شناسهٔ خبر: 45138418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از ۴۰۰۰ نفر متقاضی مسکن روستایی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ۶ هزار و ۳۰ متقاضی مسکن روستایی اقشار کم‌درآمد در استان، پنج هزار و ۳۰۴ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۱۸۷ واحد موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا آسمانی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مسکن محرومان شهری در ابتدا برای متقاضیان شهری مصوب شد و اعتبار گرفت که به دلیل استقبال کم در شهرها، این سهمیه در مناطق روستایی نیز توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه از ۶ هزار و ۳۰ متقاضی ثبت‌نام شده در استان، پنج هزار و ۳۰۴ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، افزود: از این تعداد چهار هزار و ۱۸۷ واحد موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: تاکنون سه هزار و ۶ واحد به مرحله اجرای فنداسیون، دو هزار و ۳۵۵واحد دیوارچینی و اسکلت و دو هزار و ۱۱۹ واحد به مرحله اجرای سقف و نصب درب و پنجره رسیدند.

آسمانی‌مقدم ‌تصریح کرد: به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پنج درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وام و کمک بلاعوض بر اساس پیشرفت فیزیکی طرح آزاد می‌شود، اضافه کرد: متقاضی برای اتمام واحد مسکونی باید ۸۰ میلیون تومان آورده داشته باشند.

گفتنی است در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان‌جنوبی در خردادماه سال جاری، کلنگ ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومان شهری به زمین زده شد که با پیگیری استاندار این سهمیه به ۶ هزار واحد مسکونی افزایش یافت.

انتهای پیام/3403/ج

نظر شما