچ طرحی بدون پیوست فرهنگی در مجلس تصویب و تبدیل به قانون شود و تمامی قوانین مصوب پیوست فرهنگی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز شنبه در دیدار رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: از کوچکترین تا بزرگترین طرح‌هایی که در کشور و استانها وجود دارد، باید دارای پیوست فرهنگی باشد تا در مرحله اجرا با چالش و مشکل روبرو نشود و به هدف مطلوب دست یابد.
وی توجه عمیق‌تر به مسائل فرهنگی را از ضرورت‌های امروز کشور دانست و اظهار داشت:در امور فرهنگی باید آموزه‌های اسلامی خود را به خوبی نشان دهد و نگاه به این فرهنگ بیش از پیش تقویت شود.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه‌گری در حوزه فرهنگ، افزود: این مطالبه‌گری را باید از خودمان شروع کنیم و هر نهاد و تشکیلاتی باید بکوشد نهادینه‌کردن امور دینی و فرهنگی را از نهاد خود شروع کند تا بدین ترتیب فرهنگ‌سازی در جامعه شکل گیرد.
نکونام، وحدت و دوری از موازی‌کاری را عامل مهمی در پیگیری امور فرهنگی عنوان کرد و گفت: تک روی و تضعیف یکدیگر در نهادهای فرهنگی و انقلابی جایگاهی ندارد و باید تا می‌توان با وحدت رویه امور دینی و فرهنگی را در جامعه پیگیری کرد.
وی با اشاره به طرح‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این کمیسیون به مسأله جمعیت ورود پیدا کرده است که اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست حوزه فرهنگ را مظلوم‌تر از هر زمانی دانست و گفت: این مظلومیت در استان‌های کمتر برخوردار دارای شدت بیشتری است.
ابراهیم شریفی افزود: این استان با وجود استعدادهای قابل توجه در حوزه فرهنگ و هنر اما از نظر امکانات و تجهیزات در محرومیت است.
وی توزیع اعتبارات فرهنگی در کشور را ناعادلانه دانست و تصریح کرد: ضمن اینکه فرهنگ از اعتبارات محدودی در کشور برخوردار است و نگاه تبعیض‌آمیزی در توزیع اعتبارات وجود دارد اما همین اعتبارات نیز در تقسیم بین استانی بر مبنای نگاه عدالت‌محور توزیع نمی‌شود.
شریفی خاطر نشان کرد: فرهنگ در سبد خانوارها در اولویت‌های آخر قرار دارد و باید بر تقویت سهم فرهنگ در سبد خانوارها بیش از پیش تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست برخی از فعالان فرهنگی استان به بیان مطالبات، انتقادات و نیازمندی های حوزه فرهنگ پرداختند.

نظر شما