شناسهٔ خبر: 45138401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مانور عملیاتی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بردسیر برگزار شد

کرمان - ایرنا - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت: مانور آمادگی و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با هدف چگونگی ارتقای دانش، میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی و آموزش در منطقه ماهونک برای مبارزه با این بیماری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

ندا ثنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در فصل مهاجرت پرندگان مهاجر هستیم و همچنین به دلیل شیوع این بیماری در برخی استانهای کشور، برگزاری این مانور ضروری بود.
وی ادامه داد: در این مانور طبق سناریوی از پیش تعیین شده با شبیه سازی کانون آلوده بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در روستا و سپس مرغداری صنعتی، ضمن کنترل منطقه، سنجش میزان آلودگی، سمپاشی محل نگهداری طیور، درمان، فوریت‌های پزشکی، واکسیناسیون، آموزش راه‌های پیشگیری از انتقال این بیماری از پرندگان به انسان، آموزش به شکارچیان، با هماهنگی دستگاههای اجرایی امحاء مرغ‌ها و پرندگان آلوده انجام شد.

ثنایی توضیح داد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ابتدا مانور دور میزی با حضور دستگاه های اجرایی برگزار شد و در روز عملیات با همکاری شبکه های دامپزشکی و بهداشت و درمان و همچنین  اداره محیط زیست مانور مذکور انجام پذیرفت.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

نظر شما