شناسهٔ خبر: 45138076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل جامعه سلامت، تندرستی و آبدرمانی‌های اردبیل:

صنعت گردشگری به کما رفته است/ بخشودگی مالیاتی راهی برای نجات آبدرمانی‌ها

اردبیل- آستانی، مدیرعامل جامعه سلامت، تندرستی و آبدرمانی‌های اردبیل با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری به کما رفته و احتمال نابودی آن وجود دارد، گفت: دولت مالیات سالانه‌ای که آبدرمانی‌ها پرداخت می‌کنند را به صورت بلاعوض به خود فعالان این بخش بازگرداند.

صاحب‌خبر -

رضا آستانی در گفتگو با خبرنگار بازار، به وضعیت وخیم درآمدی و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان سرعین اکثر آبدرمانی‌ها در یک سال اخیر تعطیل شده و مجموعه‌های فعال در این بخش حتی قادر نبودند هزینه پرسنلی و نیروی انسانی خود را درآورد.

وی با اظهار اینکه صنعت گردشگری به بیماری شبیه است که به کما رفته و احتمال به هوش آمدن و یا فوت آن وجود دارد، بیان کرد: با وجود این شرایط سخت در بسیاری از آبدرمانی‌ها نیروهای شاغل حفظ شده و سعی بر این بوده تا اخراجی و یا تعدیل نیرو انجام نشود.

مدیرعامل جامعه سلامت، تندرستی و آبدرمانی‌های اردبیل اظهار کرد: در این شرایط سخت حتی برخی از مجموعه‌های آبدرمانی به سمت پرداخت کمک‌های مؤمنانه و توزیع آن روی آوردند که در این زمینه جا دارد از مدیریت مجموعه آبدرمانی ایرانیان قدردانی کنیم.

آستانی تصریح کرد: فعالان این بخش سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان مالیات به دولت پرداخت می‌کنند که با سخت شدن شرایط فعالیت مجتمع‌های آبدرمانی ما انتظار داریم دولت مالیات یک سال آنها را به خودشان بلاعوض پرداخت کند تا این مجموعه‌ها سر پا باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ تسهیلات بانکی با نرخ حتی پایین دردی را درمان نخواهد کرد و در یک سال اخیر برای سه آبدرمانی در سرعین مبالغی در حد ۲۷۲ میلیون تومان تا ۱۶۰ میلیون تومان پرداخت شده که حتی کفاف هزینه‌های جاری را نیز نمی‌کند.

مدیرعامل جامعه سلامت، تندرستی و آبدرمانی‌های اردبیل به سختگیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونایی و تقاضای وثیقه ملکی و ضمانت‌نامه‌های معتبر را به عنوان مشکل اساسی یادآور شد و افزود: انتظار می‌رود برای تسهیلات زیر ۵۰۰ میلیون تومان بانک‌ها با سفته و چک به عنوان ضمانت پرداختی‌ها را انجام دهند.

آستانی در ادامه خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم شرکت آب منطقه‌ای به مدت یک سال مبلغی را از بابت حقابه و بها آب مصرفی از آبدرمانی‌ها دریافت نکند و هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف قرارداد ۹۹ و انعقاد قرارداد ۱۴۰۰ اقدام مؤثری را انجام دهد.

وی بیان کرد: برخی از صاحبان آبدرمانی‌ها چکی را به آب منطقه‌ای داده بودند که به دلیل نامساعد بودن شرایط درآمدی، این چک‌ها که عمدتا مربوط به سال ۹۸ است، برگشت خورده که انتظار می‌رود آب منطقه‌ای فرصت شش ماهه با پرداخت به صورت قسطی برای صاحبان آبدرمانی‌ها قائل شده تا آنها در مهلت مشخص بدون دیرکرد پرداخت مبالغ چک را انجام دهند.

نظر شما