شناسهٔ خبر: 45133966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

کاشان - ایرنا - هفته گذشته (بیستم تا بیست و ششم دی) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شهرستان‌های شمال استان اصفهان رخ داد که مهمترین آنها برگزاری آیین بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده مهابادی در شهر پدری‌اش مهاباد از توابع شهرستان اردستان بود.

صاحب‌خبر -

برخورد جدی با ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کاشان، صدور ماهانه ۳۰ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت در اصفهان، ۲ برابر شدن اعتبار اختصاص یافته به طرح زیرگذر کاشان، بهره‌برداری ۲ طرح بنیاد مستضعفان در اردستان و نطنز، توزیع ۳۰۰ تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند کاشانی، مسدود شدن پنج حلقه چاه غیرمجاز در آران ‌و بیدگل، نیاز کاشان به کانون تفکر و گروه اندیشه‌ورز، دریافت ۲۷ میلیارد تومان مالیات در آران و بیدگل، توزیع روزانه پنج تن تخم مرغ در کاشان، برخورد نیروی انتظامی با چهار هزار تارنمای متخلف در دوران کرونا، ضرورت پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها و یک کشته و ۱۳ مصدوم در تصادف اتوبوس و تریلر در کاشان از جمله مهمترین اخبار هفته گذشته در شهرستان‌های شمالی اصفهان بود.

دشمن قدرت عرض اندام مقابل ایران ندارد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: کشورمان در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به قدری توانمند شده که دشمن قدرت عرض اندام ندارد.

دریاردار علی فدوی در آیین بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده مهابادی دانشمند هسته‌ای افزود: سردمداران احمق آمریکایی سال ۱۳۹۷ گفتند که ایران ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را نخواهد دید اما امروز با گذشت ۲ سال از آن زمان، ایران با ایمان به خداوند متعال قدرتمندتر شده است.

 وی اظهار داشت: یکی بودن حرف و عمل و گام برداشتن در راستای رضایت خداوند متعال از مشخصات ‌مهم شهیدان فخری‌زاده و سلیمانی بود.

به گفته وی، ارزش والای شهید فخری‌زاده از زمان آغاز فعالیتش مشخص بود و نتیجه آن‌ شهادت شد، چرا که هرکس در حزب خدا باشد حزب شیطان‌ برای از میان برداشتن او تلاش می‌کند.

فرماندار: برخورد با ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کاشان جدی است

فرماندار ویژه کاشان گفت: برخورد با عاملان هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغ‌های این شهرستان جدی است و مردم فریب دلالان بازار زمین را نخورند.

علی‌اکبر مرتضایی افزود: به موجب قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی جرم بوده و تخریب خواهد شد و با عنایت به دستور دادستانی وسایل نقلیه استفاده شده برای تغییر کاربری توقیف خواهد شد.

برخورد نیروی انتظامی با چهار هزار تارنمای متخلف در دوران

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: چهار هزار تارنمای متخلف در دوران کرونا به دلیل تشویش اذهان عمومی از سوی این نیرو مورد شناسایی و برخورد قرار گرفت و بر این پایه، افرادی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار سرتیپ حسین اشتری با تبیین فعالیت‌های نیروی انتظامی در دوران کرونا افزود: یکی از فعالیت‌های کارساز این نیرو در دوران شیوع کرونا موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل ترددها، نظارت بر صنوف و برخورد با محتکران است.

صدور ماهانه ۳۰ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت در استان اصفهان

معاون پشتیبانی اداره کل ثبت اسناد و املاک اصفهان گفت: ماهانه به طور میانگین ۳۰ هزار و ۵۰۰ هزار سند در اداره‌های ثبت اسناد در مناطق مختلف استان صادر می‌شود.

غلامرضا اسحاقی افزود: در دوران کرونا آمار صدور سندها در اصفهان افزایش یافت، چرا که به اداره‌های ثبت اسناد و املاک استان تاکید شد که برای خدمت‌رسانی بیشتر قوانین را به نفع مردم ‌تغییر دهند.

یک کشته و ۱۳ مصدوم در تصادف اتوبوس و تریلر در کاشان

رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: وقوع تصادف بین یک دستگاه تریلر با اتوبوس در آزادراه کاشان - نطنز یک کشته و ۱۳ مصدوم بر جا گذاشت.

