شناسهٔ خبر: 45121358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ترامپ سرمایه‌گذاری در چین را سخت‌تر کرد

خبرگزاری ایسنا

اشخاص آمریکایی از این پس حق سرمایه گذاری در شرکت های مرتبط با ارتش چین را ندارند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

ترامپ در واپسین روزهای حضورش در کاخ سفید به اقدامات سختگیرانه علیه چین ادامه می دهد و با صدور دستورالعمل جدیدی، محدودیت های بیشتری علیه سرمایه گذاری اشخاص و اتباع آمریکایی در چین اعمال کرده است. طبق قانونی که در ماه نوامبر توسط وی امضا و ابلاغ شد، شرکت ها و سرمایه گذاران آمریکایی حق سرمایه گذاری در شرکت هایی که دارای ارتباط با ارتش چین هستند را نخواهند داشت.

به گزارش رویترز، طبق قانون جدید، سرمایه گذاران آمریکایی باید ارتباط خود را با شرکت هایی که توسط وزارت دفاع آمریکا متعلق یا تحت کنترل ارتش چین معرفی می شوند قطع و سرمایه خود را از دسترس آن ها ( به شکل خرید سهام یا سرمایه گذاری مستقیم) خارج کنند.

سفارت چین در آمریکا فعلا حاضر به اظهار نظر در خصوص این تصمیم نشده است.

اقدامات اخیر دولت ترامپ در شرایطی صورت می گیرد که پیش از این بسیاری از منابع خبری از احتمال تشدید تنش ها بین دو اقتصاد نخست جهان در روزهای پایانی دولت ترامپ خبر داده بودند. یک مقام دولت ترامپ که خواست نامش فاش نشود در این رابطه به رویترز گفت: با دستور العمل اجرایی جدید، آمریکا راه دسترسی ارتش چین به منابع مالی آمریکایی برای مدرن سازی و توسعه فعالیت ها و تجهیزات خود را می بندد.

لازم به ذکر است که دوران ریاست جمهوری ترامپ یکی از پر تنش ترین دوره ها در روابط واشنگتن و پکن بود. به جز جنگ تجاری که به اعمال متقابل تعرفه های اضافی بر حجم وسیعی از تجارت دو طرف منجر شد، شمار زیادی از شرکت های چینی از جمله بزرگ ترین تراشه سازان چینی و همچنین غول های فناوری ارتباطات این کشور نظیر هوآوی توسط آمریکا تحریم شدند. آمریکا همچنین امسال کنسولگری چین در شهر هوستون را نیز تعطیل کرد که این اقدام با واکنش متقابل چین مواجه شد.

نظر شما