شناسهٔ خبر: 45139313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یادی از شهید مراد پاپی

ابراهیم شریفی

شهید مراد پاپی در سال ۱۳۱۲ در خانواده‌ای مسلمان در قریه صاحب‌الزمان پاپی متولد شد وی از همان کودکی به کار کشاورزی پرداخت.

صاحب‌خبر -

شهید مراد پاپی ضمن کار کردن و تأمین معاش خانواده به عبادت و کارهای دیگر نیز مشغول بود و به دوستان و آشنایان سرکشی می‌کرد و به مستمندان سرکشی می‌کرد و آن‌ها را به تقوا و خداشناسی دعوت می‌کرد بااینکه امکانات درس خواندن را نداشت اما با سادات و روحانیون و افراد باتقوا ارتباط نزدیک داشت و مسائل دینی و مذهبی را از ایشان یاد می‌گرفت به‌طوری‌که در بین روستا شهید واقعاً نمونه بود.

در اوایل انقلاب به همراه برادران حزب الهی به فعالیت علیه رژیم مشغول شد و روستاییان و دوستان خود را به این کار دعوت می‌کرد. تا این‌که جنگ تحمیلی را شروع کردند و وی به‌اتفاق برادر خود راهی جبهه‌ها شد و پس از چندین سال مبارزه برادر وی به شهادت رسید و بعد از شهادت برادر سرپرستی خانواده برادر را هم به عهده گرفت.

تا اینکه شربت شهادت را نوشید روحش شاد و یادش گرامی باد.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است: بسم‌الله الرحمن الرحیم و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا ء عند ربهم یرزقون، هرگز مپندارید آن‌هایی که درراه خدا کشته‌شده‌اند مردگان‌اند بلکه آن‌ها زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند.

 با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و با سلام به همه شهدای راه حق از صدر اسلام تا شهدای امروز و در کربلای ایران و با درود فراوان به همه رزمندگانی که در جبهه‌های حق علیه باطل شاعرانه و دلیرانه می‌جنگند و دشمنان اسلام را تار و مار می‌کنند.

ای یاوران اسلام اگرچه شما به وظایف خود در قبال انقلاب اسلامی آشنا هستید اما بنده حقیر به‌عنوان یک برادر مسلمان شمارا به موارد لازمه‌ای سفارش می‌کنم باشد که با به کار گرفتن آن‌ها موجب شادی روح من و هزاران شهید راه حق و فضیلت شوید.

 قبل از هر چیز شمارا سفارش به تقوا می‌کنم که امری است واجب و تقوا انسان را از راه‌های باطل و شیطانی بازمی‌دارد و در مسیر زندگی خود همیشه پیرو رهبری انقلاب اسلامی باشید و فرمان‌ها او را باجان و دل پذیرا باشد.

سلاح ما را بردارید و با تمام قدرت علیه دشمنان انقلاب مبارزه کنید و هیچ‌گاه تسلیم ابرقدرت‌ها و عمالشان نشوید. ب

اهم برادرانه و مهربانانه زندگی کنید و در سایه وحدت مشکلات انقلاب را حل کنید و صابر باشید سعی کنید در پشت جبهه با شرکت در مراسم‌های دعای کمیل و نماز جمعه و جماعات و دیگر برنامه‌های رزمی حضور خود را در مسیر انقلاب حفظ کنید که خیر و صلاح امت مسلمان در این است.

 و سفارش من هم به بستگان و خانواده خود دائماً این است که بیش‌ازحد گریه و ناراحتی از خود نشان ندهید و لباس سیاه بر تن نکنید و در مصیبت من بی‌تابی و صورت خراشیدن و پوشیدن لباس سیاه و امثال این‌ها نباشد و من راضی نیستم زیرا این کارها موجب شادی دشمنان اسلام می‌شود و چه‌بهتر که با صبر و بردباری امید دشمنان را به یاس تبدیل کنید در همه حال به یاد خدا باشید و غیر از مسیر حق حرکت نکنید.

انتهای پیام

نظر شما