حسین ریاحی افزود: این حادثه در کیلومتر ۴۰ حوالی مجتمع رفاهی امیرکبیر در آزادراه کاشان - نطنز رخ داد و راننده اتوبوس به دلیل شدت جراحت‌های وارده در دم جان باخت.

بهره‌برداری ۲ طرح بنیاد مستضعفان در اردستان و نطنز

واحد دامپروری فجر در اردستان و کارخانه تولید خوراک دام نطنز همزمان با سه طرح دیگر از طریق ویدئو کنفرانس با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید.

واحد دامپروری (گاوداری) فجر اصفهان در روستای حسین آباد در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی اردستان‌ با سرمایه گذاری ۵۹ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان راه‌اندازی شده است.

فرماندار: مدیران کاشان پاسخگوی رسانه‌ها باشند

فرماندار ویژه کاشان در نامه‌ای به مدیران، رییسان و مسوولان دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و عمومی این شهرستان، پاسخگویی و تعامل مطلوب آنان با صاحبان رسانه و خبرنگاران فعال را خواستار شد.

علی‌اکبر مرتضایی در این نامه آورده است: با توجه به درخواست جمعی از خبرنگاران و نظر به اهمیت اطلاع‌رسانی به مردم شریف شهرستان کاشان از طریق رسانه‌ها و همچنین ضرورت ایجاد تعامل مطلوب با خبرنگاران و صاحبان رسانه‌های دارای مجوز نسبت به تعیین زمان مناسب برای مصاحبه و پاسخگویی به سووالات خبرنگاران اقدام لازم را انجام و نتیجه اقدام‌ها به روابط عمومی فرمانداری اعلام شود.

واحد دامپروری اردستان ۱۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد

مدیرعامل بنیاد مستضعفان استان اصفهان گفت: واحد دامپروری فجر اردستان با سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نقش مهمی در تولید گوشت قرمز دارد.

بهنام مشیری افزود: این واحد با ظرفیت پنج هزار راس گوساله و با سرمایه‌گذاری ۵۹ میلیارد تومانی، ۹۰ نفر به طور مستقم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

۲ برابر شدن اعتبار اختصاص یافته به طرح زیرگذر کاشان

رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: اعتبار اختصاص یافته به طرح زیرگذر این شهر با توجه به شرایط تحریم و افزایش قیمت‌ها با افزایش ۲ برابری و انجام همه تعهدهای شهرداری همراه شد.

علیرضا پورعسگری اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز طرح زیرگذر کاشان با توجه به برآورد اولیه پیمانکار و در وضعیت قیمت مناسب ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با توجه به تغییر قیمت‌ها متحمل افزایش ۲ برابری شدیم که ۷۰ درصد زمین و ۳۰ درصد وجه نقد را در بر می‌گیرد.

اعتمادسازی هلال احمر در جامعه تقویت شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: جمعیت هلال احمر برای جلب مشارکت و جذب کمک‌ مردم باید بیش از پیش در بین قشرهای مختلف جامعه اعتمادسازی کند.

ایت‌الله عباسعلی سلیمانی خاطر نشان کرد: هلال احمر می‌تواند به لحاظ مادی و مالی و تامین نیروی انسانی با جذب داوطلب از کمک و حمایت مردم برخوردار شود

مسدود شدن ۵ حلقه چاه غیرمجاز در آران ‌و بیدگل

رییس اداره منابع آب آران ‌و بیدگل گفت: حفاظت از سفره‌های آب‌ زیرزمینی در مناطق کویری ضرورت دارد و بر این پایه در سالجاری پنج حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شد.

محمدرضا نرجسیان با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده در بخش خدمات و کشاورزی بود، افزود: تعدادی چاه غیرمجاز در آران‌وبیدگل که بیشتر آنها در بخش صنعت و کشاورزی بوده شناسایی و اخطارهای لازم داده شده است.

توزیع ۳۰۰ تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند کاشان

 فرماندار کاشان گفت: ۳۰۰ تبلت به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی خیران بین دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

علی‌اکبر مرتضایی افزود: توزیع این تعداد تبلت سبب شرکت دانش آموزان نیازمند در کلاس درس از طریق فضای مجازی و رفع مشکل آموزش غیرحضوری آنان شد.

