شناسهٔ خبر: 45138904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طرح ایجاد منطقه آزاد مازندران با حضور اساتید دانشگاه‌های استان مورد بررسی قرار گرفت

سمینار تخصصی نقد و بررسی طرح ایجاد منطقه آزاد در مازندران با حضور رئیس بسیج دانشجویی استان مازندران و جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان در سالن اجتماعات دانشگاه مازندران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سمینار تخصصی نقد و بررسی طرح ایجاد منطقه آزاد در مازندران با حضور رئیس بسیج اساتید مازندران، رئیس بسیج دانشجویی استان مازندران و جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان در سالن اجتماعات دانشگاه مازندران برگزار شد.

سادات کرمی، مسئول بسیج دانشگاهی مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه تصمیمات مهم باید با محوریت دانشگاه اتخاذ شود، گفت: باید مردم از ابعاد طرح منطقه آزاد آگاهی یابند.

عباس‌تبار، رئیس بسیج اساتید استان مازندران در این جلسه گفت: از ۱۲ نماینده مجلس شورای اسلامی برای حضور در این سمینار دعوت به عمل آوردیم که هر کدام با دلایلی در نشست حضور پیدا نکردند و حتی نماینده‌ای از خود جهت شنیدن نظرات جامعه علمی به این جلسه نفرستادند؛ دست‌کم انتظار داشتیم حرف تخصصی جامعه دانشگاهی را بشنوند.

عباس‌تبار ادامه داد: یکی از اشکالات اساسی در ساختار علمی و اجرایی کشور، عدم ارتباطات جامعه دانشگاهی با مراکز اجرایی است. چگونه بدون نظرخواهی و شنیدن نظرات جامعه دانشگاهی می‌توان تصمیم گرفت و تمام ابعاد را سیاسی نگاه کرد.

در ادامه این اساتید متخصص نظرات پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کردند.

گفتنی است؛ طرح منطقه آزاد شدن مازندران در حالی از سوی نمایندگان مجلس این استان در حال پیگیری است که از سوی اساتید و متخصصان به تایید نرسیده است. کارشناسان معتقدند که مطالعات جمعی بسیاری برای پیاده‌سازی این طرح مورد نیاز است. مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران در یک ماه اخیر با انتشار پیام‌های ویدئویی اعتراض خود را با ذکر دلیل به این طرح اعلام کرده است.

نظر شما