شناسهٔ خبر: 45138912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مراکز نوآوری دانشگاه‌ها؛ سکوی پرتاب دانشجویان فناور

فاطمه خسروی

مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه شهرکرد تمرکز اصلی مرکز نوآوری این دانشگاه را تربیت دانشجوی فناور دانست و گفت: دانشجو در این مرکز تست اولیه برای ایده خود را انجام می‌دهد، آن‌گاه درصورت سنجش تمامی جوانب و بازدهی لازم آن را در ابعاد بزرگتر گسترش دهد.

صاحب‌خبر -

حسن نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مرکز نوآوری دانشگاه همه‌ساله آماده پذیرش ایده‌های فناورانه دانشجویان است، اظهار کرد: البته ممکن است بسیاری از دانشجویان بسته به موقعیت زمانی و یا محل سکونت خود ایده‌های خود را به دانشگاه ارائه ندهند.

وی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر مرکز نوآوری دانشگاه، مراکز رشد و پارک‌ علم و فناوری نیز پذیرای ایده‌های دانشجویان و اساتید هستند، افزود: هر تیم که ایده خود را ثبت کند، درجه عالی فناوری به وی تعلق می‌گیرد، باید خاطرنشان کرد که اعطای درجه از امسال مصوب شده است.

 مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه شهرکرد، تمرکز اصلی مرکز نوآوری دانشگاه را تربیت دانشجوی فناور دانست و تصریح کرد: در واقع این مکان تمرینی برای حضور دانشجو در ارائه ایده خود است، از آن‌جا که دانشجو باید مورد حمایت قرار گرفته، حس امیدورای در وی تقویت شود و از طرفی توانایی مالی ندارد مرکز نوآوری، از ایده وی حمایت می‌کند.

نوربخش با تاکید بر اینکه مرکز نوآوری دانشگاه پلی برای ارتباط دانشجو با صنعت است، ادامه داد: دانشجو در این مرکز تست اولیه برای ایده خود را انجام می‌دهد، آن‌گاه درصورت سنجش تمامی جوانب و بازدهی لازم آن را در ابعاد بزرگتر گسترش داده و از این فرصت و این سکو برای پرتاب خود استفاده کند.

وی در خصوص تسهیلات به تیم‌های شرکت‌کننده توضیح داد: تا سقف پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به تیم‌ها اعطا می‌شود، لازم به ذکر است که مرکز نوآوری دانشگاه از تمامی رشته‌ها حمایت می‌کند.

مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه همه‌ساله دو فراخوان جذب ایده منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲ تیم طی دو فراخوان در مرکز نوآوری دانشگاه ثبت‌نام کردند، اما در سال‌جاری و به‌دلیل شرایط کرونایی استقبال دانشجویان برای ارائه ایده خود کم شده است.

انتهای پیام

نظر شما