شناسهٔ خبر: 45122257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش رئیس سازمان الحشد الشعبی به اقدام آمریکا در تحریم جانشین ابومهدی المهندس

رئیس سازمان الحشد الشعبی درج نام جانشین ابومهدی المهندس در فهرست تحریم‌های آمریکا را نقض حاکمیت عراق خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی اقدام آمریکا در درج نام ابوفدک المحمداوی، جانشین ابومهدی المهندس در فهرست تحریم‌ها را نقض حاکمیت عراق خواند.

فالح الفیاض در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا که خود را وصی جهان منصوب کرده است و طبق عادت خود به نقض حاکمیت کشور‌ها و کرامت ملت‌ها دست می‌زند، به تازگی نام رئیس ستاد مجاهد ابوفدک المحمداوی را به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه کرده و با این کار حاکمیت عراق را نقض کرده و با این کار نهاد‌های رسمی آن و تصمیمات پارلمان عراق دست کم گرفته است.

او در ادامه افزود: الحشد الشعبی، بخشی از مؤسسه نظامی رسمی عراق است که از فرامین فرمانده کل نیرو‌های مسلح دستور می‌گیرد و به شکل کامل از تمامی قوانین پیروی می‌کند.

او افزود: «با وجود اینکه دوستان اصرار داشتند یک بیانیه رسمی درباره درج نام من در فهرست بدنام تحریم‌های آمریکا صادر کنم، اما از این کار اجتناب کردم.»

الفیاض گفت: ما معتقدیم که این دولت و کشور عراق است که بازدارنده نقض مکرر حاکمیت عراق توسط آمریکا خواهد بود.
آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌هایی را بر جانشین شهید «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی و فرمانده میدانی گروه الحشد الشعبی اعمال کرد.

در پی این اقدام آمریکا، سازمان الحشد الشعبی در واکنش به این کار، قرار گرفتن نام ابوفدک المحمداوی را در فهرست تحریم‌های آمریکا را به او تبریک گفت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، هفته پیش نیز فالح الفیاض، رئیس این سازمان را در لیست تروریستی خود قرار داد که واکنش دولت و جریان‌های سیاسی عراق را در پی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما