شناسهٔ خبر: 45121302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله یزدی در قم

مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله محمد یزدی عضو فقید مجلس شورای اسلامی و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجشنبه شب با حضور جمعی از شخصیت‌ها و مردم ولایتمدار قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله محمد یزدی عضو فقید مجلس شورای اسلامی و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجشنبه شب با حضور جمعی از شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و حوزوی و مردم ولایتمدار قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، آیت الله جنتی و کدخدایی رئیس و سخنگوی شورای نگهبان، آیات حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاتمی امام جمعه موقت تهران، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه و مردم مؤمن و انقلابی قم حضور داشتند.

مدرس حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به یک عمر تلاش و مجاهدت علمی و انقلابی مرحوم آیت الله یزدی، خاطرنشان کرد: آن مرحوم در مسیر عزت و سربلندی حوزه‌های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کوشش و جهادی خستگی ناپذیر داشت و در این مسیر هیچگاه از پای ننشست.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله رزاقی با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت الله یزدی در زمان رژیم طاغوتی، گفت:آن مرحوم در سنگر تبلیغ و منبر، با توطئه‌ها و جنایت‌های رژیم ستمشاهی مبارزه کرد و مردم را با اعتقادات و باور‌های دینی و انقلابی آشنا می‌ساخت و اسارت و تبعید و شکنجه‌های دژخیمان را با همه وجود تحمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی در مسیر بالنده انقلاب اسلامی، حضوری پیوسته و همیشگی داشت و این از بارزترین ویژگی‌های وی بود، اظهار داشت: مؤمنان در مسیر دینداری همواره در برابر همه مشکلات و مصائب، استقامت و پایداری داشته و هیچگاه به حقیقتی که به آن ایمان و اعتقاد دارند، شک و شبهه‌ای به خود راه نمی‌دهند.

این قاضی دیوان عالی کشور با اشاره به تلاش و دسیسه دشمنان برای ایجاد شبهه و انحراف در مسیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مردم کشورمان در چهار دهه گذشته در برابر همه سختی‌ها و مشکلات با ایمان و خداباوری از جان و مال خود ایثار کرده‌اند و انسان‌های بزرگی همچون قاسم سلیمانی‌ها را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

وی مرحوم آیت الله یزدی را شاگرد مکتب فاطمی دانست و گفت: وی ولایتمداری و ایستادگی در مسیر حق و حقیقت را از حضرت فاطمه زهرا (س) آموخته بود و در فعالیت‌های متعدد اجتماعی و سیاسی، همواره یار و یاور امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و مایه دلگرمی نیرو‌های دلسوز و انقلابی در کشورمان بود.

‌آیت الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از مبارزان برجسته پیش از انقلاب بود و در دوران انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای را به نظام جمهوری اسلامی ارائه کرد و پس از عمری تلاش و مجاهدت، در ۱۹ آذرماه سالجاری در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت و در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) به خاک سپرده شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما