شناسهٔ خبر: 45138534 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کرونا و چالش‌های تحصیل در خانه

صاحب‌خبر -

شفقنا زندگی- دانش‌آموزان دبیرستانی سعی می‌کنند مقاله‌های خود را روی گوشی‌شان بنویسند، درحالی‌که کودکان کوچک‌تر منتظرند تا کامپیوتر روشن شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از بی‌بی‌سی، طبق گفته “گروه عملیاتی فقر کودک” ، اولین یادگیری از راه دور در اولین قرنطینه انگلستان در مارس ۲۰۲۰ بود. کیت آنستی، رهبر پروژه این مؤسسه خیریه گفت: “ما با هزاران والدین، ​​مراقبان و کودکان صحبت کردیم و چیزی که شنیدیم این بود که حداکثر ۴۰٪ از آنها نه‌تنها به لپ‌تاپ یا اینترنت دسترسی ندارند، بلکه به موارد دیگر مانند چاپگرها، حتی لوازم‌التحریر و مواد دستی نیز دسترسی ندارند”.

دولت می‌خواهد وقتی وارد قرنطینه بعدی می‌شویم آموزش آنلاین بیشتری داشته باشد، با مدارسی که حداقل سه ساعت در روز کار کنند. وزیر آموزش‌وپرورش گاوین ویلیامسون از والدین خواست تا مدارسی را که منابع کافی را فراهم نمی‌کنند گزارش کنند.

کمک دولت “کافی نیست”

تخمین زده می‌شود که فقط در انگلستان ۲٫۶ میلیون دانش‌آموز زیرخط فقر زندگی می‌کنند، حدود ۹ درصد از کودکان در انگلیس – بین ۱٫۱ میلیون تا ۱٫۸ میلیون نفر – به لپ‌تاپ، دسکتاپ یا تبلت در خانه دسترسی ندارند. بیش از ۸۸۰،۰۰۰ کودک فقط اینترنت تلفن همراه دارند.

مشاغل و خیریه‌ها کمک می‌کنند و دولت بیش از نیم‌میلیون لپ‌تاپ را برای مدارس موردنیاز ارسال کرده است.

خانم آنستی فکر می‌کند که کمک دولت “به‌اندازه کافی پیش نمی‌رود” ، و حتی وقتی لپ تاپ‌ها می‌رسد، مشکلات تمام نشده است. وی گفت: “ما از مدارسی شنیده‌ایم که لپ‌تاپ دارند، اما نرم‌افزار مناسب ندارند.”

نکاتی برای والدین از سوی متخصصان

  • آنچه که می‌توانید را انجام دهید. لازم نیست معلم شوید. شما والدین هستید و آنچه فرزند شما بیشتر به آن نیاز دارد عشق و حمایت شما است.
  • ساختاری را برای روز فراهم کنید – نیازی به زمان‌بندی دقیق نیست. برای کودکان کوچک‌تر بعدازظهرها را برای انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده، کاردستی، آشپزی و… آزاد نگه دارید.
  • اگر می‌توانید یک ایستگاه کار کوچک برای فرزند خود راه‌اندازی کنید. هدفون می‌تواند برای دروس آنلاین کمک کند.
  • صحبت‌کردن و خواندن نیازی به وسایل ندارد – و هر دو مهارت‌های حیاتی هستند.
  • اصول را تمرین کنید مانند جدول ضرب، بازی با پول یا بازی تخیلی.

فیل هدگر مدیر اجرایی آکادمی LEO گفت: “آنچه به‌صورت آنلاین بازده دارد، آموزش معلم به مدت ۱۵ یا ۲۰ دقیقه و سپس فعالیت‌های آفلاین است.”

برای والدین استرس‌زا است

یکی از والدین که نمی‌خواست نامش فاش شود به بی‌بی‌سی گفت: “چند روز گذشته استرس‌آورترین روزهای زندگی من بوده است.”

هم او و هم همسرش تمام‌وقت کار می‌کنند، اما اکنون باید در کلاس‌های املای زنده، ارائه پاورپوینت و… قرار بگیرند.

هریت شیراسمیت، کارشناس والدین که خود یک کودک پنج‌ساله، یک هشت‌ساله و یک نه‌ساله دارد، ​​فکر می‌کند خانواده‌ها باید منابع را از مدارس بگیرند اما آنها را با روال زندگی خود و فرزندشان تطبیق دهند.

او گفت: “امروز من ۹۰ دقیقه را روی یک برگه ریاضیات صرف یک‌ضرب طولانی کردم که حتی خودم هم به آن نرسیدم.

او در پاسخ به اینکه کودکان باید روزانه سه ساعت در منزل درس بخوانند گفت: “این خوب است که بگوییم کودکان باید سه ساعت یاد بگیرند، اما من نمایندگان مجلس را به این چالش دعوت می‌کنم که هم‌زمان سه کودک را وادار به سه ساعت کار کنند.”

 

نظر شما