شناسهٔ خبر: 45121318 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

فلش بالاخره مُرد؛ حالا چگونه آن را از کامپیوترمان حذف کنیم؟

ایتنا - خوشبختانه Adobe دستورالعمل‌های رسمی درباره نحوه حذف (uninstall) کردن فلش پلیر برای ویندوز و مک ارائه کرده است.

صاحب‌خبر - پایان 2020 از خیلی جهات خبر خوبی بود، ولی شاید از یک جهت تلخ هم بود: آدوبی بالاخره رسما فلش پلیر را کشت. این اتفاق غیرمنتظره‌ای نبود چرا که آدوبی از سه سال پیش در اینباره هشدار داده بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از مشبل، پایان فلش پلیر پایان دوره‌ای طولانیست، دوره‌ی که در اوجش فرصتی برای رفع بی‌حوصلگی نوجوان‌ها بود تا خود را در لابراتوار کامپیوتر دبیرستانشان سرگرم کنند. به هر حال فلش به دلیل موجهی رفته است و آدوبی از کاربران خواسته است تا کامپیوترهایشان را از Flash Player پاک کنند چرا که دیگر آپدیت امنیتی دریافت نخواهد کرد.  
 
«بی‌کاربرد شدن» و «به طور بالقوه خطرناک شدن برای کاربر» دو دلیل نیاز به این تغییر است. خوشبختانه Adobe  دستورالعمل‌های رسمی درباره نحوه حذف (uninstall ) کردن فلش پلیر برای ویندوز (از طریق این لینک) و مک (از طریق این لینک) ارائه کرده است.

 

این فرایند بسیار ساده و سرراست به نظر می‌رسد. آدوبی یک برنامه حذف‌کننده را ایجاد کرده است که می‌توانید در هر یک دو صفحه راهنمای فوق‌الذکر ببینید. روشن است که باید اول از همه دقت کنید که کدامیک مناسب سیستم عامل کامپیوتر شما است. وقتی دانلود را انجام دادید روی آیکون Flash Player Uninstaller بزنید، و بگذارید جادوگری خودش را بکند.
 
در Mac، این کار به سادگی فشار دادن یک دکمه است. کافیست به این برنامه بگویید که Adobe Flash Player را حذف کند تا خودش این کار را انجام دهد. احتمالا لازم خواهد شد که همه پنجره‌های مرورگری که باز کرده‌اید را ببندید، پس دقت کنید که هیچ برگه‌ای که مورد نیازتان باشد را از دست ندهید. وقتی کار تمام شد، اپ حذف‌کننده شما را با انتقالتان به یک صفحه وب که یک پیام ساده آدوبی در ان دیده می‌شود از اتمام فرایند مطلع خواهد کرد:
 

فلش ابزار جذابی بود و حیف شد که رفت. اجرای برنامه‌ای برای حذف آن حس یک وداع واقعی را ندارد، ولی هی، این خاطره‌های خوب هستند که بیش از هر چیز ارزش دارند.
 
 

نظر شما