شناسهٔ خبر: 45121321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سازمان ملل به آمریکا برای تروریست خواندن انصارالله یمن هشدار داد

«مارتین لوکوک»، مسؤول کمک های انسان دوستانه سازمان ملل متحد ضمن هشدار به آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله یمن گفت که از واشنگتن درخواست کرده که از تصمیمش درباره تروریستی خواندن این جنبش انصراف داده و نسبت به این تصمیم تجدید نظر کند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، لوکوک روز پنجشنبه اعلام کرد که از آمریکا می خواهم از تصمیم خود برای معرفی انصارالله در رده گروه های تروریستی منصرف شود.

وی هشدار داد که این اقدام مقام های کاخ سفید، یمن را با قحطی کم سابقه مواجه خواهد کرد که نمونه آن در ۴۰ سال گذشته روی نداده است.

رویترز عربی در این باره نوشت که مسؤول کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل در گزارش امروز خود در نشست شورای امنیت نیز ضمن اعلام این درخواست،‌ خواهد گفت که تصمیم آمریکا در صدور برخی معافیت‌ ها برای سازمان های امدادی به هیچ وجه از بروز گرسنگی و بحران قحطی در کشور فقیر یمن جلوگیری نخواهد کرد.

لوکوک گفت که بر اساس برآوردها و بررسی ها، ۱۶ میلیون نفر از جمعیت یمن در سال جدید میلادی در معرض گرسنگی شدید و قحطی قرار دارند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که یمن شاهد بزرگترین بحران انسانی در جهان است، به طوری که ۸۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیون نفری این کشور به کمک غذایی نیاز دارند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که وزارتخانه تحت امرش تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرده است.

بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی، از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴)  عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما