شناسهٔ خبر: 45121287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر برنامه جهانی غذا:

تصمیم آمریکا علیه انصارالله یمن، حکم مرگ هزاران انسان بی گناه است

سه تن از مقامات بلندپایه سازمان ملل در نشست شورای امنیت خواستار لغو تصمیم واشنگتن برای گنجاندن نام جنبش «انصارالله یمن» در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالیم پست، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، «مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی و همچنین «دیوید بیسلی» مدیر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل روز پنج شنبه در جریان نشست شورای امنیت پیرامون یمن از دولت ایالات متحده خواستند تا تصمیم خود برای گنجاندن نام جنبش «انصارالله یمن» در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی را لغو کند.

این سه مقام بلندپایه سازمان ملل هشدار دادند که این اقدام واشنگتن کشور جنگ زده یمن را به قحطی و خشکسالی بی سابقه‌ای کشانده و تلاش‌ها برای برقراری صلح را بی اثر می‌کند.

گریفیتس خطاب به ۱۵ عضو شورای امنیت گفت: «بیم آن داریم که این [تصمیم واشنگتن] مایه دلسردی ما از تلاش‌هایی شود که در جهت نزدیک کردن طرف‌های درگیر در یمن انجام داده‌ایم. این تصمیم به دورنمای یک قحطی در یمن کمک می‌کند و به دلایل بشردوستانه باید در نزدیک‌ترین فرصت ممکن لغو شود».

دیوید بیسلی، مدیر برنامه جهانی غذا و فرماندار پیشین ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا نیز در این باره گفت: «ما اکنون بدون این اقدام [گنجاندن نام انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی] در حال کشمکش و تقلا هستیم. اکنون با این اقدام، وضعیت فاجعه بار می‌شود. این در واقع حکم مرگ برای صدها هزار مردم بی گناه در یمن است».

وی در ادامه افزود که «این تصمیم واشنگتن باید دوباره ارزیابی و سنجیده شود. صادقانه بگویم که این تصمیم باید لغو شود».

گفتنی است که سازمان ملل متحد بحران کنونی یمن را بزرگترین بحران انسانی در جهان داند که در آن، ۸۰ درصد مردم یمن نیازمند کمک فوری هستند.

لازم به ذکر است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا یکشنبه گذشته تصمیم واشنگتن برای گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی را اعلام کرد. این قانون در روز نوزدهم ژانویه ۲۰۲۱، آخرین روز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اجرایی می‌شود و با آغاز ریاست جمهوری «جو بایدن» - از روز بیستم ژانویه- این تصمیم می‌تواند از سوی دولت جدید آمریکا لغو شود.

نظر شما