شناسهٔ خبر: 45121297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام یمنی نماینده سازمان ملل را پستچی حاکمان ریاض و ابوظبی خواند

تهران- ایرنا- رییس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با انتقاد از عملکرد مارتین گریفیت نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، وی را پستچی حاکمان ریاض و ابوظبی برای آشتی دادن مزدوران شان توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد عبدالسلام روز پنجشنبه در توئیئی نوشت: نماینده سازمان ملل با عملکرد بَد و حمایت خود از دولت مزدور و پذیرفتن اهداف و منطق آن، از ماموریت بین المللی خود در باره یمن خارج و به یک پستچی میان ریاض و ابوظبی برای آشتی دادن مزدوران متخاصم  این دو تبدیل  شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

نظر شما