شناسهٔ خبر: 45132671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ساعت شنی آمریکا برای ۲۰ ژانویه به کار افتاد

ساعت شنی آمریکا تا ۲۰ ژانویه همه شن‌های خود را در یک بخش از ساعت خالی خواهد کرد و این به مفهوم آغاز بحرانی است که در زمان تحلیف جو بایدن اتفاق خواهد افتاد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - آمریکا با توجه به شرایطی که دارد، روی بشکه باروت است، بشکه باروتی که هر لجظه احتمال انفجار آن می‌رود.

تحلیلگران درون آمریکا نیز از وضعیت این کشور نگران هستند و این نگرانی را نمی‌توانند بروز ندهند.

دونالد ترامپ، در تظاهرات اعتراضی که مقابل کنگره برگزار شد، با سخنان تحریک آمیز، هواداران خود را به سوی کنگره روانه کرد و آنها نیز برای ساعاتی در برگزاری نشست نمایندگان برای تایید ریاست جمهوری جو بایدن، اخلال ایجاد کردند و با درگیری که میان هواداران ترامپ و نیرو‌های امنیتی در گرفت، بیش از ۵ نفر کشته شدند.

طرح استیضاح دونالد ترامپ، پس از آن از سوی مجلس نمایندگان پیگیری شد و به تصویب رسید؛ نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب استیضاح بسیار شادمان است و امیدوار است که کنگره نیز آن را تصویب کند.

ترامپ پس از پیگیری استیضاح خود، تغییر سیاست داد و هواداران خود را که به درون کنگره رفته بودند اوباش خواند و آنها را وحشی نامید.

رفتار ترامپ قطعا با هدف تحریک بیشتر هواداران خود تغییر کرده است؛ اوباش خطاب کردن هواداران نژاد پرستی که برای حمایت از ترامپ در تظاهرات اعتراضی شرکت کرده بودند، اگر هم بدون هدف و برنامه باشد، آنها را عصبانی خواهد کرد؛ خشم از فردی که خود را فدای ترامپ کردند و با تحریک او به کنگره حمله کردند.

کنگره آمریکا اکنون محل تجمع نیرو‌های گارد ویژه است.

نگرانی از زمان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن، در آمریکا موج می‌زند.

اگر هواداران افراطی ترامپ در روز تحلیف که ۲۰ ژانویه است دست به اقداماتی بزنند که مراسم تحلیف را هدف قرار داده باشد، اوضاع در این کشور بسیار پیچیده‌تر خواهد شد.

هواداران ترامپ که خود را از مدت‌های قبل مسلح کرده بودند، تهدید کرده‌اند که فاز اعتراض مسلحانه را آغاز خواهند کرد و این تهدید به مفهوم جنگ داخلی در آمریکاست.

از هم اکنون بسیاری از حامیان دونالد ترامپ خود را برای مراسم روز تحلیف آماده می‌کنند و آنگونه که از گزارش‌ها و تصاویری که از گروه‌های مسلح حامی ترامپ منتشر شده است حکایت از آن دارد که یک جنگ داخلی تمام عیار در پیش باشد.

هواداران ترامپ را پس از تعبیر او از آنها به اوباش و خرابکار، نمی‌توان حامی رییس جمهور کنونی آمریکا نامید، چرا که هواداران ترامپ را باید حداقل به دو دسته افراطی و معتدل تقسیم کرد.

اکنون افراطیون هواداران ترامپ وارد میدان شده‌اند که البته می‌توان گفت آنها از حضور ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری و سیاست‌هایی که در طول ۴ سال اعمال کرد، سوء استفاده کرده و خود را برای بحران سازی و تغییراتی که در نظر دارند، آماده کردند.

فضا برای افراطیون و نژادپرستان مهیا شد و اکنون آنها خود را بروز داده‌اند که تعدادشان کم نیست.

اگر از میان ۷۳ میلیون نفری که به ترامپ رای دادند حتی یک سوم آنها را جریان افراطی حامیان ترامپ بدانیم، بیش از ۲۴ میلیون نفر از آمریکایی‌هایی که به او رای داده‌اند در دسته افراطیون خشن قرار دارند که می‌توانند با اقدامات خود آمریکا را با بحران جدی روبرو کنند.

بحران آمریکا از خشونت فراتر رقته است و بوی یک جنگ داخلی به مشام می‌رسد، تنها اغتشاش و خشونت مطرح نیست بلکه شکاف درون جامعه آمریکا آنقدر عمیقشده که نظام لیبرال سرمایه داری آمریکا توان پر کردن آن را ندارد.

سازمان امنیت ملی آمریکا به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد هواداران افراطی ترامپ قصد دارند در روز‌های ۱۶ تا ۲۰ ژانویه دست به خرابکاری، اغتشاش و آشوب بزنند.

چنین اطلاعاتی باعث شده تا نیرو‌های پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا در حال آماده باش قرار گیرند ضمن آنکه ارتش نیز دستور داده تا حداقل ۱۵ هزار نیرو از گارد ملی در واشنگتن حضورداشته باشند و امنیت کنگره و کاخ سفید را تامین کنند.

عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از نیرو‌های گارد ملی آمریکا که در ساختمان کنگره دراز کشیده و خوابیده‌ اند، وضعیت عجیب آنها را نشان می‌دهد.
آیا نیرو‌های مسلح آمریکا نیز از دست سیاست‌های نظام حاکم خود خسته و درمانده شده اند؟

اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد که حتی ممکن است در روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن، قانون منع تردد شهری اعمال شود، تاکنون شهردار واشنگتن از مردم خواسته در روز ۲۰ ژانویه و روز‌های نزدیک به آن در حوالی کنگره و کاخ سفید رفت و آمد نداشته باشند، اما اگر اوضاع رو به وخامت برود، امکان برقراری حکومت نظامی در شهر نیز وجود دارد.

به هر حال شرایط آمریکا وخیم و غیر قابل پیش بینی است، ترامپ هم برود، ترامپیسم پابرجاست.

آمریکا را گریزی از اوضاعی که در این کشور پس از چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ به وجود آمده، ندارد، ۲۰ ژانویه اگر سرکوب شود، ۲۰ ژانویه‌های دیگر خلق خواهد شد.


انتهای پیام/

نظر شما