شناسهٔ خبر: 45135725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری مراسم‌های «عزای فاطمی» با جمعیت محدود/ ممنوعیت دسته‌روی در گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری بر بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) در این استان خبر داد و گفت: مراسم‌های عزاداری با جمعیت محدود و حفظ فاصله اجتماعی در سراسر استان گلستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در ایام دهه فاطمیه شاهد برگزاری مراسم‌های عزاداری هستیم اما به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا این مراسم‌ها با جمعیت محدود، با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان گلستان در حال اجرا است.

* برگزاری دسته‌روی در گلستان ممنوع است

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ویروس کرونا، اداره‌کل تبلیغات استان گلستان درخصوص نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری فاطمی به شورای هیئت‌های مذهبی در تمامی شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی کرده است که برگزاری این مراسم‌ها با مشورت ستاد کرونای شهرستان‌ها انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر ممنوعیت برگزاری دسته‌روی در سطح استان ابراز کرد: با مشورت ستاد کرونا در هر شهرستان مراسم‌های عزاداری در شهرستان‌ها برگزار می‌شود اما به دلیل ویروس کرونا در هیچ شهری از گلستان مراسم دسته‌روی برگزار نخواهد شد.

ولی‌نژاد با تاکید بر اینکه مراسم‌های عزاداری با جمعیت محدود در سطح گلستان قابل اجرا است، خاطرنشان کرد: طرح مواسات با حفظ فاصله اجتماعی در تمامی شهرستان‌ها قابل اجرا است و برگزاری مراسم‌های عزاداری به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود.

*باید تلاش کنیم در تمام عمر خود فاطمی زندگی کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در خصوص ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی است که اگر بتوان سیره حضرت را به‌خوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی تمام عیار از جهات مختلف است و توسل به ایشان کارگشاست و خانواده‌ها باید از مرام سیاسی، منش و رفتار اجتماعی ایشان درس بگیرند و همه باید تلاش کنیم تا در تمام عمر خود فاطمی زندگی کنیم.

* سیرت زنان مشابه با سیره حضرت زهرا (س) باشد

ولی‌نژاد افزود: حضرت زهرا (س) انسان معصوم و پاک از تمام گناهان است و اگر ایشان نبود، همتایی برای امیرالمومنین (ع) پیدا نمی‌شد و پیامبر (ص) فرمودند سیده و سرور زنان دو عالم حضرت زهرا (س) است و این موضوع نشان‌دهنده شخصیت و جایگاه ویژه ایشان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار کرد: فداکاری حضرت زهرا (س) در تاریخ بی‌نظیر است و همسرداری، خانه‌داری و تربیت اولاد حضرت فاطمه (س) نشان از شخصیت بی‌نظیر ایشان در طول تاریخ بشریت است.

وی اگر امروز مراسم عزاداری در ایام فاطمیه گرفته می‌شود برای این است که این ارزش‌ها به جامعه نشان داده شود و باید عمل و سیرت زنان مشابه با سیره حضرت زهرا (س) باشد.

انتهای پیام/83019

نظر شما