شناسهٔ خبر: 45123701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین وضعیت کرونا در استان بوشهر / ۹۰ درصد شهرستان‌ها آبی شد

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند رو به بهبودی وضعیت کرونایی استان گفت: از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۹۰ درصد این شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارد و تنها شهرستان تنگستان در شرایط زرد کرونایی است.

صاحب‌خبر -

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: هرچند وضعیت شهرها و روستاهای استاان بوشهر در برابر کرونا،  رو به بهبودی و بیماران کرونایی روند کاهشی دارد ولی عادی‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل بهداشتی خسارت جبران ناپذیری در جامعه ایجاد می‌کند.

وی استفاده مستمر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در مقابله با کرونا یک ضرورت دانست و بیان کرد: اکنون  73 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری که 13 مورد آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 6 نفر از بیماران با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به رنگ بندی کرونایی استان پرداخت و  با اشاره به اینکه به جز شهرستان تنگستان مابقی شهرستان‌ها آبی است خاطر نشان کرد:  از 10 شهرستان استان بوشهر 90 درصد این شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارد و تنها شهرستان تنگستان در شرایط زرد کرونایی است.

وی رنگ آبی کرونایی را  به معنای کم‌خطردانست و گفت: زرد به معنای خطر متوسط، نارنجی، پرخطر و رنگ قرمز کرونایی  به معنای خیلی پرخطر  است که اکنون برای تداوم این وضعیت و رسیدن به شرایط بهتر نیاز است موارد بهداشتی در همه سطوح جامعه رعایت شود.

کشمیری با اشاره به تجهیز شدن مراکز درمانی به امکانات جدید تشخیصی تصریح کرد: دستگاه پیشرفته و دیجیتال ماموگرافی برای شناسایی و تشخیص بیماری‌ها در بیمارستان شهید گنجی برازجان نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود:این دستگاه از محل جذب کمک‌های خیران توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعتبار 14 میلیارد ریال خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: ماموگرافی بیمارستان شهرستان گناوه نیز با مشارکت بخش خصوصی و با تعرفه دولتی در آستانه راه‌اندازی است.

انتهای پیام/190/ش

نظر شما