شناسهٔ خبر: 45132579 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رشد اقتصادی انگلیس منفی باقی ماند

رشد اقتصادی انگلیس در ماه نوامبر برای دهمین ماه متوالی منفی ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد اقتصاد این کشور در دوازده ماه منتهی به نوامبر به میزان ۸.۹ درصد کوچک شده است که این رشد نسبت به رشد مشابه منتهی به ماه قبل ۰.۳ درصد کمتر شده است.

رشد اقتصادی در بسیاری از بخش های مهم اقتصادی این کشور در این مدت در سطح منفی قرار داشته است. این رشد بیش از همه تحت تاثیر رشد منفی  ۱۲.۱ درصدی بخش ساخت و ساز قرار گرفته است. در بین سایر بخش ها، رشد بخش سرمایه گذاری ثابت منفی ۸.۵ درصد و رشد بخش مخارج دولتی منفی ۷.۹ درصد اندازه گیری شده است.  

طبق پیش بینی موسسه رتبه بندی مودیز، اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد کوچک خواهد است اما برای امسال رشد نسبتا خوبی خواهد داشت و ۷.۱ درصد بزرگ می شود.

متوسط رشد اقتصادی انگلیس در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰ معادل ۰.۴۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۲۰ با ۱۵.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به ژوین ۲۰۲۰ با منفی ۱۹.۸ درصد بوده است.

پیش از این، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با بیان اینکه انگلیس یکی از بدترین وضعیت ها را در بین کشورهای توسعه یافته جهان دارد برآورد کرده بود رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ این کشور به منفی ۱۱ درصد برسد که این رقم سه درصد بهتر از چیزی است که در ارزیابی اولیه این سازمان که اواسط سال قبل منتشر شد، عنوان شده بود.  

جاناتان اثو- قائم مقام مرکز آمار انگلیس در همین رابطه گفت: رکود ایجاد شده توسط ویروس کرونا، ما را دچار بدترین شرایط اقتصادی خود کرده است. با این حال رفته رفته اقتصاد در حال احیا است و کارخانه ها تولیدات خود را از سر گرفته اند. با این حال فاصله زیادی تا بازگشت به شرایط قبل از بحران داریم.  

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما