شناسهٔ خبر: 45125565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آمریکا درخواست سازمان ملل در مورد انصار الله را رد کرد

دولت آمریکا درخواست سازمان ملل درباره تجدید نظر در تروریستی خواندن انصارالله یمن را رد کرد و مدعی شد این اقدام، گامی مثبت در جهت دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از اسوشیتدپرس، واشنگتن درخواست سازمان ملل برای لغو تصمیم خود در قرار دادن نام گروه انصارالله یمن به عنوان یک سازمان تروریستی را رد کرد. آمریکا مدعی شد مکانیزمی برای کاهش تأثیر این طبقه‌بندی بر اوضاع بحرانی مردم  یمن اتخاذ می‌کند.
 
ریچارد میلز، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل به شورای امنیت که کشورش اخطارهای مربوط به پیامدهای بشردوستانه تصمیم خود در مورد سازمان انصارالله را دیده است و اقدامات لازم را برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه و واردات کالاهای ضروری به یمن انجام خواهد داد.
 
وی مدعی شد: ما معتقدیم که اگر می‌خواهیم مسیر سیاسی به جلو حرکت کند، این گام  درستی است که باید برای ارسال پیام درست دنبال شود.
 
چندین مقام سازمان ملل روز پنجشنبه با واشنگتن تماس گرفتند تا تصمیم خود در تروریستی خواندن انصارالله را لغو کند زیرا از نظر آنها منجر به وخامت اوضاع انسانی در یمن از جمله احتمال قحطی بی‌سابقه می‌شود.
 
مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با بیان اینکه مصالحه میان طرف‌های یمنی امکان‌پذیر است، گفت: نگرانی ما از این است که  قرار دادن نام حوثی‌ها (جنبش انصارالله) در فهرست سازمان‌های تروریستی، تاثیری نگران‌کننده روی همه طرف‌های درگیر بگذارد. 

وی از آمریکا خواست به‌خاطر انگیزه‌های بشر دوستانه، هر چه سریع‌تر از تصمیم خود مبنی بر تروریست خواندن جنبش انصارالله یمن صرف نظر کند.

مسئول کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل نیز پیشتر هشدار داد که این اقدام مقام‌های کاخ سفید، یمن را با قحطی کم‌سابقه مواجه خواهد کرد که نمونه آن در ۴۰ سال گذشته روی نداده است.

انتهای پیام

نظر شما