شناسهٔ خبر: 45139399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعطیلی باشگاه ورزشی تا جا به جایی مسافر در شهر

خرم آباد - ایرنا - باشگاه های ورزشی در سالیان گذشته در رشد کمی و کیفی مربیان و قهرمانان ورزشی نقش موثری داشته‌اند، اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکان های ورزشی، باشگاه داران بیشترین آسیب اقتصادی را متحمل شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، باشگاه داران لرستانی که مکان ورزشی خود به ناچار و برای سلامتی ورزشکاران تعطیل کرده اند اکنون با خسارات مالی شدیدی روبرو هستند و برخی مجبور به فعالیت در آژانس های حمل مسافر هستند.

محمدرضا جوان ۳۴ ساله می گوید ۱۲ سال است که مشغول به فعالیت در رشته ورزشی پرورش اندام هستم و در مسابقات مختلف استانی و کشوری شرکت کرده ام. اما از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به دلیل تعطیلی باشگاه ورزشی مجبور تمرین در خانه هستم.

او می‌گوید مسئول باشگاه ورزشی هستم و در کنار آن ورزش را به صورت حرفه ای ادامه می دهم، اما از زمان تعطیلی باشگاه ها درآمدم به حداقل ممکن رسیده و مجبور هستم برای امرار و معاش مسافرکشی کنم.

محمدرضا ادامه می دهد متاهل هستم و یک فرزند سه ساله دارم که باید از هر طریقی کسب درآمد کنم و اکنون با خودروی سواری در اسنپ مشغول به فعالیت هستم.

او می گوید امیدواریم با دریافت تسهیلات کرونایی که به باشگاه داران می دهند بسیاری از ضررکرد دوران کرونا را جبران کنیم.

محمدرضا ادامه می‌دهد سال گذشته با دریافت وام موفق به خرید یک خودروی سواری شدم پس از مدتی برای خرید تجهیزات بدنسازی مجبور به فروش آن شدم و ۶ ماه پیش به اجبار همان تجهیزات بن دلیل تعطیلی باشگاه فروخته و با قیمت ۲ برابر یک خودرو سواری تهیه کرده و مسافرکشی می‌کنم.

حسین مسئول باشگاه ورزشی رزمی می گوید از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی بسیاری از ورزشکاران این رشته ورزشی خانه نشین شده اند و تنها با فعالیت ورزش خانگی خود را آماده می کنند.

او می گوید امیدواریم شرایط جامعه برای ادامه فعالیت ورزشکاران در باشگاه ورزشی فراهم شود چراکه تمام منابع درآمدی ما بستگی به حضور ورزشکاران دارد.

امیر ۲۸ ساله مسئول باشگاه های ورزشی پرورش اندام در خرم آباد می گوید از ابتدای شیوع ویروس کرونا باشگاه ورزشی را به دلیل سلامت ورزشکاران تعطیل کرده و همچنان تابع دستورات ستاد استنی مقابله با کرونا هستیم.

وی که مدارک را برای دریافت تسهیلات کرونایی ارایه کرده است ادامه می دهد امیدوارم مبلغ پرداختی ضررکرد یکساله را جبران کند چراکه هیچ منبع درآمد دیگری ندارم.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس لرستان گفت: تمامی باشگاه های این رشته ورزشی باتوجه به شیوع کرونا تعطیل است و تسهیلات پرداختی به باشگاه داران، خسارت های بالای اقتصادی آنها را جبران نمی کند.

رضا طولابی گفت: درآمد باشگاه های بیلیارد نیمه دوم سال بیشتر است و اکنون در بهترین زمان ممکن برای درآمدزایی، هیچگونه فعالیتی ندارند اما همچنان تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند.

سجاد محمدیان عضو تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی و دارنده نشان نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، در این روزهای کرونایی ورزش در خانه را توصیه می کند.

او با ضبط کلیپ درحال تمرین کردن در خانه می‌گوید با ورزش کردن در خانه می توانیم سلامتی خود را تقویت کنیم و کرونا را شکست دهیم.

باشگاه‌های ورزشی لرستان ۱۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند

مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، باشگاه داران استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

علیرضا معتمدی افزود: اکنون ۸۵۶ باشگاه ورزشی دارای مجوز در لرستان فعال است که از این تعداد بیش از ۴۰ درصد را باشگاه های بدنسازی تشکیل می‌دهند و رشته های همگانی مانند آمادگی جسمانی و ایروبیک بانوان در جایگاه بعدی  هستند.

وی ادامه‌ داد: پس از این ۲، رشته های رزمی (کاراته، تکواندو، کیک بوکسینگ، ووشو)، فوتبال، فوتسال، والیبال، کوهنوردی، ژیمناستیک و سوارکاری بیشترین تعداد باشگاه ها را در لرستان تشکیل می‌دهند.

باشگاه‌های متخلف پلمب می‌شوند

رئیس اداره ورزش و جوانان خرم‌آباد نیز اظهار داشت: کار نظارت بر باشگاه‌های ورزشی سطح شهر در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد تا ورزش منجر به شیوع کرونا نشود.

سید آرش قیاسیان با اشاره به فعالیت ۴۳۰ باشگاه ورزشی در خرم‌آباد بیان کرد: تاکنون  تذکرات لازم در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۱۱۷ باشگاه ابلاغ شده است.

وی به پلمب ۲۸ باشگاه ورزشی اشاره کرد و افزود: این تعداد به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و ۱۶ باشگاه بدنسازی، پرورش‌اندام و ورزش‌های رزمی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

قیاسیان با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی باشگاه‌های ورزشی را رده سوم تهدید شیوع کرونا قلمداد کرده است، گفت: سرکشی از باشگاه‌ها کماکان ادامه دارد و انتظار داریم جامعه ورزش، قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

پرداخت تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی در لرستان تمدید شد

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: باتوجه به ناشی از کرونا به باشگاه داران در لرستان تسهیلات کرونایی در دو مرحله پرداخت شد که ثبت نام مرحله دوم آن از آذرماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

حشمت الله امان الهی گفت: ۸۵۰باشگاه ورزشی در لرستان وجود دارد که ۴۸۳ باشگاه ثبت نام اولیه را انجام داده و لیست متقاضیان به وزارتورزش و پس از آن به وزرات کار ارسال شده است.

وی افزود: از تعداد ۴۸۳ باشگاهی که مراحل ثبت نام را انجام داده تعداد ۲۳۰ باشگاه تایید شده است که در این میان تعدادی از باشگاه داران که موفق به تکمیل مدارک خود و یا موفق به ثبت نام نشده اند تا پایان دی ماه می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان جهت ثبت نام باید در مرحله اول به میز خدمت الکترونیکی در سایت وزارت ورزش و جوانان به آدرس sd.msy.gov.ir   مراجعه کنند. 

وی اظهار کرد: تمامی مراحل ثبت‌نام، بارگذاری مدارک و تعیین گروه شغلی باید توسط موسس باشگاه صورت گیرد و پس از ثبت‌نام نسبت به بررسی مدارک بارگذاری شده اقدام و پس از تائید اداره کل ورزش و جوانان استان به اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی ارسال خواهد شد.

امان الهی گفت: متقاضیان پس از ثبت‌نام و تاییدیه اداره کل ورزش و جوانان استان جهت تکمیل اطلاعات شغلی خود به سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir  مراجعه و درخواست خود را نهایی کنند.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات پرداختی به باشگاه داران لرستانی از ۸۰میلیون تومان تا یک میلیارد تومان می باشد که بانک ها موظف به پرداخت آن می باشند.

امان الهی اظهار کرد: ویروس کرونا آسیب های غیر قابل جبرانی بر زیر ساخت های ورزشی ، سلامت جامعه و اشتغال باشگاه داران و مربیان وارد کرده است.

وی گفت: متاسفانه اطلاع رسانی ضعیف و وجود شرایط سخت باعث شد که تنها تعداد محدودی از باشگاه داران در شش ماهه نخست امسال موفق به اخذ تسهیلات کرونا شوند که با بسته شدن این سامانه نارضایتی های زیادی به وجود آمد. 

 امان الهی ادامه داد: با پیگیری ها و رایزنی های انجام گرفته با وزارت ورزش و جوانان سامانه کارا جهت پرداخت وام کرونا به باشگاه داران با شرایط جدید و ساده تر بازگشایی شده و دراین مرحله مربیان و باشگاه دارانی که فاقد بیمه هستند را نیز در بر خواهد گرفت. 

وی گفت: هماهنگی های لازم نیز در جهت تغییر شرایط پرداخت وام به باشگاه داران و مربیان فاقد بیمه نیز انجام گرفته و شرایط پرداخت وام کرونا تسهیل خواهد شد و مبلغ قابل توجهی به لرستان اختصاص خواهد یافت.

امان الهی ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد تحولاتی مثبتی در ورزش استان خواهیم شد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز گفت: بیش از ۷۰۰ مورد بازدید از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان در راستای مقابله با کرونا انجام و منجر به پلمب ۸۰ باشگاه شد.

امان‌الهی ادامه داد: این باشگاه‌ها به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های ستاد کرونا پلمب شده‌اند و تدکرات لازم به ۲۷۵ باشگاه ورزشی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده است.

جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان پیش تر اعلام کرد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون و تعطیلی باشگاهی های ورزشی، ۲۸ هزار باشگاه متضرر شدند که در این راستا تسهیلاتی پرداخت شده است.

نظر شما