شناسهٔ خبر: 45134277 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اگر جادوگر رئیس فدراسیون فوتبال شود؛

از چمدان پول تا کارخانه موشک سازی و تمایل رنگی

ریاست علی کریمی در فدراسیون فوتبال می تواند همزمان دارای نقاط ضعف و قوت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،  جادوگر فوتبال ایران این بار  سراغ انتخابات فدراسیون فوتبال رفته است تا اثر جادوهایش را بر مدیران فوتبالی و مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در 10 اسفند آزمایش کند. به شرط تایید صلاحیت و تایید ثبت نام.

با این همه فرض کنیم علی کریمی رئیس فدراسیون فوتبال شود چه نقاط ضعف و قوتی می توان برای مدیریت او پیش بینی کرد؟

 

*چمدان پول برای فوتبال؟

 بدون مایه فطیر است! به خصوص برای فوتبالی ها که سالهاست با واحد میلیارد سر و کار دارند. ستاره فوتبال ایران آنقدر تمکن مالی دارد که گیر بودجه جاری نماند و حتی می تواند اسپانسرهای خوبی به فوتبال اضافه کند.

با این همه باید به فکر در آمدزایی در فوتبالی باشد که بسیاری از ساختارهای جهانی شاید مانند حق پخش و کپی رایت در آن به آسانی ممکن نباشد. پرونده بدهکاری ها هم هنوز بیخ گوش فدراسیون فوتبال است.

 

*کارخانه موشک سازی

در این مسیر همراهی مهدی مهدوی کیا خیلی مهم است، تجربه ساختار سازی آکادمی کیا و شناخت مناسب از فوتبال پایه آلمان، عیار کار مهدوی کیا را بالا برده. از طرف دیگر مهدوی کیا قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا گفته بود:

«الگوبرداری از کشورهای صاحب نام را رها کنید که سال ها با آنها فاصله داریم. قطر نمونه و الگوی مناسبی از موفقیت را ارائه داد در حالی که جمعیتش به یکی از شهرستان های ما نمی رسد »

در همین حال پایه سازی در کوتاه مدت جواب نمی دهد و میوه این امر را به زودی نمی تواند بچیند.

 

*مشکل تمایل رنگی

بارها دیده شده که بعد از نتایج ضعیف تیم های پرطرفدار لیگ برتر، صفحات و واکنش های هواداری (به حق یا ناحق) سوی مدیران ارشد ورزش و فدراسیون  فوتبال نشانه رفته است. هر چند علی کریمی می گوید: «وقتی بحث ملی مطرح باشد همه چیز را کنار می گذارد» اما برای این سوتفاهم ها باید فکر اساسی بکند.

با این همه نزدیکی کریمی به حجازی اسطوره فقید استقلالی ها و حمایت وریا غفوری و سابقه کار در تراکتور می تواند کمی به او کمک کند.

 

*واکنش های احساسی کریمی

وقتی کریمی مربی سپیدرود بود در بازی دوستانه مقابل پیکان، یک سمت ورزشگاه پیکان شهر را به خاطرش خالی کردند تا هواداران و خبرنگاران حاضر به او نزدیک نشوند! اما مدیریت فدراسیون فوتبال مسیر متفاوتی دارد، او باید بیشتر از هر وقت دیگری شنونده باشد. او در بخشی از کار باید درباره روسای استانی کار بکند که در عمل شاید خیلی همراهش نباشند و با هر تغییری انتظار مصاحبه‌های انتقادی آنان دور از انتظار نیست.

نظر شما