توزیع روزانه ۵ تن تخم مرغ در کاشان

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان گفت: روزانه پنج تن تخم مرغ تنظیم بازار تا زمان رفع نیاز بازار و تعادل قیمت این محصول در شهرستان توزیع می‌شود.

مجید برازنده افزود: توزیع تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار از چند روز پیش در کاشان آغاز شده است.

۶۵۱ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در کشور فعال است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۶۵۱ پایگاه این سازمان شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت و ۹۰ پایگاه سیار در مناطق صعب‌العبور و برف‌گیر کشور فعال است.

محمدباقر محمدی افزود: با توجه به رسالت ذاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و وظیفه محول‌شده از سوی مدیریت بحران، تیم‌های عملیاتی آموزش دیده و آماده این سازمان در زمان بروز حوادث و سوانح‌ در سراسر کشور کار کمک‌رسانی را بر عهده دارند.

کاشان نیازمند کانون تفکر و گروه اندیشه‌ورز است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: این شهرستان نیازمند کانون تفکر و گروه اندیشه‌ورزی است تا آنچه از گذشتگان تحویل گرفته شده با حفظ آن میراث ارزشمند و ملی به آیندگان تحویل داده شود.

آیت‌الله عباسعلی افزود: کاشان مهد تربیت انسان‌های برجسته در علوم، معارف و مرکز انتقال و نشر این معارف به نسل‌های جوینده حقیقت و ارزش‌های ناب است.

دریافت ۲۷ میلیارد تومان مالیات در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل گفت: ۲۷ میلیارد تومان مالیات در ۹ ماهه سال جاری در این شهرستان وصول شد.

اسماعیل بایبوردی با بیان اینکه میزان درآمدهای مالیاتی آران و بیدگل در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان بود، افزود: در این مدت ۳ هزار و ۶۳۲ مورد اظهارنامه‌ مالیاتی در شهرستان ارایه شد.

 دانشگاه‌ها برای رفع مشکل آب کاشان راهکار ارایه کنند

فرماندار ویژه کاشان گفت: دانشگاه‌ها با ورود به موضوع کم‌آبی و کیفیت آب در این شهرستان راهکارهای علمی و عملی ارایه کنند تا با برنامه‌ریزی هدفمند راه حل اساسی برای رفع این بحران پیدا شود.

علی اکبر مرتضایی، رسالت مرکزهای آموزش عالی را رفع مشکل‌های جامعه دانست و افزود: دانشگاه‌های این شهرستان‌ باید پایان‌نامه‌های دانشجویی را به طور هدفمند برای رفع بحران آب و مشکل کم آبی منطقه سوق دهند و برای حفظ منابع آب مطالعه‌ و تحقیق‌های علمی انجام شود.

ماهانه ۱۲۰۰ نجات‌گر هلال احمر اصفهان به مردم خدمات ارایه می‌دهند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ماهانه نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نجات‌گر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر این استان به صورت چرخشی به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

علی‌محمد هاشمی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر عضو محور است و بر همین پایه تمامی ماموریت‌های این جمعیت توسط داوطلبان انجام می‌شود.

اصفهان رتبه دوم تولید گوشت سفید و تخم مرغ کشور را دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان با داشتن ۱۸۰۰ واحد مرغداری و تولید سالانه ۲۰۵ هزار تن گوشت سفید و ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ، رتبه دوم تولید کشور را در این حوزه‌ها دارد.

مهرداد مرادمند افزود: سیاست دولت تولید مرغ با وزن استاندارد است و در این رابطه نهاده مورد نیاز ۴۰ روز مرغداری‌ها را تامین می‌کند تا بتوان وزن مرغ تولیدی را استاندارد کرد و اجازه نمی‌دهد وزن مرغ بیش از ۲ کیلوگرم شود.

افزایش ۲۲ درصدی کشفیات سرقت در آران و بیدگل

فرمانده انتظامی آران و بیدگل گفت: در ۹ ماهه امسال میزان کشفیات سرقت در این شهرستان ۲۲ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ علی‌اصغر محمدی افزود: در ۹ ماهه امسال دستگیری‌ها در زمینه سرقت چهار درصد افزایش یافت که سرقت در اماکن خصوصی با ۳۶ درصد و موتورسیکلت با ۲۰ درصد بیشترین فراوانی داشت.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد. 

نظر شما