شناسهٔ خبر: 45134921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون آماتوری ورزش کارگری | لینک خبر

رییس فدراسیون ورزش کارگری: تیم‌های کارگری در پیکارهای جهانی حضور خواهند یافت | فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

صاحب‌خبر -
تهران - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: تیم‌های کارگری ایران سال آینده در رقابت‌های جهانی کارگران در ایتالیا و جام شرکت‌ها در یونان حضور خواهند یافت.
«جواد رمضی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات جهانی ورزش‌های کارگری روزهای ۱۳ تا ۱۶ خرداد سال ۱۴۰۰ در کشور ایتالیا و جام شرکت‌ها نیز چند روز بعد آن در آتن پایتخت یونان برگزار خواهد شد که نمایندگان کشورمان در این پیکارها حضور پیدا خواهند کرد.
وی اظهار داشت: حضور تیم‌های کارگری ایران در رقابت‌های جهانی با ۶۰ ورزشکار و در سه رشته دوومیدانی، والیبال ساحلی و کشتی ساحلی قطعی شده است و در جام شرکت‌ها نیز با ۱۳۰ ورزشکار حضور خواهند یافت. مسوولان برگزار کننده تاکنون برگزاری این مسابقات را قطعی اعلام کرده‌اند با این وجود و باتوجه به شرایط کرونایی ممکن است اتفاقات دیگری نیز رخ دهد اما آن چه که تاکنون به صورت رسمی اعلام شده،  برگزاری مسابقات است که کار ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌ها در حال انجام است.
رمضی با اشاره به کسب عنوان سوم کاروان ورزشی ایران در پیکارهای جهانی اسپانیا در سال ۲۰۱۹ گفت: تیم‌های کشورمان در آن پیکارها عملکرد بسیار خوبی داشتند و به همین دلیل انتظارات از ورزش کارگری افزایش یافته است. اما در این دوره با توجه به افزایش چندین برابری هزینه‌ها کار سخت شده است؛  با این وجود تلاش داریم تا اعزام خوبی را به مسابقه‌های جهانی داشته باشیم.
فدراسیون کارگری؛ پرکار و فعال در شرایط کرونایی
وی همچنین با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش‌های کارگری بعد از همه‌گیری ویروس کرونا یکی از پرکارترین و فعال‌ترین فدراسیون‌های ورزشی بود گفت: هر چند مسابقات قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف را با توجه به محدودیت‌های اعلام شده نتوانستیم برگزار کنیم اما در کنار آن برنامه‌ها و مسابقاتی را به صورت آنلاین برگزار کردیم.
رییس فدراسیون ورزش‌های کارگری یادآور شد: برگزاری مسابقات دارت برای کارگران و خانواده‌های آنان به صورت مجازی در ۴ مرحله و برگزاری مسابقات پتانک در بخش شوتینگ در سه مرحله از جمله این برنامه‌ها بود. همچنین برگزاری مسابقات آنلاین شطرنج و مسابقات دوومیدانی در مشهد از دیگر مسابقاتی بود که طی این مدت برگزار شد.
وی از برگزاری چندین پویش و چالش در شرایط پاندومی کرونا خبر داد گفت: یکسری رشته‌های خوب و مهیج وجود دارد که برای مثال در انجمن ورزش همگانی کارگری، مسابقه طناب‌زنی و روپایی مخصوص خانواده‌ها ترتیب داد که استقبال خوبی از آن شد و ۸۰۰ خانواده کارگری از سراسر کشور در آن شرکت کردند.  همچنین انجمن همگانی یک مسابقه پیاده‌روی را در حال برگزاری دارد که با استفاده نرم‌افزار بومی با نام «همگام گام» براساس آن تحرک ورزشکاران اندازه‌گیری می‌شود که برگزاری چنین برنامه‌هایی فعالیت ورزشی را پررنگ خواهد کرد و این مسابقه و چالش با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حدود ۱۵ روز شروع شده است.
رییس فدراسیون ورزش‌های کارگری در خصوص مسابقات رسمی نیز گفت: رقابت‌های دوومیدانی قهرمان مردان و زنان کارگران کشور از ابتدای بهمن ماه در شهر اهواز در استان خوزستان برگزار خواهد شد. همچنین مسابقات تیروکمان شرکت‌های کارگری نیز قرار است به صورت آزاد برگزار شود که کارگر و همسر و فرزندان جامعه کارگری می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی ادامه داد: همچنین به مناسبت ایام دهه فجر قرار است مسابقات تیراندازی قهرمانی کارگران کشور برگزار شود و ضمن آنکه مسابقات والیبال ساحلی نیز در بندر خمیر به میزبانی هیات کارگری استان هرمزگان برگزار خواهد شد.
رمضی یادآور شد: در ۲ هفته گذشته به مناسبت سالگرد شهادت حاج «قاسم سلیمانی» برنامه‌های متعددی را برگزار کردیم که بیشتر در فضای مجازی بود و همچنین با هدف قدردانی از زحمات کادر درمان چند مسابقه شامل دارت ویژه پرستاران برگزار که استقبال خوبی نیز از آن شد.
وی همچنین گفت: جا دارد از «سیدرضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک که تاکنون حمایت و پشتیبانی خوبی از ورزش کارگری داشتند تقدیر و تشکر کنم.
ساختمان جدید فدراسیون ساخته می‌شود
رییس فدراسیون کارگری همچنین گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک هزار متر زمین در مجموعه ورزشی آزادی تهران را برای ساخت ساختمان فدراسیون در اختیار قرار داده که قرار است از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ساختمان فدراسیون ساخته شود که البته به غیر از بخش‌های اداری شامل خوابگاه و سالن همایش است.  

برچسب‌ها:

نظر شما